Ga naar inhoud


dvb-h wordt dit al in nederlan of belgië gebruikt?


Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb ergens gelezen dat ze dvb-h in het leven hebben geropen,om televisie te kijken via de gsm.Echter hier in belgië,kan je enkel televisie bekijken waar er 3G of umts bedekking is,en per minuut.

Is er in nederland of belgie al gebruik gemaakt van dvb-h,en bestaan er al zo'n gsm toestellen.

Of heb ik het helemaal verkeerd,en is dvb-h niet voor televisie ontvangst via gsm?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


In nederland zijn voor zover ik weet nog geen dvb-h uitzendingen. Kpn heeft wel enkele testen gedaan in zoetermeer. (al een aantal jaren geleden) maar naar ik begrepen heb komt er een dvb-t multiplex vrij in de randstad vanaf mei. KPN zal dan daar na de zomer gaan starten met dvb-h uitzendingen. Hiervoor heb je een geschikt toestel nodig. Het toestel moet dus wel een dvb-h ontvanger hebben. Zijn nog niet zoveel toestellen die dat hebben de nokia n92 heeft hem wel. Ik denk dat het nog wel een aantal jaren kan duren voordat het in nederland (en belgie) volledig dekkend is. (en er voldoende toestellen zijn)

Bier uit de fles is 100 keer beter dan uit blik!!

Lekker zo'n 20 Mbit verbinding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet weinig van die techniek af...

 

Maar wat ik wel weet is tijdens die test hier in Zoetermeer de bewuste kanalen

FTA te ontvangen waren via DVB-T.

 

Ik ben benieuwd hoe DVB-H straks gecodeerd wordt.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is DVB-H meer een Gadget dan iets voor dagelijks gebruik.

Ik Stockholm loopt een test waarbij 13 tv en 3 radiozenders te bekijken zijn op bv de Nokia N92 Mobiltelefon. In Zweden zijn er zowel FTA als pay tv zenders te bekijken.

Ik was niet echt onder de indruk van het tv kijken op zo'n klein schermpje...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...