Ga naar inhoud


Wie bieden er satelliet internet aan?


Con

Aanbevolen berichten


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sat internet KAN snel zijn, maar dan moet je wat dieper in de buidel tasten. Echter het grootste nadeel van sat. internet is de latency. Tussen jouw installatie en de "andere kant" heb je al snel een latency van 600-700ms. (een "ping" dus van 600-700ms)

Dat is het grootste nadeel....

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En anders kun je altijd nog via UMTS gaan internetten, is goedkoper dan wanneer je dat met de sat doet.


Een bekende telefoniewinkel heeft nu samen met Telfort een mooie aanbieding wat dat betreft, 29,95 per maand. Als je een twee-jarig contract neemt krijg je het modem (à 39,95) ook gratis. Geen strikte datalimiet, wel een FUP.

Omdat Telfort overgenomen is door KPN maakt men gebruik van het UMTS/HSDPA netwerk van KPN. Dekking daarvan vind je hier.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste EL PIÑO,

Inmiddels even gesurfd (dank je voor de info) en er zijn

3 zaken die mij niet duidelijk zijn.

 

1 wat is de snelheid

2 is met één abo met 2 pc mogelijk

3 wat kost het als je boven de 2 gig download komt.

Wellicht weet jij meer dan op de site geschreven wordt.

 

Toch ziet het er op voorhand verleidelijk uit.

 

Nogmaals dank voor je input.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste WPW,

 

Zijn dit de gegevens waar EL PINO op doelde voor € 29.95 per maand?

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me wel duidelijk van niet he? die 29,95 is met een FUP van 2gb, zodra je met een router permanent online bent kan je vrij snel die 2g voorbij gaan, volgens mij is een typical use iets van 4,5gb/maand (als ik statistieken mag geloven) en een UMTS/HSDPA router kost niet niks, 399 dagt ik.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die aanbieding van Telfort is er ook niet direct een FUP van 2GB hoor.

 

Stukje uit de FAQ:

Citaat:
Wat gebeurt er als ik meer verbruik dan 2 GB?

wanneer dit meer is dan gemiddeld dan krijgt de klant een waarschuwingsbrief.

 

Waarom die 2GB genoemd wordt weet ik niet, maar je ziet alleen als het meer is dan gemiddeld wordt er iets gedaan, namelijk een waarschuwingsbrief.

 

Met meerdere computers wordt daarbij wel moeilijk, dan moet je al aan eigen hardware en daar zit een prijs aan. Of ICS (verbinding delen) via Windows, maar dan moet computer 1 altijd aanstaan wanneer je met computer 2 op internet wilt en dat is alles behalve ideaal.

 

Overigens is het abonnement dat WPW geeft volgens mij van T-Mobile. De snelheid bij Telfort is overigens hetzelfde.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, en die router kost 399 bij een 2jarig contract. Onbeperkt is daaro egt onbeperkt. Ik heb ergurrus een linux distri gezien met een sim connector via usb voor z'n linux internet deel doosje, daarmee bouwde men z'n routertje zelf voor rond de 150. Maar een 2de hands laptop voor 100 euro en umts+ kaart met sim werkt ook prima als router.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat delen heb ik niet zoveel moeite mee, één laptop

staat eigenlijk altijd.

 

De FUP zit mij meer dwars, ik ben nogal een innige surver

en het mailverkeer is hier behoorlijk zwaar.

 

Maar er is in ieder geval licht aan de horizon.

 

De volgende zaken heb ik nog uitstaan:

- Abel gevraagd voor een alternatief dan lijn opzeggen

- Solcon migratie door laten gaan

- KPN wat zij (3MB) kunnen leveren, komen ze hun eigen troep tegen

 

In ieder geval bedankt voor de input. Wordt vervolgd.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de KPN gemeld dat ik waarschijnlijk een brakke analoge lijn

heb waar ADSL opstaat van Abel.

 

Hun opmerking begreep ik niet:

[color:"red"]Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw vraag over slecht werkende telefoonaansluiting, kunnen wij u als volgt informeren:

Uit onze administratie blijkt dat wij op het door u vermelde telefoonnummer geen opdracht tot activering in behandeling hebben genomen.

Indien uw aansluiting niet naar behoren werkt, verzoeken wij u

indien nodig via een andere aansluiting, contact op te nemen met de telefonische ingang van de Storingsdienst.[/color]

 

Ik heb gevraagd wat ze hiermee bedoelde, nog geen antwoord.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...