Ga naar inhoud


abel telecom ervaring


holles

Aanbevolen berichten

Ik heb Abel benaderd over het VOIP probleem: De kabel tussen splitter en modem mag maximaal maar 2 meter bedragen.

Even een noodopstelling met laptop gemaakt. Wederom gebeld.

Ingelogd op het modem maar de VOIP blijft unregistered.

Er wordt nu een ticket aangemaakt en zal door Abel worden uitgezocht.

Wordt vervolgd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat weet ik niet opeens had ik wel de goede upload snelheid gelukkig en bij abel (Rones) weet het ook niet want ze hebben geen reactie meer gehad van bbned

 

ze vroegen mij toen of ze een monteur langs mogen sturen en dat als het aan hun lag dat hun dan de monteur betalen en als het bij mij lag dat ik hem moest betalen en ik heb daar ja opgezegt en later s'avonds ineens was de upload wel in orde raar maar waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cobus R,

 

dan is het vrij simpel. Abel heeft jouw probleem een maand lang niet serieus genomen of het heeft stil gelegen. Op het moment dat jij zei van: "stuur maar een monteur." Hadden zij een TT richting BBned gestuurd en werd het probleem direct opgelost. Ik denk dat het profiel op de DSLAM verkeerd stond. Iets wat BBned in 15 min kan oplossen, daarom zag jij s'avonds na werk een goede verbinding.

 

Badre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Terugkomen op het verhaal van Philisatter,

zijn verbinding nagelopen waarbij er geen fouten zijn gevonden in het netwerk van BBned. Zijn modem trained in op:

Trained downstream bitrate: 6720 kbps
Trained upstream bitrate: 1024 kbps

Hoe dat zit met VOIP moet ik hem verwijzen naar Abel of naar andere personen hier in dit forum. BBned doet helemaal niets met VOIP.

Gr. Badre


Badre,

Nu na een week is de status dat na onderzoek bij Abel een opdracht verstrekt is aan de netprovider (BBned). Die zou met een oplossing moeten komen.
Wanneer er een reactie komt is door Abel niet te zeggen.
Ik weet positief blijven denken....
Link naar reactie
Delen op andere sites

philisatter,

 

een reactie waarop? Er si niets mis met jouw DSL verbinding.Voor VOIP moet je toc echt bij Abel wezen. Mocht er iets anders wezen,laat het me weten.

 

Badre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallow!

Het VOIP doet het! Echter nu is de Copperjet voor verschillende VOIP instellingen niet meer te benaderen.

Inloggen met admin/admin lukt niet meer.

Ga morgen wel weer met de helpdesk bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervaring is tot dusver redelijk. Begin November aangevraagd, op 20 December is de ADSL opgeleverd. Echter ipv 4 Mb komt de lijn niet verder dan 1700 kb en staat het modem op een RX van 2048. Veelvuldig bellen en mailen met Abel geeft

slechts alleen de melding dat het probleem uitstaat bij BBned....

 

Daarnaast ook nog steeds geen E-mail adressen, home page of gratis virus scanner ontvangen.

 

Blijf maar even afwachten of dit goed gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallow!
Het VOIP doet het! Echter nu is de Copperjet voor verschillende VOIP instellingen niet meer te benaderen.
Inloggen met admin/admin lukt niet meer.
Ga morgen wel weer met de helpdesk bellen.


Klopt, ze schermen het voip gedeelte af, user/user zou moeten werken voor de overige instellingen, ben wel nieuwsgierig naar hun antwoord.

Begreep dat het nieuwe email platform van abel nu eindelijk af is. Aan "mijn abel" werken ze nog.

Groet,

Kees
Link naar reactie
Delen op andere sites

Anko,

 

onmogelijk dat jouw storing al zo lang uitstaat bij BBned. Ik zou maar met Abel bellen en vragen wat er exact aan de hand is en waar ze mee bezig zijn. Ze mogen bellen met BBned en de status opvragen en zijn verplicht jou daar een update van te geven.

 

Badre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Badre,

 

Navraag geeft slechts de opmerking dat probleem openstaat bij BBned en dat Abel nog wacht op een antwoord waarom er 2Mb is opgeleverd ipv een 4Mb aansluiting.

 

Blijft een beetje vreemd dat men zoveel tijd nodig heeft om ergens een parameter (?) aan te passen en de lijnspeed goed te zetten.

 

Bij mijn vorige provider had ik gewoon een 3Mb zonder problemen. Misschien toch terug naar KPN...

 

Anko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anko,

 

nogmaals, het bestaat niet dat jouw snelheids issue zolang bij BBned uitstaat. Het aanpassen vande snelheid is 5 min werk. Ik zou wederom met Abel bellen en eisen dat ze kontakt zoeken met BBned om een update. Durf te wedden dat ze dat niet doen omdat er niets uitstaat bij BBned. Ik kan je wel helpen, wat is jouw Abel ordernummer?

 

Badre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...