Ga naar inhoud


abel telecom ervaring


holles

Aanbevolen berichten


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Vanaf morgen ga ik als alles goed gaat 'naadloos'over op AbelTelecom.
Laat in de loop van de week wel even horen of alles naar wens is verlopen.
Wat inderdaad vreemd is dat je totaal geen inlog gegevens hebt.
Zal er eerst nog even een mail aan wagen voor ik alle stekkers eruit trek.
Ik heb overigens gekozen voor Abel Optimaal, dit is een 8 mb verbinding met gratis telefonie en het eerste jaar voor € 24,95.

Gr. Michel.


Nou het is inmidels 2 december en er is nog niets veranderd aan mijn adsl aansluiting.
Diverse malen gebeld met Abel maar kunnen me niet verder helpen, er is een vertraging met de lijnbeheerder, volgens Abel dan.
Mijn oude ISP zou ook iets fout hebben gedaan waardoor het overnemen van de lijn ook langer duurt.
Al met al weet ik niet echt meer waar ik aan toe ben, kreeg ik ook vanmorgen nog een brief van KPN op de mat waarin vermeld wordt dat per 29-12 mijn adsl aansluiting verwijderd wordt van de telefoonlijn.
Ik wer gebeld met Abel en konden mij 2 opties geven, ofwel ik annuleer de opdracht aan Abel of ik wacht gewoon maar ff af tot er daadwerkelijk iets gebeurt, met het gevaar dat ik straks weleens zonder zou kunnen zitten.
Zodra ik meer weet laat ik het hier ff horen, mits ik nog een verbinding heb.

Gr. Michel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels is mijn adsl lijn overgenomen door AbelTelecom met als netbeheerder BBnet.

De overgang is niet zonder slag of stoot gegaan en is tot op het moment van dit schrijven niet zoals afgesproken.

Ik zou een 8 Mbit verbinding moeten hebben ecxhter ik kom niet hoger als 512 kbps!!

Ik heb daar maandag 11-12 meteen over gebeld, dit zou worden doorgegeven aan bbnet maar verder niets meer mogen horen. Email adressen heb ik niet, daar zijn ze nog mee bezig, ze hopen dit voor het einde van het jaar op orde te hebben. Op de site vermelden ze echter braaf dat je 5 emailadressen krijgt!!

Telefonie werkt, echter hoe je je nummer mee kan zenden geen idee, je moet ook eerst met de helpdesk bellen om erachter te komen wat je telefoonnummer is.

Al met al heb ik op dit moment spijt van mijn overgang naar deze provider.

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
Ik heb de overstap naar Abel ook gemaakt.
28 februari moet het opgeleverd gaan worden.


Dus niet. Ik ben nu al aangesloten! Vanmorgen om 08.00 uur belde TNT aan om het modem af te leveren.
I.p.v. de bestelde Wireless Siemens modem kwam het Copperjet 1616 modem, terwijl deze in februari geleverd moest worden.
De helpdesk vertelde dat ik al enkele dagen aangesloten was. Foutje! Qua kosten heeft met e.e.a. met mij geregeld, omdat het abonnement met mijn huidige ISP nog doorloopt tot einde februari 2007. Prima!
Nu had ik al enkele dagen snelheidproblemen. De ADSL snelheid liep terug van 3Mb naar 10,7kB.
Het speedtouch schildpadje gewisselt voor een Sitecom niets hielp.
Vanmorgen dus het Copperjetje van Abel aangesloten en het snelheid blijft 10,7kB. Ook niet met een aansluiting dichtbij het ISRA punt. (modem in meterkast aansluiting ingeplugt en snelheid via laptop gecontroleerd) Wederom helpdesk gebeld en er wordt nu een monteur ingeschakeld om de storing/probleem te traceren.
Het probleem is opgetreden nadat het ADSL2 signaal op de lijn is gekomen.
Wordt vervolgt.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

IK moet zeggen dat ik nu alles in orde heb hun doen er echt alles aan om te helpen maar ze zijn wel afhangkelijk van de leverancier (bbned) en dat stok nog welleens.

 

Ik ben nu dus een tevreden klant bij abel telecom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige status is dat BBned vandaag door Abel geinformeerd is over mijn slechte verbinding. VOIP zou ook netjes werken. Gewoon inpluggen en werken. Nee dus.

Ik heb ook een extra telefoonnummer gekregen. Sluit je je telefoon aan op de Copperjet. Bel je met je mobiel naar dit nummer krijg je te horen dat het nummer niet bestaat.

Tjonge jonge... enfin eerst maar zien dat ik internet goed gaat werken.

De volgende missie wordt dan VOIP aan de praat krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eindelijk de aan sluiting bij abel drie maanden wachten

alles werk goed telefoon oke , internet snelheid tussen de 5 en 6 MB

alleen ga ik nog van de KPN af eind van de maand en bellen en internet voor € 27,95 per maand na een jaar € 33,95

2 x Dream Box 7020 Image AAF dm 7020 SciFi

1 x Vu+duo Image OpenPLi 2.1

Draaibaar met actuator 18 inch 90cm Echostar(1995)

bisat G4B+(5 LNB,s) sirius 4.8/ hotbird13/ astra 19/astra 23.5/ astra 28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Badre het ordernummer heb ik je per PM gestuurd. Wat ga je hiermee doen?

De situatie is sinds vandaag wel verbeterd.

ADSL heeft nu ongeveer de snelheid die in de buurt komt:

5913 kbps down en 312 kbps upload.

VOIP werkt nog steeds niet en het toegewezen telefoonnummer is nog steeds onbekend.

We blijven wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugkomen op het verhaal van Philisatter,

 

zijn verbinding nagelopen waarbij er geen fouten zijn gevonden in het netwerk van BBned. Zijn modem trained in op:

 

Trained downstream bitrate: 6720 kbps

Trained upstream bitrate: 1024 kbps

 

Hoe dat zit met VOIP moet ik hem verwijzen naar Abel of naar andere personen hier in dit forum. BBned doet helemaal niets met VOIP.

 

Gr. Badre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Cobus R,

das vreemd. Ik heb nooit problemen met de jongens en meisjes van Abel. De storingen worden netjes en rap opgelost.

Badre


het heeft bij mij een maand geduurt voordat de upload snelheid in de buurt kwam van wat ik moet hebben (4056/1024 en heb nu 3776/928 ) en heb toen met aanvragen ook al 2 maanden moeten wachten en nu hebben ze de helpdesk telefoon ook nog duurder gemaakt van 10 cent naar 50 cent per minuut.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...