Ga naar inhoud

Off topic

Alles wat ergens anders niet thuishoort...

18.473 onderwerpen in dit forum

1. dit vind ik ik knap staaltje vakwerk

• 4 reacties
    • 827 weergaven
  2. Beste woningbouw...

• 10 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 6 reacties
    • 1,9k weergaven
  3. seca 2 forum

• 7 reacties
    • 924 weergaven
  4. ik ben net de 1200 gepasseerd maakt niet uit 1 2

• 24 reacties
    • 1,4k weergaven
    • Sat4all vriend

mijn mening

• Sat4all vriend
    • 11 reacties
    • 1,2k weergaven
    • Sat4all vriend

zeika 2

• Sat4all vriend
    • 6 reacties
    • 972 weergaven
  5. c+ test

• 5 reacties
    • 718 weergaven
  6. oog

• 6 reacties
    • 646 weergaven
  7. uitslag toto nr.2

• 3 reacties
    • 831 weergaven
  8. niet verder zoeken ! 1 2 3

• 36 reacties
    • 4,3k weergaven
  9. Playstation2 1 2

• 23 reacties
    • 5,4k weergaven
  10. FF meedoen!!!!!

• 3 reacties
    • 1,1k weergaven
  11. meedansen allemaal

• 4 reacties
    • 784 weergaven
  12. avatar zichtbaar?

• 4 reacties
    • 704 weergaven
  13. ik kijk nu Kiosque 11, hoe kan dat?????

• 5 reacties
    • 1,4k weergaven
  14. Goldrake Manga of iets anders

• 1 reactie
    • 447 weergaven
  15. waar is h*ts*fr*ts

• 3 reacties
    • 811 weergaven
    • Sat4all vriend

buitenlandse abo's en coyrights?? 1 2

• Sat4all vriend
    • 25 reacties
    • 9,6k weergaven
    • Sat4all vriend

Prince 1 2 3

• Sat4all vriend
    • 33 reacties
    • 3,3k weergaven

• Tja, beste SouLGuY Het klopt helemaal wat ceesv schrijft maar daar moeten wel wat kanttekeningen bijgeplaatst worden. Vroeger toen de FM-signalen horizontaal gepolariseerd waren, kon je makkelijk hele grote Band III antennes kopen. Nu de DAB+-signalen verticaal gepolariseerd zijn, wordt dat een stuk lastiger. Je kunt als je bijv. een 5 elem. DAB+-antenne hebt, de mastbevestiging niet halverwege de antenne zetten want dan verstoort de mast de signalen. Je ziet dan tegenwoordig ook minder lange DAB+-antennes waarbij de mastbevestiging helemaal aan de achterzijde zit. Dan kun je moeilijk nog 8-elements antennes gebruiken. Dat kan wel als je aan de mast eerst een horizontale buis monteert van ongeveer een meter lang en daar de antenne aan bevestigd maar dat wordt een hele toestand (zie bijlage 1). Dat is leuk als je op het platte land woont maar in de bebouwde kom wordt dat een hele installatie. Nu heeft Technisat nog wel een 6-elem. DAB+ antenne maar die krijgt niet zo’n beste beoordeling. Ik neem aan dat jij een Wittenberg DAB+-antenne hebt. In feite zijn die DAB+-antennes gewoon band III antennes. Tja, de antenne zo hoog mogelijk plaatsen en goed uitrichten zijn belangrijke zaken maar wil je het niet al te kolossaal maken, zou ik toch een antenneversterker proberen om de kabelverliezen te compenseren. Ik zou zeker geen breedbandversterker nemen maar Wittenberg heeft een speciale DAB+ versterker, de Wittenberg Antennen 103087  DAB+ 20 dB. Je moet hem vlak bij de antenne zetten in een waterdichte doos en 5 volt voeding geven. Waarschijnlijk heb je dan net dat beetje betere signaal zodat je het signaal van Lille wel continue goed kunt ontvangen.
    • Bedankt , daar is iets mee te doen . Maar mijn installatie is niet standaard , komt binnen in garage , router gedeelte uitgeschakeld . versterker er achter . Kabel 15 meter naar eigen router . Dan 1 kabel  10 meter naar tuner en 1 kabel 20 meter naar ander gedeelte van huis naar andere tuner . Heeft altijd gewerkt signaal niet geweldig maar eigenlijk geen storing . Met sat wat meer problemen boom , wordt te groot , 2 schotels draaibaar op 28 graden Yesterday  dikwijls weg . Is eigen boom moet nog wat uit . Gratis vervangen zal wel niet , zullen wel zeggen eigen installatie . Tuners wat "kuisen"  ,Effe kijken of bij familie ook zo is , verder in de straat daar zit nog power lan tussen van vele meters naar tuinhuis .Probeer wel na "vakantie", weer effe naar stekje Tenerife . Eigenlijk wel nostalgie , vroeger waren het de spikes . Heel erg bedankt voor meedenken .!👍 Ad
    • Jazeker, de nederlandse trots uit Grun. Met klanten wereldwijd zoals NAD, Lyravox, Neurochrome etc.........   Btw, een aantal uitgebreide Marantz revisies kun je op YT channel van VE99 zien, zeer interessant
    • Je analyse is correct. Maar gelukkig kan er wel wat aan worden gedaan. Bel of chat met Ziggo en vraag om een storingsmonteur.   Als die storingen inderdaad worden veroorzaakt door de veranderingen van het signaal, dan zal de monteur een bandpass filter monteren in het pad naar je ontvanger. Ook kijkt hij of er nog verouderde aansluitmaterialen aanwezig zijn, alles wordt gratis vervangen.   Een bandpass filter (in de vorm van een POA-550 opdruksplitter) zal ongewenste signalen (althans, voor je TV ontvanger) blokkeren, zodat deze geen storing kunnen veroorzaken. Oudere en slecht ontworpen DVB-C ontvangers kunnen daar last van ondervinden, zodra die nieuwe internet signalen zijn toegevoegd.   Maar het kan even goed zijn dat het signaal op het Abonnee Overname Punt nu lager is ingeregeld. Normaal is dat voldoende voor het modem en een TV aansluiting. Heb je meerdere splitters in gebruik of lange kabels, dan kan het zijn dat je onder de minimale waarde komt, waarbij ruisvrije ontvangst mogelijk is. Ook daarvoor geldt dat oudere ontvangers daar het eerst last van zullen krijgen, zeker in combinatie met de extra internet signalen.
    • Dat is dan ook de 2de zoektocht om die gegevens weer terug te vinden na 10 jaar bijna en een verhuis, zal moeilijk worden…
  • Nieuwe aanmaken...