Ga naar inhoud


MS-Dos 6.22 vraagje.


Offshore

Aanbevolen berichten

Wellicht is dit niet toegestaan, mocht dit zo zijn dan mag dit bericht verwijderd worden.

Ik ben desperately op zoek naar ms-dos 6.22, ik heb ooit 4 floppies gehad maar door domme pech zijn deze niet meer te lezen.

Om wat "steno" programmeerwerk te kunnen doen moet ik terug naar de stonehenge en heb ms-dos nodig, wie o wie zou zo vriendelijk willen zijn mij deze toe te mailen indien in bezit.

Volgens mij werdt in deze dos reeds mscdex meegestuurd om cd-rom aan te spreken.

Ik weet dat vragen om software niet toegestaan is, maar volgens mij is deze versie van Dos inmiddels zo oud dat dit toch wel mogelijk moet zijn ????

Indien deze vraag "verboden" is dan mijn oprechte excuses.

anders zie ik graag dos in mijn mail.

 

in ieder geval thanks.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Programmeren onder DOS? Met hamer en kleitabletten zeker?

 

 

Hier te downloaden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Iwn98 zit toch ook pure dos, je kan aangeven dat je opnieuw wil opstarten in pure dos, zelfs met xp kun je een pure dos bootdisk aanmaken. Ik weet niet of hier alles in zit dat de volledige dos 6.22 ook bevat.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben ik op de M$ site DOS tegen gekomen als een "free download" . Ik heb toen QuickBasic 4.5 gedownload daar wat ook gratis was.....

Ik heb nounet geprobeert de link te vinden, maar kan hem niet zo snel vinden...

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

DOS 6.22 bestaat uit 3 diskettes van 1.44 mb

En een suplement diskette die niet noodzakelijk is.

 

 

Eventueel heb ik een engelse dos 6.22 voor je.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
DOS 6.22 bestaat uit 3 diskettes van 1.44 mb
En een suplement diskette die niet noodzakelijk is.


Eventueel heb ik een engelse dos 6.22 voor je.

Leo


Soms denk ik wel eens dat men erg belangrijke dingen over het hoofd ziet, er was ooit een winpe cd overal ter download, een zelf bootende cd die geen hd nodig heeft met werkelijk alles aan boord wat je maar nodig kunt hebben voor windows om te repareren partities te maken ook verschillende dos versie´s te veel om op te noemen, dit is wel de allerbelangrijkste cd geworden die ik bezit, zelfs waar een linux cd geen oplossing bied doet die winpe cd dat wel.

Gezien het feit dat nieuwe pc´s geen floppie drive meer hebben is die winpe nog belangrijker geworden. Geloof dat iedere shop die pc´s repareerd deze cd heeft want zonder kun je eigenlijk niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe

 

Toch zie jij ook iets over het hoofd.

 

Alhoewel je gelijkt hebt, er zijn verschillende boot cd's die fantastisch zijn, is de vraagstelling helder en simpel

Citaat:
Ik ben desperately op zoek naar ms-dos 6.22, ik heb ooit 4 floppies gehad maar door domme pech zijn deze niet meer te lezen.

Om wat "steno" programmeerwerk te kunnen doen moet ik terug naar de stonehenge en heb ms-dos nodig

 

Hij wil gewoon puur Dos om wat voor reden dan ook (al zou het alleen maar zijn omdat hij bekend is met Dos of dat het b.v. moet draaien op een 386 of 486 met 4 mb geheugen o.i.d.).

 

En als jou cd met pure dos kan opstarten zodat hij zijn programma kan draaien dan is het misschien een aardige geste om die naar hem op te sturen. Of je ript die ms-dos er af en biedt die ter download aan hem aan.

 

Op die manier is de vraagsteller geholpen en tevreden.

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4 images van ms-dos 6.22 hier als een .zip file, kan dat zelf niet uitpakken ik bezit al tijdje geen floppie drives meer, de file is 4.28mb, nu nog even uitvinden hoe dat naar hem over te piepen, ik denk via yousendit maar heb ik wel via pm een email adres van hem nodig.

 

En ik zag niet zoveel over het hoofd floppies komen bij de laatste pc´s ook niet echt meer voor, en zo´n boot cd is altijd handig natuurlijk. Maargoed ik heb hier ms-dos 6.22.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...