Ga naar inhoud


kunnen op 1 router meerdere computers wireless


freak

Aanbevolen berichten

Zo en dan slaan we voor het gemak even het up en downloaden van veel kleine bestanden over ftp maar even over.

En naast p2p zijn er nog wel meer applicaties die meer verbindingen geopend hebben. Een beetje spyware en wat p2p en het helpt ook een iets degelijker thuis routertje op de knieën. De doos heeft uiteraard gelijk maar er hoort een hele grote asterix bij te staan.

 

Hoeveel routers zouden er wekelijks geretourneerd worden om een crash tgv het nat overload probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Zo en dan slaan we voor het gemak even het up en downloaden van veel kleine bestanden over ftp maar even over.
En naast p2p zijn er nog wel meer applicaties die meer verbindingen geopend hebben. Een beetje spyware en wat p2p en het helpt ook een iets degelijker thuis routertje op de knieën. De doos heeft uiteraard gelijk maar er hoort een hele grote asterix bij te staan.

Hoeveel routers zouden er wekelijks geretourneerd worden om een crash tgv het nat overload probleem?


Ik probeerde niet alleen de P2P programma's als boosdoener aan te geven, maar wel als een populaire. Er werdt eerder in de thread gesproken over torrents, dus vandaar.
Inderdaad, er zijn veel meer programma's die meerdere verbindingen open hebben, maar die P2P programma's waarbij je iets van 100 (of meer!) verbindingen tegelijk mag open zetten die spannen toch wel de kroon!

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien is mijn engels een beetje rot, maar ik lees hier dus dat er op het bedrade deel maximaal 253 users worden ondersteund, en maximaal 64 users op het draadloze gedeelte.

 

Dat schrijf ik ook, maar bij de woorden up to moet je dit beschouwen als een architectuur maximum, niet noodzakelijkerwijs als een praktisch bruikbaar maximum. Het wemelt in de ICT van dit soort specificaties, die feitelijk meestal betrekking hebben op de maximale waarde van telvelden. In dit geval zien we 253 (= 256 - 3) en 64, dus een 8 bit telveld en een 6 bit telveld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem toch aan dat een beetje "normale" fabrikant er voor zorg draagt dat deze getallen in de praktijk bij normaal gebruik ook haalbaar zijn. Zo niet dan schieten ze zichzelf aardig in de voeten aangezien dit valse beloftes worden dan, m.a.w. misleiding. (Dus tegen de wet) (Ik had bij mijn reactie beter kunnen toevoegen "bij normaal gebruik")

 

OK, in de ICT is het meestal een macht van 2. Maar jij stelt gewoon dat als een betere fabrikant zoiets als dit specificeert dat het helemaal niet waar hoeft te wezen, dat ze dit alleen maar specificeren omdat het een macht van 2 is...

Misschien dat Sweex oid dit wel doet, maar ik schaar Netgear niet in hetzelfde rijtje als sweex....

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb zo'n routerje gehad dat zelfs onvoldoende geheugen had om bij het downloaden van torrents alle verbindingen op te houden bij één cliënt!


dat heeft te maken met het maximaal aantal open poorten dat standaard op 512 staat ( linksys origineel ) , dit kan je opschroeven naar 4096 poorten met bijvoorbeeld dd-wrt
ondanks deze aanpassing lukt het nog steeds op met 2 a 3 pc's met p2p applicaties om dit vol te laten lopen..

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...