Ga naar inhoud

Satelliet-TV

Stel hier alle vragen over satellietontvangst

26.458 onderwerpen in dit forum

• Sat4all vriend

Universele polarmount op schotel 1 2

• Sat4all vriend
    • 16 reacties
    • 12,2k weergaven
    • 13 reacties
    • 1,8k weergaven
    • 4 reacties
    • 765 weergaven
    • 5 reacties
    • 930 weergaven
    • 15 reacties
    • 4,1k weergaven
    • 0 reacties
    • 931 weergaven
    • 7 reacties
    • 1,6k weergaven
    • 19 reacties
    • 3k weergaven
    • 13 reacties
    • 2,1k weergaven
  1. Schoteladvies voor 3 LNB's.....

• 1 reactie
    • 868 weergaven
  2. Stand LNB Monoblock

• 1 reactie
    • 816 weergaven
    • 18 reacties
    • 5,4k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 15 reacties
    • 3,1k weergaven
    • 6 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 2 reacties
    • 1,4k weergaven
    • 7 reacties
    • 1,1k weergaven
  3. Gregorian schotel

• 6 reacties
    • 1,5k weergaven
  4. afmetingen scalar ringen

• 1 reactie
    • 2,8k weergaven
  5. xtreme

• 1 reactie
    • 657 weergaven
  6. Premiere Kaart

• 3 reacties
    • 909 weergaven

• Heb je die halve zool in het tweede filmpje gezien (vanaf 0:55min) hoe die aan die schotel staat te trekken. Het wordt helemaal een ovale schotel. Van een beetje kruipolie heeft hij nog nooit gehoord. Hij is dan ook nog zo slim om zijn zak gereedschap precies voor de camera te zetten als je een video opname wilt maken. Je zult het maar treffen dat je zo'n prutser krijgt om je schotel af te stellen. En hij is vast in de veronderstelling dat hij het allemaal geweldig doet anders ga je daar geen filmpje van maken.  
    • Dan ga je alle zekeringen na de diff moeten afschakelen.   Zet de diff en de bijgeplaatste zekering op.   Zet dan één voor één de zekeringen op tot de diff afvalt. Dan weet je al dat het op die kring zit.   mvg
    • De SAB heeft ook een gekend probleem met verlooen elco’s. Om dat uit te sluiten kun je een andere ontvanger op dezelfde aansluiting proberen. Blijft het probleem, dan ligt het aan de kabels/LNB. Controleer ook de plastic kap van de LNB. Die kunnen gescheurd zijn door invloed van de zon….
    • De schotel staat opgesteld in Albir, zo een 140 km ten zuiden van Valencia. Dat een gewijzigde footprint aan de basis van het probleem zou liggen, betwijfel ik, aangezien alles nog normaal functioneerde op 7 oktober jl. ten dit tot voor enkele dagen. Ik ben vermoed dat het weer er toch voor iets tussen zit. Vocht, de schotel die een tik gekregen heeft... Bedankt voor het meedenken.
    • Wat ik zie is dat er een 5 aderige kabel binnenkomt (is een noodgebouw) Daarvan is blauw (nul) bruin (fase 1) grijs (fase 2) zwart (fase 3) op de aardlek aangesloten en de aarde zit op een afzonderlijk rail. Maar zoals ik aangaf zijn de meeste wanden van staal (veel spullen hangen ook aan de wand met magneten) en ook het plafond is van metaal (stroken van 3m x 30 cm geperforeerd) Vandaar mijn idee van de aardlus (wat je ook vaak in CCTV  en data systemen ziet) wat de problemen veroorzaakt.
  • Nieuwe aanmaken...