Ga naar inhoud


Account in xp ondoorzichtig?


Con

Aanbevolen berichten

Voor mij althans wel.

 

XP + SP2 opnieuw geinstalleerd en het verbaasde mij al

geen password te hoeven opgeven tijdens de installatie.

 

En kreeg ook prompt een foutmeldingschermpje dat windows

naar een tijdelijk account ging wellicht door oa netwerkproblemen.

 

In de veilige modus alsnog een pasword bij de administrator gezet

(volgens het boekje van windows)

 

Vervolgens opnieuw opgestart en wat denk je . . . nee dus.

Mijn profiel kwijt, geen icoontje in te voeren (alleen een rood kruisje)

 

en geen keuze voor administrator.

 

Hoe los ik dit op?

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

je netwerkkaart / je utp stekker / je router of switch blijken slechte verbinding te geven.

 

(ook wegens info uit vorige vraag 20minuten)

 

Indien tijdens het aanmelden blijkt dat er een corrupt profiel bestaat zal windows er een tijdelijke met beperkte rechten voor aanmaken Opdat je toch kunt aanmelden

 

echter gebeurd dit met het hoofd account van administrator dan blijft dat rommelen.

 

Ik zou zonder netwerk de installatie over doen.

tja kost weer tijd maar dat is vooraf aan verdere programma´s installeren en overige dingen erbij aanmaken toch de betere weg naar rome.

 

of je stekkers zijn murf of je netwerkkaartje is stuk

 

cheers

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de hoop vanavond op tijd naar bed te kunnen gaan

met een gevoel "alles is weer nieuw"

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na "opnieuw" te installeren de ene foutmelding na

de andere, hij (xp) gaf aan dat mijn XP schijf niet goed zou zijn.

 

Ik begin radeloos te worden. BG aan de hoogste boom.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk istie doorgestart na een antaal malen op

F3 gedrukt te hebben. Ik hou nu al weer mijn hart vast

wat ik nu weer ga tegenkomen.

 

Wellicht had ik bij de vorige installatie onder xp

mijn accounts op orde moeten stellen en niet na SP2?

 

Wie weet de juiste aanpak voor een standaard administrator-account?

Ik wil gewoon standaard met de hoogste toegangsrechten kunne opstarten.

Simpel toch? ik ben de enige gebruiker en dan het leven zo zuur worden

gemaakt door Bill. Help!!

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had je in andere topic toch uitgelegd dat je in de installatie root pw moet invullen en user moet aanmaken en dit NIET in later stadium aangezien dit enorme onopgeloste bug heeft.

 

Als er totaal niet om user info werd gevraagd tijdens je installatie is dit raar???

 

Als je zonder sp2 installeerd is het ook logisch dat je ervoor je user accounts aanmaakt en niet pas sp2 natuurlijk want dit is na je installatie.

 

Ik zou dus nog maar eens overnieuw beginnen en lezen alvorens je verders klikt want windows vraagt echt om een root pw en daarna een user, de optie om dat weg te klikken is er ook en misschien heb je dat wel gedaan?

 

Het is net 20:00 precies de tijd die ik begon met installeren laptop en was voor 00:00 klaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
kreeg je tijdens de installatie ook foutmeldingen ? installatie van cd-rom ? hoe lang duurde de installatie ongeveer ?merDe


Halverwege, na zeg 20 minuten, kreeg ik (let wel globaal) de melding
dat ik een cd-rom moest plaatsen terwijl die erin zat.
Regelmatig op enter gedrukt maar dat mocht niet baten.
Vervolgens de installatie afgebroken en wat denke je . . . .
inderdaad de installatie gaat vervolgens verder (in mijn beleving
wel met een stuk overslaand) en ik beland in XP.
De installatie duurde naar mijn idee de tweede keer te kort, zo'n
30 minuten terwijl er zo'n 40 minuten voor staat.

Ik zou graag de installatie over willen doen (voor een derde keer)
maar dan vanf mijn HD, weet alleen niet hoe te doen. Éen keer geprobeerd
maar toen kreeg ik de melding dat er een nieuwer systeem aanwezig was en
werd vervolgens gestopt.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik had je in andere topic toch uitgelegd dat je in de installatie root pw moet invullen en user moet aanmaken en dit NIET in later stadium aangezien dit enorme onopgeloste bug heeft.

Als er totaal niet om user info werd gevraagd tijdens je installatie is dit raar???

Als je zonder sp2 installeerd is het ook logisch dat je ervoor je user accounts aanmaakt en niet pas sp2 natuurlijk want dit is na je installatie.

Ik zou dus nog maar eens overnieuw beginnen en lezen alvorens je verders klikt want windows vraagt echt om een root pw en daarna een user, de optie om dat weg te klikken is er ook en misschien heb je dat wel gedaan?

Het is net 20:00 precies de tijd die ik begon met installeren laptop en was voor 00:00 klaar!


Beste Penthe, er wordt niet eens gevraagd naar een gebruikersnaam
laat staan een wachtwoord. Dus invullen tijdens de installatie valt
om de drommel niet mee.

Het installeren duurde ongeveer 40 minuten (althans XP) ook volgens
de prognose zoals die gepresenteerd wordt tijdens de installatie.

Ik zou graag op willen starten van mijn HD, daar had ik XP al reeds
op gezet om een en ander sneller te laten gebeuren maar daar strand ik
met de opmekring dat mijn huidige systeem nieuwer is dan ik aanbied.
Vervolgens wordt de installatie afgebroken.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Con,

 

Als ik had gekunt zat ik nu voor je pc om je te helpen helaas gaat dit niet zomaar gezien het verschil aan kilometers.

 

Windows vraagt echt op root pw en het aanmaken van een user als dit niet zo is heb je een windows die wel erg appart installeerd ik heb zoiets in ieder geval nog nooit meegemaakt.

 

Dus ik ben net zo verbaasd als jij op dit punt, maar accounts zijn wel het probleem gezien jou installatie dus moet je op 1 of andere manier dit toch kunnen fixen hetzijn doormiddel van weer een nieuwe installatie ik zou zelf ook echt niks anders weten dan wat ik nu schreef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg even uit wat je met "root pw" bedoeld, ik sta op het punt

om weer te installeren, heb geduld als een paard van 3000 kg.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Leg even uit wat je met "root pw" bedoeld, ik sta op het punt
om weer te installeren, heb geduld als een paard van 3000 kg.

HG CC


Windows komt op het punt dat je een wachtwoord moet invullen dit kun je weg klikken NIET DOEN, je geeft keurig daar een root wachtwoord gebruik je later niet eens meer maar noteer hem voor de zekerheid, daarna krijg je een invul venster waar je users kan invullen, maakt er daar 1 aan Con ofzo geef dit ook een wachtwoord en klik finish. Nu heb je dus een root en een user met root rechten waarom dit dubbel met windows gaat heb ik zelf ook nooit begrepen maar verders niet over nadenken zodra je reboot kom je als Con user met root rechten. Elke user die je toevoegt kun je gewoon beperken in gebruik of ook root acces geven.

Jou gehele ellende lag hem al van begin af aan in het benaderen van systeem files die verboden waren omdat account info in windows gewoon fout was en nu dus weer met een nieuwe installatie, misschien toch handig om er andere windows cd in te steken en die te proberen dan maar illegaal maar je lost wel je problemen op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank, ik ga er weer voor.

 

HG CC

 

PS Ben weer even uit de lucht . . .

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels weer geinstalleerd en toch weer dezelfde problemen.

 

In den beginne wanneer de bestanden worden gekopieerd

komt er een tekst dat de bestanden worden geladen.

Vervolgens verschijnt er een scherm "druk op F3 om windows

te installeren". Als ik dat doe volgt een melding stop de

cd in de pc (die zat er dus al in). Vervolgens weer op F3

en de boel zit weer in een eindeloze loop.

Ik sluit vervolgens af en windows gaat verder met installeren?????

 

Ik krijg vervolgens regelmatig (een keer of 4) even een zwart scherm

en uiteindelijk kom ik bij het invulveld van produktregistratie.

Landinstellingen komt ook even langes en vervolgens een invulschermpje

voor de nodige users.

 

Hiervoor dus geen schermpje gehad voor een password.

En bij de users ook geen mogelijkheid tot het ingeven van een password.

 

Uiteindelijk start alles door tot een geinstalleerd systeem.

 

Dit is (lijkt mij) toch volstrekt anders als dat gesuggereerd, toch?

 

Voor de compleetheid heb ik het over XP home.

Wellicht liggen daar de verschillen.

 

Help . . .

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee daar liggen niet de verschillen, wat je zegt geloof ik 100% maar wat er gebeurd is te gek voor woorden, dus probeer andere windows cd van mij part een xp pro corp met een illegale key want echt hoor dit behoord niet te gebeuren, ik ben zelf echt niet voor illegaal gebruik maar soms kom je er niet onderuit omdat een bedrijf je toch niet helpt, zelfde verhaal met mijn laptop kreeg spaans os maar engels werd geweigerd dus is mijn lap ook illegaal voorzien van windows uk alle legale spaanse versies liggen in de kast zonder die ooit gebruikt te hebben en das ook iets van de gekke je betaald er immers voor.

 

Ik geef er zo ondertussen weinig meer om hoor en zet zo een illegale versie op mijn pc als het met betaalde niet lukt support op dat gebied kon ik altijd per direct vergeten enige aanbod wat ik kreeg is meer betalen voor een nieuwe key.

 

Affijn druk er eens een copy van xp pro corp in en kijk dan eens of je pc het wel gaat doen want dit is aanklooien op een 100% level daar heb je geheel niks aan, en nogmaals ik zit te ver weg om je zo even te helpen anders had ik zowiezo een andere cd in je computer gestopt met een corp key.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...