Ga naar inhoud


[TF 7700 HSCI] met harddisk via USB ?


Gast tzrider

Aanbevolen berichten

Bij het "herstellen" van de lijst ging de topfield helemaal in de reset met als resultaat dat hij fabrieksleeg was.

 

Zelfde hier, ook alles kwijt. Men is dus gewaarschuwd !! smile

 

Voor mij allemaal geen probleem, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die afhankelijk zijn van externe settingslijsten en geen zin hebben om zelf met de zenders te schuiven.

 

Je hebt helemaal gelijk, maaaaaar: wat gebeurd er als ik

met veel moeite de zaak weer in orde maak en Topfield met

een update komt die alles weer 'goed' zet en de zaak opnieuw

door de war gooit. Ik vind het erg jammer dat ze nog steeds

geen optie hebben even een backup te maken van alle settings

naar USB !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 301
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: tzrider
Bij het "herstellen" van de lijst ging de topfield helemaal in de reset met als resultaat dat hij fabrieksleeg was.

Zelfde hier, ook alles kwijt. Men is dus gewaarschuwd !! smile

Voor mij allemaal geen probleem, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die afhankelijk zijn van externe settingslijsten en geen zin hebben om zelf met de zenders te schuiven.

Je hebt helemaal gelijk, maaaaaar: wat gebeurd er als ik
met veel moeite de zaak weer in orde maak en Topfield met
een update komt die alles weer 'goed' zet en de zaak opnieuw
door de war gooit. Ik vind het erg jammer dat ze nog steeds
geen optie hebben even een backup te maken van alle settings
naar USB !


Dit blijft afwachten.

Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat vanaf de 72 de nieuwe basis is. En dat er vandaar uit verder gewerkt gaat worden.

Persoonlijk had er bij de release notes mogen staan. Geef eerst een reset naar fabrieksinstellingen en update daarna naar 72. Of dat de boel automatisch gewist werd.

Spijtig voor sommigen, maar je krijgt er een pvr voor terug. De keuze is aan henzelf. In ieder geval zijn ze nu gewaarschuwd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra ik weet dat .72 de nieuwe basis is en een fabrieks

reset de oplossing voer ik dat uit.

 

Net nog effe getest. Via Menu de Timer Settings bekijken

is bij mij elke keer weer goed voor een reset smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tzrider
Zodra ik weet dat .72 de nieuwe basis is en een fabrieks
reset de oplossing voer ik dat uit.

Net nog effe getest. Via Menu de Timer Settings bekijken
is bij mij elke keer weer goed voor een reset smile

Nog niet naar gekeken... Ik zit nu op mijn werk maar dat ga ik zeker proberen. Hopelijk niet alles kwijt? Ik weet wel dat de timer zelf wel goed werkt (via de epg in ieder geval)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SaTJuNK
Origineel bericht van: dobie
En wat kun je op de PC met de bestanden doen?
Zelfde formaat als de TF5500PVR?


De rec file renamen naar avi en voila je speelt hem op de pc af


Nou dat is wel heel erg rooskleurig voorgespiegeld, dat lukt niet bij alle bestanden, maar het zit anders in elkaar dan de 5000. Als je een beetje terugleest in dit topic kom je meer aan de weet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Nou dat is wel heel erg rooskleurig voorgespiegeld, dat lukt niet bij alle bestanden, maar het zit anders in elkaar dan de 5000. Als je een beetje terugleest in dit topic kom je meer aan de weet.

 

Kijk dat is nu een doordachte reactie. Als het opnemen met de TF goed gaat dan wil je er toch wat mee? Branden op DVD is voorlopig de enige mogelijkheid (of streamen) en daar was mijn vraag op gericht.

 

Er zit overigens erg veel rotzooi in de data streams die je met een 5500 kan opnemen. ProjectX kan dat goed filteren als je DemuXed. Womble ook.

Voor de 7700 moet een vergelijkbare oplossing beschikbaar zijn.

 

Het renamen van .rec naar .avi lost niets op. Hoe zit met de conversie naar .mpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dobie
Citaat:
Nou dat is wel heel erg rooskleurig voorgespiegeld, dat lukt niet bij alle bestanden, maar het zit anders in elkaar dan de 5000. Als je een beetje terugleest in dit topic kom je meer aan de weet.

Kijk dat is nu een doordachte reactie. Als het opnemen met de TF goed gaat dan wil je er toch wat mee? Branden op DVD is voorlopig de enige mogelijkheid (of streamen) en daar was mijn vraag op gericht.

Er zit overigens erg veel rotzooi in de data streams die je met een 5500 kan opnemen. ProjectX kan dat goed filteren als je DemuXed. Womble ook.
Voor de 7700 moet een vergelijkbare oplossing beschikbaar zijn.

Het renamen van .rec naar .avi lost niets op. Hoe zit met de conversie naar .mpg


Het is nog allemaal nieuw en vers. Daarom ben ik ook benieuwd of iemand al iets bereikt heeft met de "echte" pvr versie.

De 5000 serie neemt gewoon de transport stream op wat in feite gewoon MPG2 is. We kunnen er van uit gaan dat nu hetzelfde gebeurt. SD materiaal zal in dat geval MPG2 zijn, HD materiaal H264 of iets dergelijks. Project X zal daar nog niet geschikt voor zijn.
Ik denk dat het een kwestie van afwachten en experimenteren is om uit te vogelen wat we er mee kunnen doen.

Daarom is het ook verstandig om de ervaringen uit te wisselen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de REC en 001 en 002 bestanden direct met

ConvertXtoDVD om kunnen zetten naar een DVD af te

spelen op een gewone DVD speler. Had alleen last van

een audio tijdveschuiving. Volgende week meer tijd.

De beeldkwaliteit van deze DVD was overigens prima !

 

Timer werkt wel maar de Toppy springt om de haverklap

van zich zelf aan. Hij heeft er zin in ! smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om af te spelen geeft bij mij het beste resultaat Media Speler classic. Even googlen en je hebt het. Het speelt gewoon alles af wat ik op heb kunnen nemen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tzrider
Zo te lezen op de duitse fora is een factory reset
inderdaad nodig. Ik zal het morgen eens proberen en
hang dan meteen mijn dikke 500gB iOmega erachter smile


Grote kans dat het wel werkt. Een vriend van mij heeft een iomega met usb/netwerk (een nas dus). Hij moest hem wel aanzetten terwijl hij aangesloten was op de topfield. Toen herkende hij hem pas. Hij werkt vlekkeloos. Vanavond gaan we proberen om hem ook in het netwerk te hangen. Als dat goed werkt kan hij dus aan de Topfield blijven hangen en zijn toch alle bestanden benaderbaar vanaf een willekeurige pc. Enorm luxe dus.

We houden jullie op de hoogte smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...