Ga naar inhoud

[all] Eindelijk HDTV ontvanger gespot??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: tfh

HDCP wordt (dacht ik) ook alleen over HDMI ondersteund. Om het hele probleem te omzeilen wordt zover ik weet het signaal via een DVI + SPDIF -> HDMI kabel gestuurd om het HDCP probleem te "omzeilen".

Maar dat zou betekenen dat deze box een HDCP beschermd signaal gewoon over DVI uit zou sturen in HD resoluties maar ontdaan van de HDCP encryptie? Ik verkeerde namelijk steeds in de veronderstelling dat dat niet mogelijk is. Overigens klopt je bewering dat DVI geen HDCP ondersteunt niet, alle info die ik erover kan vinden geeft aan dat een HDCP signaal gewoon via een DVI connector verstuurd kan worden.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
HDCP wordt (dacht ik) ook alleen over HDMI ondersteund.

HDCP wordt prima ondersteund over DVI. Maar over DVI is het optioneel, over HDMI is het verplicht.

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jalu

HDCP wordt (dacht ik) ook alleen over HDMI ondersteund. Om het hele probleem te omzeilen wordt zover ik weet het signaal via een DVI + SPDIF -> HDMI kabel gestuurd om het HDCP probleem te "omzeilen".

Maar dat zou betekenen dat deze box een HDCP beschermd signaal gewoon over DVI uit zou sturen in HD resoluties maar ontdaan van de HDCP encryptie?

Dat was inderdaad de bedoeling zover ik weet. Wellicht dat Toxiq dit kan bevestigen?

Geplaatst:

Ik dacht hier eerder ook al over gelezen te hebben dat dit niet zo een probleem is.

Stel dat het device wat het signaal opvangt het niet kan dan kan nog altijd de tv (LCD of PLASMA of whatever) nog altijd de encryptie omzetten.

Maw alle tv's ondersteunen normaal HDCP dus gebeurt het daar ofzo ?

Don't shoot me ken er verder niks van hehe

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Geplaatst:

Eerste image voor DM800 ook al opgedoken van OoZooN bij dreamboxworld. 34.5MB groot met van alles en nog wat er in wat mij nogal veelbelovend lijkt.

Er zijn dus al menden die (beta) DM800 ontvangers in huis lijken te hebben.

Voor degene die hier nog geen account hebben even een "knip en plak" actie.

Enigma is of 02.03.2008

the plugins are of 02.03.2008

the drivers are of 19.02.2008

frontprozessor is v7, secondstage is 57

changes at Enigma2 can be pursued HERE

here is my first image for DM 800 HD.

my changes at oe:

own bootlogo's, artwork by clumsy

usb, usb hid and autofs driver in kernel

changes of dccamd start

dccamd not included in image, can be installed via plugin download

systemplugins:

configurationbackup

frontprocessorupgrade

hotplug

positionersetup

satelliteequipmentcontrol

satfinder

skinselector

softwareupdate

videomode

videotune

plugins:

cutlisteditor

filemanager

graphmultiepg

ipkginstaller

mediaplayer

mediascanner

pictureplayer

socketmmi

antiscrollbar

autotimer

dyndns

emailclient

epgrefresh

fritzcall

httpproxy

imdb

lastfm

logomanager

movietagger

netcaster

simplerss

startuptostandby

trafficinfo

vlcplayer

webcamviewer

webinterface

werbezapper

wirelesslan

aioscreengrabber

tuxcom

userscripts

hddtemp

mountmanager

download only plugins

dccamd

barryallen

cronmanager

elektro

orwell

pauli

renamemovie

screensaver

skintransp

timeshiftsave

userscripts

wastebasket

spinnerselektor

movieretitle

permanenttimeshift

moviecut

iprec

Skins:

black box

blueline

blueline.extended

blueline.single

dreamtv

flatline

flatline.blue

flatline.picon.blue

flatline.picon.lava

flatline.picon.red

glassline

greenline

greenline.extended

greenline.single

greyline

greyline.3d

greyline.extended

greyline.single

changes at enigma:

MHW epg active

.recordings patch

this image is updateble via plugins -> softwareupdate over internet!

OE Build Configuration:

BB_VERSION = "1.6.8"

OE_REVISION = "format_version "1"

new_manifest [0000000000000000000000000000000000000006]

old_revision [f6a9247074c19fe0dc47200e631e82de8d2bbb27]

TARGET_ARCH = "mipsel"

TARGET_OS = "linux"

MACHINE = "dm800"

DISTRO = "opendreambox"

DISTRO_VERSION = "1.5.0"

TARGET_FPU = "soft"

www.oozoon.de

md5: a61f3de07961d176fde4812102c07037

or via multiboot download at Multiboot / BarryAllen Plugin

*bron : Dreamboxworld.com of OoZooN.de

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Dus images voor 7025 & 800(0) zijn identiek beiden engima 2?

Is er nieuwe functionaliteit bij de 800(0) dreambox tov 7025 (buiten HD & DVD) ?

Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image

Gast gerard0610
Geplaatst:

En nog een:

Bron:

OutofSapce (***ongewenste_link***-nl)incl download cool

scvs-image-dm800-20080228172119

Hier mal zur neuen Kategorie das erste DM800 Image. Hoffe es läuft und es ist alles drin. Wer eine DM800 bereits hat (Betatester etc) kann es ja mal testen und ein Feedback geben!

Vielen Dank an dieser Stelle wieder an Bundy041 für die ersten Hilfestellungen und yvessun für das erstellen der Bilder

Neues CVS Datum von 28.02.2008 und Treiber vom 19.02.2008. Aktuelles Datum für Plugins drin.

NOTE: build 200802281821: started

OE Build Configuration:

BB_VERSION = "1.6.8"

OE_REVISION = "format_version "1"

new_manifest [0000000000000000000000000000000000000006]

old_revision [f6a9247074c19fe0dc47200e631e82de8d2bbb27]"

TARGET_ARCH = "mipsel"

TARGET_OS = "linux"

MACHINE = "dm800"

DISTRO = "opendreambox"

DISTRO_VERSION = "1.5.0"

TARGET_FPU = "soft"

Changelog E2 (=https://lists.elitedvb.net/pipermail/enigma2-cvs/)

Wordt het dan toch iets ?????

Zouden ze dan toch..... Ik durf het er bijna niet meer over te hebben ..... ssst

Geplaatst:

geen HDCP zonder HDMI .

Zou anders al te eenvoudig zijn.

Maar dan kan je nog altijd blijven kijken naar het ASTRA promokanaal want hier geen HDCP, dus ook geen HDMI nodig.

Geplaatst:
Origineel bericht van: gerard0610

Zouden ze dan toch..... Ik durf het er bijna niet meer over te hebben ..... ssst

Er gebeurt in ieder geval wel "iets" smile

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pietnoeck
geen HDCP zonder HDMI .
Zou anders al te eenvoudig zijn.

Wat een onzin. Wiki eens op hdmi / hdcp / dvi

DVI + HDCP = geen probleem.

Ik vind dat je zwaar paniek aan het zaaien bent. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat DM een ontvanger op de markt gaat zetten waarmee je alleen ongecodeerde kanalen kan bekijken. Het zou het bijna onvermijdelijke failliet van DM betekenen. Er zou geen enkele duitser zijn die dit apparaat zou aanschaffen. Buiten Duitsland zou de afzet trouwens ook ver beneden peil blijven. En nu kan je van Duitsers veel zeggen, maar niet dat ze oerend stom zijn. Of er dus aan de uitgang nog HDCP copierbeveiliging aanwezig is weet ik niet (hoop van niet natuurlijk), maar ik durf er wel een maandsalarisje om te verwedden dat je gewoon met HDCP beveiligde signalen kan bekijken.

groeten,
Peter.

ps. Voor de mensen die niet willen, of kunnen zoeken (kortom, de luie mensch :-) de directe link naar wikipedia.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Zo, en nu zelf verder zoeken en lezen........

Peter.

Geplaatst:

Pienoeck heeft nog geen positief woord geschreven (en terecht want er is nog niet veel om positief over te zijn) maar zo irrant negatief blijven (terwijl ook daar nog geen reden voor is) is ook weinig zinvol.

Ron

Geplaatst:

ik heb hem alvast ge preordered via een site die ook de verdeler is in belgie,meer vertel ik niet,denk wel dat de mensen weten wie en wat ik bedoel hihihihihi wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

In dit hele verhaal is het me nog niet helemal duidelijk waarom ze nu ook , of eerder, met een DM800 op de markt komen. Is dat omdat ze ervan uitgaan dat de DM8000 te duur voor de grote markt zal zijn of wat zou de reden kunnen zijn ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

My guess is as good as yours :D

Maar ik denk dat het te maken heeft met een aantal dingen.

-minder opties, dus kortere (lees goedkopere) hardware ontwikkel tijd.

-minder opties, dus minder software, dus sneller en goedkoper.

Ik denk dat het dus een combinatie van factoren is die Dream eigenlijk wel goed uitkomt. De 500 en de 600 zijn de hardlopertjes van Dream. Hier wordt echt geld mee verdiend, de 7025 is geen hardloper. Dit is een ontvanger die alleen bij die-hard hobbyisten, en zeer veeleisende gebruikers in huis staat.

Bij de 800 / 8000 zal het waarschijnlijk niet anders zijn. De 800 wordt het hardlopertje voor de "mainstream" klanten, de 8000 wordt voor de die-hards hobbyisten, en de upper clientele die alleen met het beste van het beste genoegen wenst te nemen.

Het is speculatie van me, maar wel gecalculeerde speculatie.

groeten,

Peter.

Geplaatst:

Tja, hoe kan je nu positief zijn over iets dat nog steeds niet bestaat ???

Soms lijkt dit wel een langgerekte reclamethread waar elke vorm van voorzichtige kritiek onmiddellijk in de kiem wordt gesmoord.

Alsof de trekkers van deze thread aandelen hebben in de dreambox.

Waar andere ontvangers genadeloos de grond worden ingeboord (terecht of niet dat laat ik in het midden), hier blijft men maar een product de hemel in prijzen dat nog steeds het daglicht heeft gezien en dat enkel basis van specs, ook al is het ontbreken van HDMI volgens mij de grote reden waarom het zolang duurt voor hij op de markt komt. Het was bijna vaporware (alhoewel, eerst zien en dan geloven).

Maar als hij alles kan wat jullie hier ons voorspiegelen op deze "markt" , dus ook HDCPcontent weergeven, dan zal ik de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven en er zelfs direct één te bestellen.

Ik hoop van julie ook dezelfde hoffelijkheid is het niet zo is.

En niets positief zeggen ????

Ik kijk al 2 jaar met volle tevredenheid naar HDTV. Ik zag het WK volledig in HD op de zo verguisde Humax 1000. Ik vraag me af wie hetzelfde kan zeggen voor de Dreambox HDTV ontvanger die toen al de hemel ingeprezen werd ten nadele van de Humax maar er NOG STEEDS NIET is.

En kijk reeds anderhalf jaar naar SKY-HD, en ik kan jullie vertellen, eens je het gewoon bent is er geen weg terug.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.