MySat Geplaatst: 13 februari 2006 Delen Geplaatst: 13 februari 2006 Ik ga binnenkort de keuken verbouwen en in het verlaagd plafond wil ik witte inbouw speakers zetten. Het volgende heb ik reeds gevonden (100.030 skytronic speakers), echter misschien zijn er mensen met ervaring op dit gebied die graag dit willen delen..... De bedoeling is om een volledige speakerset (inclusief bass en eindtrap) weg te werken in de keuken. Ik snap dat mijn keuze nog niet compleet is, maar alsnog de vraag: - wat zou jij plaatsen in de keuken - hoe heb jij dit gedaan en - wat zijn zeer practische tips (dat ik bij de tunerversterker moet kunnen is mijn wel duidelijk ;-) ) Ik hoor het graag Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 februari 2006 Delen Geplaatst: 13 februari 2006 Koop goede speakers, de keuken is een vette/vochte ruimte door koken,afgieten etc. Skytronic is echte wakkie takkie kwaliteit. Kijk bij Kef, http://www.transtec.nl/article.php?id=9 die klinken echt goed en blijven heel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Psychosammie Geplaatst: 13 februari 2006 Delen Geplaatst: 13 februari 2006 Wat dacht je van een autoradio met CD speler? Lekker klein dus overal te plaatsen. Een paar goede autospeakers en klaar ben je. Niet te dicht bij kookplaat/fornuis vanwege vet en vocht. Dit wordt veel toegepast in boten. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Big fellow Geplaatst: 13 februari 2006 Delen Geplaatst: 13 februari 2006 Begrijp mij niet verkeerd, ik ben geen "fan" van ze, maar Bose heeft een aantal speakers die best redelijk klinken die prima kunnen worden gebruikt in dit soort omgevingen. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 februari 2006 Delen Geplaatst: 13 februari 2006 Nadeel van autospeakers is dat het rendement errug laag is (dat zal wel zijn om te kunnen patsen met de Watts, heb eens een 100W carbooster getest met gewone 95dB speakers en dat was al pijnlijk in een gewone kamer. 20dB betekent een factor 10 in vermogen, dus 80dB speakers op 100W klinken net zo luid als 90dB speakers bij 10W). In principe kun je beter "gewone" speakers ophangen. In je verlaagde plafond maak je met wat glaswol en mdf plaatjes een redelijke klankkast. Neem wel speakers met geplastificeerde conus, die kartonnen houden het in de natte keuken niet zo lang uit. En hou er rekening mee dat de speakers zullen "hangen", niet alle speakers vinden het leuk als de zwaartekracht niet naar beneden of naar achteren trekt maar naar voren. Een (sub)woofer in een "kastje" voor laag en piezo + tweaters voor mid/hoog in het plafond zal denk ik het handigste zijn qua ruimte/kwaliteit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Psychosammie Geplaatst: 13 februari 2006 Delen Geplaatst: 13 februari 2006 Nou, dat valt wel mee hoor. Net even bij Pioneer gekeken en alles zit op of boven de 90 db. Autospeakers zijn vanwege vocht meestal geplastificeerd dus dat probleem heb je dan ook niet. Ik neem aan dat in de keuken de kopjes niet echt uit de kast hoeven te donderen dus een autoradio lijkt mij een prima en betaalbare oplossing. Misschien alleen een probleempje van de voeding. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MySat Geplaatst: 13 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2006 Citaat: Koop goede speakers, de keuken is een vette/vochte ruimte door koken,afgieten etc. Skytronic is echte wakkie takkie kwaliteit. Kijk bij Kef, http://www.transtec.nl/article.php?id=9 die klinken echt goed en blijven heel. Goede link.... wel errug prijzig, wat niet wil betekenen dat het per definitie a no-go is. Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MySat Geplaatst: 13 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2006 Citaat: Wat dacht je van een autoradio met CD speler? Lekker klein dus overal te plaatsen. Een paar goede autospeakers en klaar ben je. Niet te dicht bij kookplaat/fornuis vanwege vet en vocht. Dit wordt veel toegepast in boten. Ik ken de oplossing en die werkt goed. Ik zou het eigenlijk meer generiek houden, er van uitgaande dat meer en meer straks via IP binnenkomt..... Met een autoradio (wat overigens een zeer begrijpelijke en goede keuze is (12v is zo gemaakt)), moet je al op zoek gaan naar een soort line-in. Anders kun je de nieuwe ontwikkelingen zoals Ip, memorycard etc wel vergeten ;-) Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 februari 2006 Delen Geplaatst: 13 februari 2006 kijk eens naar www.sonos.com systeem heb ik ook thuis, echt een toppertje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen