Ga naar inhoud


laptop maakt veel ventilatie lawaai


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik heb een medion laptop van 3 mnd oud op de kop weten te tikken, op zich prima ding, alleen maakt de ventilator een klere herrie.

Dat ding staat vanaf het moment dat je de laptop opstart meteen op vol vermogen te blazen en gaat daar mee door tot ik hem weer uit zet.

 

Bestaat er software voor om dat ding gewoon wat zachter te laten draaien? Bijv. op 75% want vaak scheelt dat al 50% van het lawaai, mooier was natuurlijk dat de snelheid volledig werd geregeld afhankelijk van de warmte ontwikkeling.

Ik weet dat Medion dat voor een gewone PC ooit wel heeft gehad, maar ik kan het nergens vinden.

 

suc6

 

Gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 maanden is relatief nieuw, maar toch. Ik heb ooit een van iemand gehoord die omwille van het geluid van de koeling van zijn laptop bijna aan de deur gevlogen is op een schaaktornooi. Bleek dat de inzuigmonden van de luchttoevoer vol plukken stof zaten, zodat de ventilator steeds op volle toeren draaide.

 

Even in de gebruiksaanwijzing kijken of je het ding onderaan niet eenvoudig open kan maken om te zien of dit niet de oorzaak kan zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf 2 medion laptops gehad waarvan er 1 zelfs terug naar de fabriek gegaan is. Zelfs met enkel surfen op het net met Msn stond hij al te blazen was zo iritant dat deze zelfs boven het geluid van de tv uitkwam

 

Volgens medion was er niets aan de hand en moest ik me verder geen zorgen maken.

 

Iedergeval heb ik m snel weggedaan een Asus aangeschaft. Die zelfs op maximaal gebruik rustig blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens of er een programma veel draait oftewel processor vraagt,

ik heb een laptop die had een probleempje met de update van windows.

en die ging telkens kijken.

 

Wauctle of zoiets

na een complete herinstallatie kon ik er van af komen,

geen last meer van gehad,

 

succes

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...