Ga naar inhoud


WAN Sharing en de wet


Rexxx

Aanbevolen berichten

Sjaak, lees artikel 23 van de algemene voorwaarden van CD eens goed door. Daar staat letterlijk dat het sharen met o.a. andere huishoudens niet is toegestaan. Over binnenshuis (binnen het eigen huishouden) sharen, staat niet dat het verboden zou zijn.

 

Waar het vervolgens om gaat (wat jij probeert te beargumenteren) is of de manier waarop dat sharen gebeurt misschien de situatie verandert.

 

Dat is dus niet zo. Als ik binnen mijn eigen huishouden die kaart share via kabel of zender, dat is aan mij om te beslissen. Het simpele feit dat ik dat via mijn eigen draadloze netwerk doe en dat daarmee anderen dat signaal zouden kunnen onderscheppen en er gebruik van maken, maakt mij niet tot een overtreder.

 

Het is uitsluitend degene die illegaal gebruik maakt van mijn faciliteit die aangesproken kan worden op overtreding van de wet. Die persoon steelt mijn signaal en is daarmee strafbaar. Op dezelfde manier als wanneer hij mijn kaart gestolen zou hebben. Daarvoor ben niet ik als abonnee aansprakelijk, maar de dief.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 185
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tja Sjaak, als jij nog niet wakker wordt bij het lezen van deze frase:

"doorzenden (aan bijvoorbeeld andere huishoudens)"

dus met een expliciete vermelding van andere huishoudens, dan stel ik voor dat jij gewoon verder probeert gelukkig te worden met jouw overtuiging en dan kunnen we nu weer over tot de orde van de dag, want het is wel duidelijk dat jij niemand van ons zult overtuigen. En andersom wist iedereen hier al lang.

 

Sorry, kon het ff niet laten wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik lees eruit, dat je verveelvoudigingen, ongeacht de gebruikte techiek niet mag exploiteren (zo gebruiken dat het winst oplevert) , aan derden door te geven of in openbare gelegenheden te vertonen.

 

Voor gebruik binnen in huiselijke kring mag je dus de kaart overal insteken, dus ook in een card sharer, ongeacht of die in een ontvanger zit (multi tuner) of een card sharer,die de kaart inzetbaar maakt in andere ontvangers in huis.

 

Canaldigitaal heeft toch immers ook een abbo vorm, 1 euro smartkaart, wat een vorm van cardsharing is.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je verminkt het artikel.

 

Artikel24. Het is de Abonnee/Inschrijver niet toegestaan om verveelvoudigingen - ongeacht de gebruikte techniek - van televisieprogramma’s die uit hoofde van een

Abonnement/Inschrijving worden ontvangen, op welke wijze deze ook gemaakt zijn, op

enigerlei wijze te exploiteren, aan derden door te geven of in openbare gelegenheden te

vertonen

 

verveelvoudigingen aan derden of exploiteren

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak kerel, hoe denk je dat het komt dat je die reputatie hebt. Of zou dat ook aan alle anderen hier liggen.

 

Nee, ik ben niet boos. Ik ben wel teleurgesteld dat het niemand blijkt te lukken om jou zodanig "op te voeden" dat je eindelijk eens begint te begrijpen dat halsstarrig vasthouden aan een mening het daarom nog niet een waarheid maakt.

Natuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben. Dat is geen probleem.

Wat echter wel een beetje vreemd is, dat is als iemand (jij in dit geval) gewoon als enige iets anders blijkt te lezen in die artikelen dan heel de rest.

En echt vervelend wordt het als je maar blijft proberen ons allemaal te overtuigen van jouw gelijk. Daar zit 'm de kern van de irritatie. Jij kunt blijkbaar gewoon niet stoppen met reageren, simpelweg omdat de anderen nog niet hebben gezegd dat jij gelijk hebt. Dat werkt mensen op de zenuwen ja.

 

Jij ziet de eerste paar woorden van de zin en trekt je conclusie. De rest van de zin doet er dan voor jou blijkbaar niet meer toe. En dat terwijl het juist de rest van de zin is die aangeeft wat er verboden is. Dat is ook precies wat Ceesv uitlegt.

En ik zal het nog een keer proberen te verduidelijken: Als het bedoeld zou zijn zoals jij eruit begrijpt:

Citaat:
Het is de Abonnee/Inschrijver niet toegestaan om verveelvoudigingen - ongeacht de gebruikte techniek

dan zou de hele rest van de zin overbodig zijn. Maar het is niet overbodig, omdat het niet sec om het verveelvoudigen gaat. Het gaat juist om het verbod op verveelvoudigen met de intentie om het te exploiteren. En om die reden staat dat er ook in dezelfde zin vermeld.

 

Maar zoals ik al zei, ben tevreden met je eigen mening en laat het daarbij, want ons overtuig je niet. Simpelweg omdta wij met z'n allen het anders lezen dan jij.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak(k),

 

Nogmaals in opvolging van al hetgeen hiervoor is gesteld over dit onderwerp in alle tegenwerpingen die u/jij in de afgelopen dagen heb ontvangen, het door u/jouw gestelde is incorrect.

 

Het is in dit land gelukkig zo dat al hetgeen niet verboden is toegestaan is.

 

Het feit dat CD in hun voorwaarden spreken over het sharen buitenshuis betekent dus dat het binnenshuis in deze private overeenkomst toegestaan is.

 

Dat CD deze wijze van kaartgebruik (vooralsnog)niet toejuicht/aanmoedigt is evident. Echter dat zal met name zijn ingegeven door een wijze van beoordeling aan de hand van economische motieven (mijns inziens overigens onjuiste motieven).

 

Dat uw vriend de handelaar meerdere kaarten krijgt verstrekt stelt niets over de legaliteit van het onderwerp.

 

De hetze tegen linux ontvangers en soortgelijke oplossingen is door enkelen slechts opgezet uit(in mijn ogen kortzichtige) economische overwegingen. Waarbij door listige "marketing", publiciteit en slechte journalistiek de gedachte post heeft gevat bij het publiek dat sharen in huis niet mag.

 

Maar goed om een heel lang verhaal kort te maken het mag. In geen enkele wet of de gebruiksvoorwaarden is gesteld dat het niet mag. Sterker uit de auteurswet en dan met name de wijze van formulering van de uitzonderingscriteria vloeit zelfs voort dat de wetgever uitdrukkelijk heeft beoogd dat copien van media voor eigen gebruik zijn toegestaan.

 

Vooralsnog is dit mijn laatste reactie totdat iemand met wetgeving en artikel in de hand het tegendeel tracht te bewijzen.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dat maar waar.

Ik wist toen we je weer toelieten of het forum, dat het slechts een kwestie van tijd zou zijn totdat je weer opnieuw de fout in zou gaan.

Je bent niet alleen extreem eigenwijs maar ook nog eens gewoon irritant omdat je jouw mening nogal eens op agressieve wijze bij anderen opdringt.

Daar moet je gewoon echt definitief mee gaan stoppen anders zet ik die ban er weer op.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het TVV abonnementsvoorwaarden,waarschijnlijk grotendeels hetzelfde dan dat van CD,kan je zelfs uitmaken,dat je een opname gelijk hoe,niet aan iemand anders mag geven.

Als ik het met mijn eigen woorden mag zeggen,mag ikzelf,geen opname's in mijn bezit hebben van de door CD uitgezonden programma's.

reactie op bericht over verspreiden/opnemen van programma's en helaas een beetje top offic aan deze thread.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

@joop01: ik ben niet zo zeker als jij, maar zoals ik al eerder zei het is goed mogelijk dat een rechter het met je eens is.

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Als ik jullie dus goed begrijp, zou ik dus "draadloos" het netwerk van de buren zomaar kunnen gebruiken als dit "open" staat? En zou de wet die dat verbied "binnenshuis" niet voor mij gelden, dát is toch wat jullie beweren sick
Nee, een beter vergelijk is een buurman die via een (amateur) zendinstallatie op de UHF/VHF band CD uitzendt. In dat geval is het ontvangen van die signalen niet strafbaar, maar het uitzenden wél.

In het geval van cardsharing gaat het er juist om dat alleen bepaalde personen toegang krijgen. En zoals Spyroman (correct) opmerkt is het gebruik maken van andermans WiFi verbinding o.b.v.

Origineel bericht van: Artikel 138a WvSr.

1. Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk of in een deel daarvan. Van binnendringen is in ieder geval sprake indien de toegang tot het werk wordt verworven:

a. door het doorbreken van een beveiliging,

b. door een technische ingreep,

c. met behulp van valse signalen of een valse sleutel, of

d. door het aannemen van een valse hoedanigheid.

2. Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft computervredebreuk, indien de dader vervolgens gegevens die zijn opgeslagen, worden verwerkt of overgedragen door middel van het geautomatiseerd werk waarin hij zich wederrechtelijk bevindt, voor zichzelf of een ander overneemt, aftapt of opneemt.

strafbaar.

En nee art. 138 lid 1 sub a - d zijn geen vereisten, maar verduidelijkingen (Van binnendringen is in ieder geval sprake indien...)

 

Ow en geheel terzijde daar niet van maar;

Origineel bericht van: Artikel 23 Alg. Voorw. CD
Op de door de Abonnee/Inschrijver uit hoofde van zijn Abonnement/Inschrijving ontvangen televisieprogramma’s rusten intellectuele eigendomsrechten. De programma’s mogen alleen in Nederland en in de privé-sfeer worden ontvangen. Iedere andere bestemming of ieder ander gebruik [...] is, behoudens wettelijke uitzondering, zonder toestemming van de rechthebbenden verboden en wettelijk strafbaar gesteld.
Dat is wel de grappigste bepaling ooit. Een gecodeerd programma is namelijk óók een programma. Iedere Europeaan die zijn ontvanger laat zoeken naar beschikbare kanalen, en CD vindt en deze zou "bekijken" (zonder deze te decoderen) zou strafbaar zijn laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chiliburger,

 

Voor alle duidelijkheid mijn uitspraken hebben enkel en alleen betrekking op het sharen in huis binnen de huiselijkesfeer en op geen enkele andere vorm van sharen naar vrienden, kennissen, buren, neven, nichten oid. Ik stel dus dat u mag sharen tussen ontvangers in woonkamer, keuken, vakantiehuis/tweede woning (voor eigen gebruik) en slaapkamer maar meer dan dat ook niet. Dit stel ik omdat u mijn uitspraak in een adem noemt met de suggestie om het signaal ter beschikking stellen aan derden. Daar doe ik geen uitspraken over.

 

Vriendelijke groet,

Joop001

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Joop als je het doet vanuit de woning naar je vakantiewoning ben je vlgs mij wel degelijk strafbaar,je kijkt immers in twee lokaties tegelijk met een abonnement

Gr,

Droompje

 

(2 maal EVO Enfinity Xcombo +, Echostar1.20 draaibaar met jaguer positioner, triax 0,64 met quad lnb, Viasat 78cm met 3 keer quad lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Droompje,

Die mening deel ik niet. Dit omdat in de auterswet uitdrukkelijk naar voren komt dat een kopie voor eigen gebruik van een medium geoorloofd is. Ik kijk immers met een geldig abbo, die op mijn naam staat, ik leen het niet uit aan derden oid. Er is nergens geregeld dat ik op dezelfde plaats moet verkeren als waar mijn kaartje zich bevind. Een kaart is ook niet op adres geregistreerd maar persoonsgebonden. Vandaar mijn mening.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...