Ga naar inhoud


[TF 7700 HSCI] met harddisk via USB ?


Gast tzrider

Aanbevolen berichten

Misschien heeft iemand dit al getest? Ik heb een Toshiba externe 500 GB harde schijf nu op de usb van de TF7700HSCI aangesloten en kan perfect opnemen en afspelen. Maar nu wilde ik een film van de computer overzetten op de harde schijf (naar H264 mp4 gezet via Ultra MP4 Video Converter) en afspelen op de topfield maar krijg een melding dat een verkeerde codec wordt gebruikt.

Iemand al ervaring met films afspelen op de topfield 7700 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 301
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: WPW
alleen valt mij hetvolgende op met een timer opname, hij start 1 minuut later en gaat niet uit zichzelf uit (stond uit bij timer start).

Nou vannacht daar dus geen last van gehad, ging gewoon optijd aan en uit met opname crazy wel had ik 1 keer een spontane reboot na wat met een opname te hebben gespeelt, hierna precies hetzelfde gedaan (spoelen, springen naar 50/75%, stoppen, starten, pause...) en nu geen reboot, zal wel een smurf zijn geweest of zo :D mot wel zegge dat een sata disk veeeel sneller is dan een ide.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update, ook op het duitse tf forum zie je meer mensen met de samsung disk die ik eraan heb hangen welke zeer goed en zeer snel werkt(bijzonder stil en koel), wat details:

 

SpinPoint HD321KJ

Capacity 320 GB

Interface SATA 3.0 Gbps

Buffer DRAM Size 16 MB

Rotational Speed 7200 rpm

 

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ook erg belangrijk is welke usb interface er aan hangt.

 

Sowieso zullen moderne schijven sneller zijn dan oudere. Vooral door hogere datadichtheid en meer cache.

 

Voor de mensen die een losse behuizing met eigen harddisk willen samenstellen.

 

Een Vantec IDE behuizing werkt prima. De sata versie zal ik nog even uittesten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook geprobeerd een h264 film op de topfield te plaatsen, maar met het afspelen geeft hij inderdaad een codec probleem, heeft iemand hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast TonySoprano

Met mijn Freecom 160Gb krijg ik maar enkele seconden opgenomen....Hij wordt gewoon herkend, hij neemt minuten lang op, maar als ik daarna wat ik opgenomen heb, wil bekijken, dan heb ik telkens maar twee á drie seconden beeld en daarna gaat hij gewoon verder met de live uitzending.

Wat gaat er verkeerd?

Met mijn usb stick van Freecom (4Gb) gaat alles goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TonySoprano
Waar zet ik de timeshift optie uit? Ik heb nog geen menu gezien...


Menu -> Syteeminstellingen -> Tijdverschuiving -> uit

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevals treffertje? soms duurt het net telang (1 a 2 seconden) voordat de HDD op toeren is dat de 7700 te snel 'online' is en dan zie je rare dingen in de filelist, effe de 7700 uit/aan en alles is weer normaal.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog de files van een geripte Blu Ray Terminator 1 disc op mijn schijven tegen gekomen.

De *.ts bestanden kunnen probleemloos met ProjectX geconverteerd worden naar m2p. Met behoud van de oorspronkelijke bitrate.

Ook met de Womble Video Wizard op stand automatic lukt dat, maar het bestand is kleiner.

ProjectX: 4,29 wordt 4,18

Womble 4,29 wordt 3,33

Mijn HD EP10 is nog niet gearriveerd, maar ik ga natuurlijk proberen of dvd-files met een bitrate van meer dan 10MB/s op een HD machine draaien als ze op SD/DVD zijn gebrand. Hoe ik dat branden op SD/DVD voor elkaar moet krijgen weet ik eigenlijk ook nog niet. Maar dat google ik wel. Misschien dat DVDPatcher daar mogelijkheden voor biedt.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag, misschien kent iemand dit probleem, ik heb een seagate 250 HD aangesloten, als ik de topf opstart, start de HD ook op (lampje brand) echter hij werkt niet en de filelist is niet op te roepen, pas als ik even de stroom van de HD haal, dan herkent de TF de HD wel, probleem is dat je dan niet via de timer kunt opnemen, weet iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel gebruikers klagen hierover, is alleen egt op te lossen met een nieuwe firmware, die komt ook alleen wanneer is nog onbekent(en ga er svp ook niet om zeuren, het is klaar als het klaar is, ditto voor topset), je kan hooguit kijken of de slaapstand van de HD uit is te zetten met een jumper of eoa. progje.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een nieuwe versie uit van topset. Nog niet getest.

 

Citaat:

Van: Aldarin

Verzonden: vrijdag 7 maart 2008 12:20

 

Hi,

 

you can download and install the new version of Top Set from the Top Set homepage ;-)

 

Cheers

Aldarin

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, bij mij valt het geluid meerdere malen per avond uit,

even op een andere zender zetten en weer terug, dan is het geluid er weer, herkent iemand dit probleem ?

 

gr. elcapaan

Topfield TF7700HSCI (PVR Ready) + Iomega Desktop HD 360GB | TechnoTrend budget S2-3200 (Vista PC) | DVBViewer | Toshiba 42X3000P | Epson EH-TW2900 | Denon AVR-2807 | Denon DVD-1930 | Harmony 895 |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...