Ga naar inhoud


Alles over de nieuwe VISIOSAT BIG-BISAT


Tuurtje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sateetje
Login heb ik tevergeefs drie keer aangevraagd frown


Het kan dus zonder login, zoals ik hier een paar berichten eerder berichtte.
Wat wel belangrijk is, is dat je weet hoe de clark belt verloopt.
En ook belangrijk is, dat de buis, waaraan je de schotel bevestigd zuiver waterpas is.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geloof graag dat dit perfect werkt zo. Maar iedere keer als ik iets lees over de mannen met de satfinders van zo'n € 700 en meer die horizontaal en vertikale transponders middelen, krijg ik het weer Spaans benauwd. Ik wil 1 keer het dak op en daarna liever niet meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net m'n login ontvangen van Visiosat.

 

Maar ik heb nog twee domme vraagjes:

 

1.Ik snap nog steeds die rode pijl onderaan niet, waarom moet de zaak eerst uitgericht worden op Hotbird (bij mij de O-positie) en vervolgens de hele handel 5 graden naar links gedraaid worden op de paal?

 

2.Kunnen de houders in willekeurige stand (naar L of naar R wijzend) in de sleuf gemonteerd worden?

Anders passen ze bij mij niet naast elkaar...

Visiosat beeldt ze af < 0 naar L en > 0 rechtswijzend.

Heb hier (52/6 graden) A2, A3, A1, HB, S, TH

Eurobird 90 krijg ik er niet tussen, wat ik ook probeer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.Ik snap nog steeds die rode pijl onderaan niet, waarom moet de zaak eerst uitgericht worden op Hotbird (bij mij de O-positie) en vervolgens de hele handel 5 graden naar links gedraaid worden op de paal?

 

Ik heb hun site ( visiosat) nog nooit bekeken, dus die rode pijl, kan ik niets over zeggen.Ik heb gewoon de middelste positie genomen van de gemonteerde LNB's. In mijn geval astra 19.2. Daar heb ik op uitgericht en heb toen de astra 2 genomen om de hoek te bepalen, hoe schuin de complete schotel moest worden gedraaid ( ca 10 a 11 graden) Daarna de Thor gepakt ( voor de precieze afstelling van de hoek ), de rest was a piece off cake. Heb uiteraard gebruik gemaakt van een goede satfinder ( schwaiger 9000, ook geen goedkope satfinder ) Met het gebruik van een goedkope satfinder ( a gamma kwaliteit) zal het niet gaan lukken, of met zeer veel moeite en geduld.

 

 

2.Kunnen de houders in willekeurige stand (naar L of naar R wijzend) in de sleuf gemonteerd worden?

Ja, dat kan.

 

Anders passen ze bij mij niet naast elkaar...

Visiosat beeldt ze af < 0 naar L en > 0 rechtswijzend.

Heb hier (52/6 graden) A2, A3, A1, HB, S, TH

Eurobird 90 krijg ik er niet tussen, wat ik ook probeer...

 

Om eurobird 9 east er tussen te zetten, zal wel een hele klus worden. Je moet dan wel gebruik maken van de smalst mogelijke LNB's, alhoewel ik betwijfel dat het gaat lukken, er is eigenlijk te weinig ruimte.

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Geloof graag dat dit perfect werkt zo. Maar iedere keer als ik iets lees over de mannen met de satfinders van zo'n € 700 en meer die horizontaal en vertikale transponders middelen, krijg ik het weer Spaans benauwd. Ik wil 1 keer het dak op en daarna liever niet meer..


Als je één keer op het dak wil, maak dan wel gebruik van een goede satfinder ( geen bouwmarkt kwaliteit ). Uiteraard moet je er wel aardig wat tijd insteken.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Dus je moet de uileg van Visiosat eigenlijk meer zien als een basis-satand voor de LNB's..


Ik denk, dat je het zo moet zien.
Ik heb de site van visiosat nu net bekeken, maar moet dan via inlog ergens terecht komen en doe doe ik dus effe niet.

Ik ben iemand, die eerst even nadenkt en daarna de spullen pakt en gewoon ga beginnen, meestal zonder de instrukties te lezen.
Zo ben ik dus ook aan de gang geweest om zo'n visiosat bisat in elkaar te zetten en uit te richten. En het is goed gelukt.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Om eurobird 9 east er tussen te zetten, zal wel een hele klus worden. Je moet dan wel gebruik maken van de smalst mogelijke LNB's, alhoewel ik betwijfel dat het gaat lukken, er is eigenlijk te weinig ruimte.

Ik heb vandaag een poging gedaan Hotbird+Eurobird 9 op een Triax 54cm te krijgen. Dat is me niet gelukt, omdat de LNB's (ALPS+Edision) gewoon niet dicht genoeg bij elkaar kunnen. Ik denk dat de schotel op zich het wel aan zou kunnen. Met de schotel op 14 of 15 oost gericht kreeg ik wel Hotbird+Eurobird maar liep de kwaliteit van de Hotbird wel een eind terug, dus helaas. Op een Bisat kan het denk ik ook niet naast de Hotbird, op een big bisat misschien wel.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: paardengek
Om eurobird 9 east er tussen te zetten, zal wel een hele klus worden. Je moet dan wel gebruik maken van de smalst mogelijke LNB's, alhoewel ik betwijfel dat het gaat lukken, er is eigenlijk te weinig ruimte.

Ik heb vandaag een poging gedaan Hotbird+Eurobird 9 op een Triax 54cm te krijgen. Dat is me niet gelukt, omdat de LNB's (ALPS+Edision) gewoon niet dicht genoeg bij elkaar kunnen. Ik denk dat de schotel op zich het wel aan zou kunnen. Met de schotel op 14 of 15 oost gericht kreeg ik wel Hotbird+Eurobird maar liep de kwaliteit van de Hotbird wel een eind terug, dus helaas. Op een Bisat kan het denk ik ook niet naast de Hotbird, op een big bisat misschien wel.


Als het goed is, koop ik zaterdag zelf zo'n bisat. Bij het uitrichten zal ik zien, dat ik de eurobird 9 east er tussen kan wringen. Ik denk, dat het net niet gaat, maar je weet het nooit. laugh

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 'm inmiddels geplaatst, eerst maar eens de middelste (0) op Hotbird gericht, goed signaal op de meter.

Ik denk dat de rest van de 7 LNB's ook maar met de meter één voor één optimaal zet, dus zonder switch ertussen.

Eurobird 9 heb ik er nét tussengekregen, 't ziet er een beetje raar uit: rechts- en linkswijzende houders door elkaar...maar ik heb begrepen dat als je de houder uitlijnt op het dunne symbooltje (alleen de 0-graden LNB moet gelijkgezet worden met het dikke symbool) het niet uitmaakt.

Ik zal de resultaten melden.

Als iemand m'n login wil graag even een pm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FeedFreak
Origineel bericht van: radio man
Heb 'm inmiddels geplaatst, eerst maar eens de middelste (0) op Hotbird gericht, goed signaal op de meter.
Ik denk dat de rest van de 7 LNB's ook maar met de meter één voor één optimaal zet, dus zonder switch ertussen.
Eurobird 9 heb ik er nét tussengekregen, 't ziet er een beetje raar uit: rechts- en linkswijzende houders door elkaar...maar ik heb begrepen dat als je de houder uitlijnt op het dunne symbooltje (alleen de 0-graden LNB moet gelijkgezet worden met het dikke symbool) het niet uitmaakt.
Ik zal de resultaten melden.
Als iemand m'n login wil graag even een pm.


Die zou ik graag van je willen hebben,dus je mag het mailen naar me alvast bedankt...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle 7 koppen een goed signaal van A2 t/m Thor, inclusief Eurobird 9.

't Was wel wringen...

Het blijkt voldoende om de 0-graden LNB (bij mij Hotbird) goed uit te richten met de meter, dan is de rest vanzelf in orde.

De nauwkeurigheid daarvan verraste me!

Kon alleen beeld krijgen op Astra's en Hotbird, omdat m'n Topfield geen 1-uit-8 Disecq switch ondersteunt, alleen de eerste vier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

Als je een uncommitted switch gebruikt kun je daar achter weer 4 diseqcswitches hangen op die manier kun je tot 16 lnb's aan je topfield hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...