Ga naar inhoud


Alles over de nieuwe VISIOSAT BIG-BISAT


Tuurtje

Aanbevolen berichten

Heb er ook even een kwartje ingegooid. Net even anders.:

 

Azimut 197,35 °

S 0 W2 / 16°E 26,17 °

S 1 W1 / 10°E 19,63 °

S 2 Thor / 0,8°W 7,85 °

S 3 AB 3 / 5°W 3,27 °

 

 

S 4 Express A3 / 11°W -3,26 °

S 5 hispasat / 30°W -23,73 °

Align AB 2 / 8°W 0 ° Deze in het midden.

 

Longitude 5,928

Latitude 52,535

Country NL

City Flevowijk

Antenna setting datas

Elevation 28,55 °

Azimut 197,35 ° En 10, rechtsom vanachter de schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bednkt Jer49 en MP4 voor jullie snelle antwoorden. Grote klasse.

Ik had eerst de schotel op gevoel uitgericht, maar kreeg niet beeld op de buitenste satellieten. Nu zie ik dat de rotatie van de schotel heel anders is dan ik dacht.

Ik kan hier zeker weer mee verder.

 

Ik zie alleen wel dat de 16.0E op 26,17° komt, wat wel op (of over) het randje is.

Zou dit erg nadelig zijn voor de ontvangst, of gaat dat wel goed?

 

Nogmaals bedankt voor jullie snelle antwoorden

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Maxzz

 

Ik zie alleen wel dat de 16.0E op 26,17° komt, wat wel op (of over) het randje is.

Zou dit erg nadelig zijn voor de ontvangst, of gaat dat wel goed?

 

Nogmaals bedankt voor jullie snelle antwoorden

 

Als dat zo is moet je die houder even omdraaien. Mijn Hotbird (13') zit stand 11 op de rail. De rail loopt door tot 25, maar als je de houder dan omdraait kun je de hoek in tot 27. Zal krapmans worden. shocked Let ook even op het gewicht van e.e.a. De kabels kun je ook over de grond/vloer naar je Disecq brengen. Deze ziet er wel gelikt uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het lezen van alle berichtjes over de VISIOSAT BIG-BISAT, heb ik er ook maar één besteld. Toch heb ik ook nog een vraagje: Hoe bevalt de VISIOSAT BIG-BISAT bij onze gevleugelde vriendjes, is deze schotel geen uitgesproken rustplaats voor duifjes en ander gevogelte, om de boel eens lekker onder te schijten. De schotel wordt geplaatst op een plat gedeelte van het dak, buiten het gezichtsveld. Heeft iemand ervaring hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dit weekend proberen om mijn schotel met de nieuwe gegevens uit te richten. Ik laat nog horen hoe e.e.a. verlopen is. Het omdraaien van de lnb houder is een goeie tip.

Bedankt voor de info, je hoort wel hoe het afloopt

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou,

 

ik heb alles staan en uitgericht hoor. Het valt me op zich nog niet tegen.

ik had dus 30.0W, 12,5W, 5.0W, 0.8W, 10.0E en 16.0E op de schotel staan. op de buitenste had ik toch nog een signaal van boven de 80

% op sommige transponders.

Er waren er wel bij die maar net aan de 60 haalden en veel BER gaven, maar toch had ik behoorlijk wat kanalen.

Op de overige lnb's haalde ik zo'n 85% wat eigenlijk wel maximaal is met mijn DB7000.

Maar de 10.0E deed helemaal niks, nou ja, bijna niks. 1 tv kanaal gevonden en een paar radio en dataservices. dat is veel te weinig.

Ik heb om te testen of de lnb misschien niet goed is, of de bekabeling, de lnb doorgeschoven naar 7.0E en daar heb ik weer de wereld aan zenders gevonden. Ik snap er nu dus even helemaal niks meer van.

De 10.0E zal misschien wat minder sterk zijn, maar toch. Ik heb van alles geprobeerd, schuiven draaien, tillen en zakken, maar ik had echt het maximale signaal (niet veel dus, zo 62% max)

voorlopig laat ik de opstelling even zo staan.

Misschien dat i die 30.0W nog een keer eraf haal en dan de schotel wat doordraai. Dan zet ik de 10.0E er weer bij. misschien gaat 't dan wel beter, omdat de 10 dan meer naar het midden komt te staan.

Maar voorlopig hou ik het even zo smile

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde als dit topic stil valt, zijn er nog toevoegingen en-/ of nieuwe wetenswaardigheden?

 

Foto's van uitbreidingen van 4 naar 8 of 9 LNB's?

 

Heb er zelf nu 8 aan LNB's van ALPS op zitten er kunnen zoals ik het zie nog wel 3 LNB's bij.

 

Hier een voorbeeld van zo'n Visiosat Duo LNB, heb ze nog niet gezien in Nederland, hoe zou dit werken op een Uncommited switch met daarachter 2x commited? Uitgaande van signle LNB's?

 

Weet dat Hotbird en Eurobird 9 moeilijk te ontvangen zijn als je twee smalle Alps LNB's gebruikt.

 

 

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs mijn BBsatschoteltje aangepast met zenders van 28 oost tot en met 5 west. Heel handig zit de Hotbird dan in het midden. Zo had ik ook de kans om de LNB's één voor één te testen en ja hoor... nog een zwakke broeder ertussen gevonden. Ik heb ontzettend veel plezier van de schotel met de goede waarden die ik ermee krijg. De gemiddelde signaalsterkte is boven de 80%, terwijl de signaalkwaliteit boven de 90% ligt en dat alles gemeten met zowel een Skymaster DX24 als een DM800.

 

Hieronder een impressie:

post-12894-1318259930,7683_thumb.jpg

post-12894-1318259930,7972_thumb.jpg

post-12894-1318259930,9023_thumb.jpg

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreeke
Ik heb onlangs mijn BBsatschoteltje aangepast met zenders van 28 oost tot en met 5 west. Heel handig zit de Hotbird dan in het midden. Zo had ik ook de kans om de LNB's één voor één te testen en ja hoor... nog een zwakke broeder ertussen gevonden. Ik heb ontzettend veel plezier van de schotel met de goede waarden die ik ermee krijg. De gemiddelde signaalsterkte is boven de 80%, terwijl de signaalkwaliteit boven de 90% ligt en dat alles gemeten met zowel een Skymaster DX24 als een DM800.

Hieronder een impressie:


Welke satellieten heb je? Zit Eurobird 9 er tussen? Kreeg de melding vanuit deze satelliet uit te richten.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Ja hoor visiosat is niet meer het heet nu BR.
Beugel aan achterkant is minder mooi en erg grof randjes zijn niet afgebraamd dozen zijn kleiner en wit.


Hoe komt je daar nu bij dat Visiosat niet meer is en het nu BR heet?

Die dozen, en bramen aan achterkant, kan je er een paar screenshotjes van maken? Zijn ze nu goedkoper geworden?

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

screenshotjes zal niet gaan maar ik heb ook de BR.. ik heb nog een foto van toen hij in de doos zat.

 

Bramen ofzo zijn me niet opgevallen? En goedkoper is hij niet, ik heb gewoon een big-bisat besteld en deze gekregen.

 

De andere foto's kan je zien :

KLIK

 

post-36688-1318259931,2884_thumb.jpg

post-36688-1318259931,3145_thumb.jpg

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos
Origineel bericht van: Snuffer
Ja hoor visiosat is niet meer het heet nu BR.
Beugel aan achterkant is minder mooi en erg grof randjes zijn niet afgebraamd dozen zijn kleiner en wit.


Hoe komt je daar nu bij dat Visiosat niet meer is en het nu BR heet?

Hmmmm.... is er soms namaak in omloop?

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...