Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit Telenet digital vs TVVlaanderen


Sunny Sat

Aanbevolen berichten

Ik hoor meerdere berichten op dit forum dat UPC bv betere beeldkwaliteit zou geven dan CDS.

Nu, ik heb eigenlijk op mijn oude CRT nooit mogen klagen, maar heb nu een 82 LCD gekocht en moet zeggen dat de beeldkwaliteit bij CDS en TVV wel eens te wensen overlaat. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met de beeldkwaliteit van TVV vs Telenet digital.

Groetjes

Sunny Sat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan niet vergelijken, maar dacht te hebben gehoord dat de beeldkwaliteit bij Telenet inderdaad goed was op de Vlaamse zenders, maar heel wat minder op de andere.

 

Maar misschien kan iemand anders dat bevestigen of ontkennen ?

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is de beeldkwaliteit maar een klein aspect voor de keuze.

2 kennissen hadden regelmatig onderbrekingen, en dan begint het eeuwige ja/neen spelletje van bij wie nu de fout ligt.

En dan de politiek met hun verplicht toestel, wat is de volgende stap? TV toestel? De stoel van waarop je kijkt?

Een opname digitaal backuppen en digitaal bewaren kan je ook vergeten.

Neen, voor mij is dan het TVV/CD beeld best aanvaartbaar, en die bewegingsonscherpte door de lage bitrate zie je bij telenet evengoed.

Laatst nog een stukje tennis gezien bij een Telenet digitaalkijker op een gewone goede ctr TV,

als de camera over de tribune zwaait zie je gewoon niks dan vegen meer, dat is dan analoog gewoon veel beter.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Neen, voor mij is dan het TVV/CD beeld best aanvaartbaar, en die bewegingsonscherpte door de lage bitrate zie je bij telenet evengoed.

Laatst nog een stukje tennis gezien bij een Telenet digitaalkijker op een gewone goede ctr TV,

als de camera over de tribune zwaait zie je gewoon niks dan vegen meer, dat is dan analoog gewoon veel beter

 

dat wilde ik weten. Het word misschien toch eens tijd voor de verschillende aanbieders om hun standaart aan te passen aan de huidige tv norm. Grotere schermen en hogere eisen aan beeld en geluid. Hoeft echt niet allemaal HD te zijn, maar als je naar een film zit te kijken en iedere keer blokvorming te zien krijgt is voor mij de fun er af.

Groetjes

Sunny Sat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die blokvorming vooral aan de decoder ligt, Integan (kabelboer omgeving Antwerpen) had daar in 't begin veel last van, maar dan zijn ze hun decoders gaan vervangen en 't probleem was opgelost.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo markie2

begrijp ik dit goed ?

is het niet mogelijk een film of programma digitaal te saven ,met eender welke DVD/HD recorder, uitgezonden door middel van een telenet digitaal decoder ?

groetjes

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep.

Enige optie is analoog copieren naar DVDrecorder, of PC via een TV of video-in-kaart.

En het is zelfs al voorgekomen dat mensen hun opnamen niet meer konden bekijken na een update van het apparaat.

Toestel kapot = alle opnamen verloren.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van upc,kan ik niet zeggen,ik zit in een telenet gebied.

Ik kan zeggen dat het beeldkwaliteit van telenet iets beter is,dan TVV.CDS kan ik niet zeggen,ik heb geen smartcard.

De vlaamse zenders,zijn bij telenet digitaal iets beter dan bij TVV.

Echter,als je de vergelijking maakt met bvb premiere (bvb de filmkanalen),dan zie je direkt,dat dit beeldkwaliteit enorm de kop afsteekt dan voorgenoemde providers

Ik vraag me dan af,of het bij CDS/TVV prutsers zijn met te weinig geld,en telenet met te weinig bandbreedte en /of ook prutsers.

Het zit wel zo,dat buitenlandse pay tv aanbieders hun kwaliteit beter is dan telenet TVV en CDS,tenzij je echt gaat naar die oostbloklandzenders.

BVB cyfra heeft een mooi beeldplaatje en bij de meeste zenders AC3,wat je nog niet vindt bij telenet/TVV en CDS.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil zit hem in de pot met geld.

 

Als je Vlaanderen vergelijkt met Duitsland, vergelijk je 8.000.000 inwoners tegen 85.000.000.

 

Groot verschil niet! Neem er dan nog eens bij dat Premiere ook in heeld Duitsland op de kabel te verkrijgen is. het aantal betalende abbonees is een pak grooter dan esn één jaar jonge TV Vlaanderen.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...