Ga naar inhoud


HDTV in Amerika niet meer te stoppen


JAL

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Volledig HD is 1080p (en niet 1080i)


Tsja, niet, wel, niet, wel, deze discussie komt steeds weer terug. Feit is wél dat je een "full HD" (1920x1080) toestel nodig hebt om 1080i volledig zonder enige vorm van downscaling weer te kunnen geven.
En btw, van die 1080i wordt tijdens de weergave 1080p gemaakt (flatscreens geven altijd p weer, nooit i), enkel hierom al schaar ik persoonlijk 1080i onder "full HD".
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik vind het wel grappig dat sommigen zelfs over het nut van HDTV twijfelen.

Hebben de critici uberhaupt wel eens naar bijv. BBC-HD gekeken op een, laten we zeggen één meter scherm op 3 meter kijkafstand? De kijkervaring is simpelweg fantastisch (mijn mening), alsof je naar de werkelijkheid zit te kijken.

Dat de critici dat zichzelf willen onthouden vind ik prima, maar kom hier niet vertellen dat het geen nut of toegevoegde waarde heeft. Legio mensen die HD namelijk wél appreciëren.


Alles is relatief.

Hetgeen jij nu de hemel inprijst, is morgen misschien al voorbijgestreefd.

Al gehoord van Ultra High Definition Television ? UHDTV belooft een resolutie van 32 miljoen (7.680 x 4.320 pixels), een framerate van 60 fps., 22.2 kanalen geluid, 21 GHz frequency band, 600MHz, 500-6600 Mbps bandbreedte. Deze nieuwe standaard is vier keer zo breed en vier keer zo hoog als HDTV( max. 1920 x 1080), dus de resolutie is 16 keer zo hoog. 60 minuten UHDTV verbruikt ongeveer 11,6 terabytes aan data. (Bron Wikipedia).

Daar tegenover is jouw BBC-HD-werkelijkheid misschien wel te vergelijken met het steentijdperk. Deze evolutie zal altijd wel blijven bestaan, en misschien gelukkig maar, echter dit geeft sommigen volgens mij nog niet het recht om een beetje denigrerend te doen over een "80 cm teeveetje", terwijl het moderne spul in veel gevallen slechtere resultaten als "nut of toegevoegde waarde" geeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Alles is relatief.

Hetgeen jij nu de hemel inprijst, is morgen misschien al voorbijgestreefd.

Al gehoord van Ultra High Definition Television ?


Ultra HDTV is vrij nutteloos onder "normale" TV kijkomstandigheden. (onder normale kijkomstandigheden versta ik ~40" beeldgrootte bij 3 meter kijkafstand). Of de tijd moet ooit nog komen dat 2 meter schermen gemeengoed gaan worden, maar dat zal nog een hele poos duren.

resolution_chart.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:

Alles is relatief.

Hetgeen jij nu de hemel inprijst, is morgen misschien al voorbijgestreefd.

Al gehoord van Ultra High Definition Television ?


Ultra HDTV is vrij nutteloos onder "normale" TV kijkomstandigheden. (onder normale kijkomstandigheden versta ik ~40" beeldgrootte bij 3 meter kijkafstand). Of de tijd moet ooit nog komen dat 2 meter schermen gemeengoed gaan worden, maar dat zal nog een hele poos duren.



Dus is alles relatief.
Enige tijd was een beelddiagonaal van 80 misschien de norm, nu blijkbaar 1 m of iets meer, en in de toekomst misschien 2 m.

Het probleem is, en dit was o.a. de bedoeling van mijn post, dat je je geen beeldformaat moet aanschaffen waarvoor de nodige streams nog niet worden aangeboden, en dan uitscheeuwen dat degenen die het bij een realistischer beelformaat houden, critici zijn die niet willen investeren in kwaliteit.

Ik hoor momenteel te veel mensen in mijn omgeving klagen dat zij niet tevreden zijn van de beeldkwaliteit van hun nieuwe plasma of LCD met groot beeldformaat.

Het is en blijft natuurlijk het verhaal van de kip en het ei.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...