Ga naar inhoud

Michel

Beheerder
  • Items

    13.432
  • Registratiedatum

  • Dagen gewonnen

    40

Alles dat geplaatst werd door Michel

  1. Home Assisant Green is specifiek voor HA gemaakt, fanless, behoorlijk vlot en kost €129,00 vanuit NL verstuurd. Zelf draai ik ook op een hele vlotte NUC met proxmox en talloze andere VM's, maar dat is niet wat jij vraagt. Dat kost ook een pak meer geld en moeite.
  2. Home assistant green.
  3. Michel

    Peopoly Magneto X

    Het is de Peopoly Magneto X geworden. Ik open later wel een nieuw topic.
  4. Michel

    Peopoly Magneto X

    Welke printer maakt toch weinig/niets uit? Hopelijk kan je vooruit met de geplaatste ontwerpen
  5. Michel

    Peopoly Magneto X

    Wat heeft dat te maken met die printer? Kies je eigen topic dude https://www.instructables.com/Hollow-Clock-4/ https://makerworld.com/en/models/443293 https://www.printables.com/model/841189-hollow-clock-4-remix Helaas wordt het toch niet deze Qidi Plus 4, want de fabrikant heeft nog niets verzonden ondanks de 5 werkdagen shipping toezegging. Na 12 dagen wachten en 2 mailtjes met het verzoek concreet aan te geven wanneer ze gaan verzenden, kreeg ik alleen 'in 1 week or so....' terug. Dat wekt weinig vertrouwen en is niet compatibel met mijn principes, dus dan maar de stekker er uit. Nu wordt het ofwel een Peopoly Magneto X, ofwel de eigenlijk te kleine en weinig 'open' maar wel perfect printende Bambu labs X1 carbon combo of eventueel de p1ps combo.
  6. Michel

    Peopoly Magneto X

    Voornamelijk functionele prints. Onderdelen, accessoires, opbergsystemen op maat (lade-inleg), behuizingen, ophangsystemen, maar ook wel eens een bloempotje of iets voor mijn zoon, die inmiddels ook zelf ontwerpt in tinkercad en weet hoe hij moet printen met mijn Prusa MK3S+. Echt van alles, maar voornamelijk functioneel.
  7. Michel

    Peopoly Magneto X

    Mooi spul, maar met €180.000,00 net buiten mijn budget
  8. Michel

    Peopoly Magneto X

    Na veel wikken en wegen over de keuze uit 3 kandidaten voor een nieuwe 3d-printer, uiteindelijk de knoop doorgehakt. De gereduceerde lijst met kandidaten bestond uit: 1. Peopoly Magneto X (de eerste echte innovatie in 3d-print techniek sinds....) 2. Bambu Lab X1C met AMS (beetje jaloers op Big fellow ) 3. Qidi Plus 4 (net nieuw, in eerste instantie besteld, maar duurde te lang, dus geannuleerd.) 4. Voron Trident (helaas zelfbouw) De overwegingen waren (in deze volgorde van belangrijkheid): Werkbereik (ik wil graag ook grotere werkstukken kunnen printen) Hoge temperaturen en geharde nozzle (ook geschikt voor ABS, ASA, PC, PA, PA-CF/GF, PET-CF/GF, PPA-CF/GF, PPS-CF) Software (liefst open source) Hardware (moet kant en klaar zijn, geen zelfbouw) Multi Material system Prijs De Peopoly Magneto X is een veelbelovende printer die helaas nog volwassen moet worden in de handen van de consument. Daar ga ik geen 1750 euro voor betalen. Bovendien een behoorlijk ingewikkeld ontwerp dat nog niet 'rijp' is. De Bambu Lab X1C (met AMS) is een waanzinnige printer, maar helaas met 'maar' 256x256x255mm een te klein werkbereik en de software is helaas volledig closed source. Ook staat het mij niet aan dat het ding continue met China communiceert. Dat is gedeeltelijk op te lossen, maar daarmee los je ook je garantie op. Voor een printer van €1550,00 niet echt een optie voor mij. Wel een zeer 'gepolijste' printer! Uiteindelijk gegaan voor de Qidi Plus 4. Magneto X Edit: Helaas duurde de levering te lang, geannuleerd en toch voor de Magneto X gegaan! Voor €799,00 tikt die in ieder geval de vinkjes 1,2,3,4 en 6 af. Een solide design van een fabrikant die inmiddels bekend staat voor het ontwerp van een aantal redelijk hoogwaardige printers. Draait op de laatste versie van Klipper 12, dus heeft eindeloos veel optimalisatie-mogelijkheden.
  9. Geweldige printer! Ik wil graag een maatje groter, dus ik wacht nog even af waar ze eind dit jaar mee komen.
  10. Dat is echt al heeeeeeeeel lang zo. Het invoerveld vraagt ook om een e-mailadres, dus vanuit dat oogpunt lijkt het mij evident dat je er een @ in moet plaatsen
  11. Michel

    Iets te koop plaatsen

    Dat..... of het e-mailadres in je profiel klopt niet (meer).
  12. Geef dan even aan hoe je het opgelost hebt, dan heeft een ander er mogelijk ook nog iets aan.
  13. Bij veel providers heb je tegenwoordig ook standaard een CGNAT adres (en zit je dus achter NAT). Dan moet je meestal met de klantenservice bellen en vragen naar een niet CGNAT adres zodat je weer kunt forwarden. De meeste klanten hebben dat niet nodig dus hanteert de provider dan een 'piek en kraak' systeem. Ofwel klaagt men niet, dan zetten we ze achter een CGNAT adres, dat scheelt weer en IPv4 adres. Dat kan ook de reden zijn dat je de forwarding opties in je KPN router niet ziet.
  14. Michel

    PLA en zonlicht

    Netjes!
  15. Michel

    PLA en zonlicht

    Asa kan je niet zomaar op iedere printer printen. Je hebt sowieso een behuizing om je printer nodig om warping te voorkomen en ook je bed moet warm genoeg kunnen worden. Uit mijn hoofd minimaal 90 graden.
  16. Laten we hier alle slordige fouten in de Nederlandstalige Media verzamelen. Onlangs ben ik op iPhone en iPad overgestapt van nu.nl naar nos.nl vanwege de tientallen fouten op nu.nl iedere dag, maar zo af en toe kan de NOS er ook wat van. Bij voorkeur geen discussies in dit topic maar gewoon voorbeelden van (grote) fouten:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...