Ga naar inhoud


PC boot niet op


trust

Aanbevolen berichten

Na installatie van een "Master storage controller" moest ik de pc opnieuw opstarten , helaas komt ie niet verder dan het zwarte opstart scherm met de melding dat ie wel de type nr's van de harde schijven en de DVD ziet , maar ze niet aanspreekt .

Ook met de opstart floppy komt er geen reaktie .

Vermoedelijk is die "Master storage controller" voor SCSI en zijn de HD's IDE (of zoiets)

De bios heb ik ook al op Default gezet , maar ook dit gaf geen verbetering .

 

MB Asus ATA 100 AGP Pro PC133/VC133

AMD 1 Gig VIA KT133 AGPset

A7V/550/WOA/5P-UAY

 

Wie helpt me van dat zwarte scherm af , want Black is in dit geval , helemaal niet zo beautyful

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien de Windows CD Rom in de CDRom drive, de mogelijkheid bestaat dat Windows dan te herstellen is met de R van Recovery, soms kan het ook zijn dat de computer eenmaal met de CDrom ge-boot is en zichzelf hersteld heeft, die ervaring heb ik wel eens gehad bij een ander.

 

groetsie van poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas Poetsie , dat had ik ook al geprobeerd , maar net als de floppy-drive , word het CDRom station ook niet aangesproken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Volgens mij moet je niet een cdrom speler aansluiten op een raid-kaartje, maar alleen harde schijven.


Het was een werkend app. met 2 HD / CDRom drive / DVD drive en floppy drive .

Bij het opstarten , kwam altijd de melding :
"Ultra 100 bios is not installed because there are no drivers installed"
Maar hij starte gewoon door en werkte normaal .
Nu bij het installeren van een geluidskaart , vond ie naast die geluidskaart nog meer "Hardware" n.l. die Masstorage controller (o.i.d.).
Ik dacht met het installeren daarvan , die "Ultra 100" melding kwijt te zijn .
Het heeft inderdaad geholpen , ik zie em niet meer biggthumpdown.gif
De bios op default zetten hielp ook niet , zou het kunnen dat die Ultra 100 drivers op de bios eprom zijn weggezet ?
Een oplossing zou dan zijn , een nieuwe eprom proggen met de juiste bios-file .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat gebeurt er als je de geluidskaart er weer uit haalt smirk.gif

 

of;

 

ik kan mij uit vroegere tijden herinneren dat bepaalde kaarten niet

metteen onder elkaar mochten zitten. maar dat er een andere kaart of

een lege pci aansluiting tussen moest zitten....

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
n.l. die Masstorage controller (o.i.d.).

Ik dacht met het installeren daarvan , die "Ultra 100" melding kwijt te zijn .

Het heeft inderdaad geholpen , ik zie em niet meer

De bios op default zetten hielp ook niet , zou het kunnen dat die Ultra 100 drivers op de bios eprom zijn weggezet ?

 

 

Ik meen me te herinneren dat die Ultra 100 te maken hebben met instellingen op het moederboard, de CDRom die bij het moederboard geleverd is daar staan de drivers op van Ultra 100 enz.

 

Verder zijn jouw problemen bijna identiek als die bij mijn zoon voorkwamen.

 

Heb je ook foutmeldings piepjes tijdens de opstart??

 

Zo ja, Hoeveel geheugen zit er op je MB?

 

Als je twee verschillende geheugenbankjes hebt ge-installeerd, probeer je een voor een eens uit.

 

Bij mijn zoon was dat wel het geval, ik heb toen alleen de 256Mb geheugenbankje erin laten zitten en weg was het probleem, en plotseling zag Windows (2000) ook weer de CD Rom drives en De Harddisks

 

Suc6

 

Poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
wat gebeurt er als je de geluidskaart er weer uit haalt
DAN START IE WEER OP !!

 

Toen de PC nog gewoon werkte , zat die geluidskaart er ook al in , maar was niet geinstalleerd .

Dat hebben we op die bewuste avond gedaan , en tevens die Ultra 100 driver geinstalleerd .

Toen waren de rapen gaar !!

Vanavond toch maar de geluidskaart eruit gehaald en toen starte ie verder op .

Ik had voordien : schijf C / schijf D / Dvd E en cd-rom F

Nu echter : schijf C en cd-rom F , D en E waren foetsie .

Eigenwijs als ik ben , toch weer de geluidskaart erin gedrukt (maar niet geinstalleerd).

Ook toen starte hij weer gewoon op .

Daarna bij "Software" (configuratiescherm) de Ultra 100 drivers verwijderd , en ziedaar , D en E waren er ook weer .

Iedereen bedankt voor het meedenken xyxthumbs.gif

 

P.s. Met de mededeling : "Ultra bios is not installed because there are no drivers attached " , daar moet ik dan maar mee leren leven

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

eh nog even

"

Citaat:
"Ultra 100 bios is not installed because there are no drivers installed"

"

 

no drivers of no drives ? dus struuprogramma's of opslagmedia gelijk harde schijf...

 

een bios update doet overigens wonderen met die mass storage controllers onboard..

(heb ik zelf mogen ervaren afgelopen zaterdag)

 

cheers

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
no drivers of no drives ? dus struuprogramma's of opslagmedia gelijk harde schijf...

 

Tonski

 

Da's een scherpe , inderdaad niet goed gelezen , er staat "drives"

 

Weet je ook hoe ik van die melding af kom ?

Het duurt nog al een tijdje voor ie verschijnt , eerst blijft ie staan op "Detecting" en dan komt die melding .

 

frown.gif 1000 MHz Inside frown.gif

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...