Ga naar inhoud


Internet en (thuis)netwerk

ADSL, VDSL, kabel en glasvezel en je (thuis)netwerk


3412 topics in dit forum

    • 2 reacties
    • 1.1k weergaven
  1. LAN in notebook

    • 7 reacties
    • 2.2k weergaven
  2. bestanden delen

    • 3 reacties
    • 953 weergaven
    • 2 reacties
    • 1.8k weergaven
  3. wifi via buuren

    • 4 reacties
    • 1.9k weergaven
  4. Gadget maar wel Ap's ff zoeken.

    • 1 reactie
    • 1.3k weergaven
    • 3 reacties
    • 2k weergaven
  5. Telenet belgie met DYNDNS probleem

    • 2 reacties
    • 2.9k weergaven
    • 10 reacties
    • 2.2k weergaven
    • 10 reacties
    • 3.9k weergaven
    • 4 reacties
    • 845 weergaven
    • 14 reacties
    • 2k weergaven
  6. emailserver wil niet

    • 4 reacties
    • 1.5k weergaven
  7. Krijg router niet aan de gang.

    • 7 reacties
    • 2.6k weergaven
    • 15 reacties
    • 7.8k weergaven
    • 3 reacties
    • 1.2k weergaven
    • 2 reacties
    • 4.6k weergaven
  8. Wireles router aansluiten

    • 5 reacties
    • 1.6k weergaven
    • 4 reacties
    • 1.8k weergaven
    • 2 reacties
    • 1.2k weergaven


  • Berichten

    • Dan moet je vaker op dit forum komen.
    • Ja dit was het inderdaad, bedankt! Ik had hier helemaal niets van meegekregen. 
    • Lees onder het kopje Canal Digitaal "Geen Nederlandse zenders" en "Zenderwijzigingen" Het heeft allemaal te maken met de fec-wijzigingen van 2/3 naar 3/4. Voer een nieuwe fastscan uit en je hebt weer beeld.  
    • Sinds gister heb ik opeens geen ontvangst meer op de Astra 23.5. Toen ik dinsdag avond naar bed ging werkte het nog en gister had ik opeens de melding Tuner failed en zwart beeld. Mijn configuratie is als volgt, Er zit een DISEqC op met 4 aansluitingen. op A zit de 19.2, op B de 23.5, op C de 28.2 en op D zit niets. Als eerste heb ik de 19.2 en 28.2 geprobeerd en deze werkte wel gewoon. Ik dacht misschien is de LNB kapot gegaan. Wat ik straks al heb geprobeerd is in de bracket waar de 3 LNB's in zitten die van de 19.2 en 23.5 verwisseld. De kabels had ik laten zitten dus ook in de ontvanger 23.5 op A gezet en 19.2 op B. Daarna bleef nog steeds de 23.5 het niet doen. Dus de LNB is in orde. Daarna ben ik met de schotel zelf aan de slag gegaan. Ik dacht misschien is er door het weer van de afgelopen dagen wat vergaan. Maar wat ik ook probeer op de 23.5 komt er geen beeld / lock. Tijdens het proces ben ik de lock op de andere 2 wel eens kwijt geraakt maar dat kreeg ik altijd weer terug.  Wat zou dit kunnen zijn? Is de tuner in de ontvanger (Dreambox 8000HD) misschien kapot? En kan het zijn dat dan 1 frequentie het niet doet? Of kan het de DISEqC zijn? Daar zit toch niets in kwa frequenties? En de 23.5 heeft daar op A en B gezeten. In mijn Dreambox zitten 2 tuners. Op Tuner A zit nu 1 LNB op de 28.2 en die werkkt. Op Tuner B zit dus de DISEqC waarvan de 19.2 en 28.2 werken en de 23.5 dus niet. Wat als ik de kabels op de Dreambox omdraai en de tuners precies andersom instel? Op zich geen garantie dat het meteen gaat werken omdat ik dus aan de schotel zelf ben geweest. Maar ja op de andere 2 satellieten is de ontvangst nu heel goed. Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven wat er hier mis kan gaan.    
×
×
  • Nieuwe aanmaken...