Ga naar inhoud


Tegelijk internetten met 2 laptops?


lock

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 laptops naast elkaar staan en ik gebruik een USB ADSL modem voor te internetten.

Een van de laptops is van m,n vrouw en die wil ook wel eens het net op, dan plug ik de USB modem in haar laptop en dan kan ze haar gang gaan, maar is er nu ook nog een manier om met die 2 laptops tegelijk te kunnen werken? M.a.w. hoe leg ik de verbinding tussen die 2 laptops?

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites


via een UTP crosscable. Op de PC waaraan het USB-modem hangt moet je internet verbinding delen (via netwerkomgeving) aanzetten en uiteraard je firewall aanpassen indien je die draait.

 

handiger is om uit te wijken naar een (draadloze) router incl. modem, ben je van alle ellende af en hoeven die 2 lappies ook niet aan elkaar te worden geknoopt.

zie ook hier

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die UTP crosscable heeft een J45 aansluiting, toch?

En bij de laptops spreken we over de LAN aansluiting, nietwaar?

De ene laptop (Toshiba Sat 1800) heeft wel een opening voor een LAN, maar die is met een plastic plaatje afgedicht, dus daar zit niets achter.

De andere is er wel geschikt voor.

De draadloze router is mij bekend, maar die wil ik niet.

Ik bezit nog wel een reserve USB ADSL modem, omdat er hier in de bergen,waar ik woon, nogal eens een sneuvelt door blikseminslag en die sluit ik wel aan op de Laptop van m,n vrouw, dan is het probleem ook opgelost.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

De draadloze router is mij bekend, maar die wil ik niet.
Ik bezit nog wel een reserve USB ADSL modem, omdat er hier in de bergen,waar ik woon, nogal eens een sneuvelt door blikseminslag en die sluit ik wel aan op de Laptop van m,n vrouw, dan is het probleem ook opgelost.

Twee vragen;

- Waarom geen wireless router?
- Hoe wil jij het tweede USB ADSL modem gaan aansluiten? Ik begrijp op de laptop van je vrouw, maar wil jij er twee parallel gaan zetten op de telefoonlijn??? Dat zal niet gaan werken namelijk...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...