Ga naar inhoud


Alles over de nieuwe VISIOSAT BIG-BISAT


Tuurtje

Aanbevolen berichten

Ben ook aan het hobby en geslagen met de big by.

Vind het tot nu toe een der beste schotels die ik in elkaar gebouwd heb , qua opbouw en degelijkheid .

 

ik heb wat plaatjes bijgevoegd , morgen ga ik aan de gang met de kabel's en dat worden er zo 20 .

ik heb al een leuk idee hoe ik dat ga maken maar dat ga je morgen of overmorgen nog wel zien denk ik

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hallo allemaal,

 

de bigsat is 90 bij 71, de hoogte van 71 lijkt mij erg krap

zijn er al ervaringen met de ontvangst bij een stevige regenbui en of dichte regenwolken ?

 

alvast bedankt

blakkie

 

Topfield5000+ - DB7020S - Triax88 - Astra 1-3-Hotbird

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: blakkie
hallo allemaal,

de bigsat is 90 bij 71, de hoogte van 71 lijkt mij erg krap
zijn er al ervaringen met de ontvangst bij een stevige regenbui en of dichte regenwolken ?

alvast bedankt
blakkie

Topfield5000+ - DB7020S - Triax88 - Astra 1-3-Hotbird



Zelf heb ik geen BIGSAT (zit er wel aan te denken)
maar een Visiosat G3D, met deze schotel (kleiner) zelfs amper uitval bij regen of dicht wolkendek,
alleen bij een zware stortbui gaat beeld op zwart,
maar dan is het beeld van UPC hier ook zwart....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: blakkie
hallo allemaal,

de bigsat is 90 bij 71, de hoogte van 71 lijkt mij erg krap
zijn er al ervaringen met de ontvangst bij een stevige regenbui en of dichte regenwolken ?

alvast bedankt
blakkie

Topfield5000+ - DB7020S - Triax88 - Astra 1-3-Hotbird


Maar de Bisat is 60cm? Dus 71cm lijkt mij een behoorlijke verbetering. Zo'n 18%? Ik heb geen rekenhulpje. Maar het kan altijd groter. Had ik ook verwacht. Het is nu een BigBisat in de breedte vooral. Maar hij blijft onder mijn aandacht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edbe
wat je met een BIG SAT Visiosat kunt ontvangen kun je ook met een WaveField T55

Hoe kom je bij deze bewering?
Een T55 is toch echt kleiner dan een big bisat.
De gewone bisat heeft met goeie LNB en goeie uitrichting geen beelduitval, tenzij bij zomers onweer, maar dan heeft m'n 1,2m ook geen beeld meer (voor max 2 minutjes).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zit ik dit alles door te lezen en kan eigenlijk niet wachten om ook zo'n schotel te hebben hangen. Maar nu heb ik toch even jullie raad nodig. Ik heb nu gewoon een triax hangen met een lnb voor astra en hotbird, komt 1 coax uit.

 

Daar komt dus uit iedere lnb een coaxkabel, wat is de volgende configuratie qua apparaten die ik eraan moet hangen om al deze coax kabels (ik zou graag 3x astra +hotbird willen ontvangen, dus 4 lnbs) naar 4 dreamboxen te sturen?

 

Kunnen jullie mij wegwijs maken welke hardware ik dan nog nodig heb?

 

Merci

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: totaaltje

ik heb al een leuk idee hoe ik dat ga maken maar dat ga je morgen of overmorgen nog wel zien denk ik


Hoe staan de zaken?
zijn er al ervaringswaarden van de trotse eigenaren/testers????
cool
wel blijven terugkoppelen

cheers

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Daar komt dus uit iedere lnb een coaxkabel, wat is de volgende configuratie qua apparaten die ik eraan moet hangen om al deze coax kabels (ik zou graag 3x astra +hotbird willen ontvangen, dus 4 lnbs) naar 4 dreamboxen te sturen?



Je hebt 4 Quad lnb's nodig (lnb's met 4 uitgangen) en 4x 4/1 diseqc switchen.

Van elke LNB gaat er telkens één kabeltje naar "zijn" diseqc poort in elke switch.
Voorbeeld: als Hotbird diseqc 1 zal zijn gaat elk kabeltje van de Hotbird LNB naar elke diseqc 1 poort van elke switch;
Astra 1 is diseqc 2? Dan gaat elke kabeltje van de Astra1 lnb naar elke diseqc 2 poort van elke switch,

en zo ook voor de 2 andere lnb's.

Zo krijgt elke 4/1 switch één Hotbird kabel op poort 1, één Astra1 kabel op poort 2, één Astra3 kabel op poort 3 en één Astra2 kabel op poort 4...

en van elke 4/1 switch loopt er één kabel naar elke dreambox.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week de nieuwe bigsat aangeschaft, en binnen een dag had ik de login codes van visiosat. en dit weekend het geheel omgebouwd (had visiosat met 4 lnb) De signaal sterkte van Astra1, Astra3 en Hotbird zijn iets minder dan bij de visiosat en van Astra 2 heb ik een slecht signaal. Denk dat de lnb defect is dus zal daar zal ik deze week een andere voor monteren. Momenteel gebruik ik Alphs slimline lnb's en vraag mij af of er ook andere lnb's in aanmerking komen die een beter signaal geven.

grt. Otte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook weer een stukje verder met de big bysat.

Ik ben alleen nog een beetje bezig met de 3graden oplossing voor 16 graden .

die zit aardig opgesloten tussen astra en hotbird maar we meten dat van de week even uit en dan weten we natuurlijk meer .

hieronder even wat foto's van de voortgang.

 

:D

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OJ-echo
Ik heb vorige week de nieuwe bigsat aangeschaft, en binnen een dag had ik de login codes van visiosat. en dit weekend het geheel omgebouwd (had visiosat met 4 lnb) De signaal sterkte van Astra1, Astra3 en Hotbird zijn iets minder dan bij de visiosat en van Astra 2 heb ik een slecht signaal. Denk dat de lnb defect is dus zal daar zal ik deze week een andere voor monteren. Momenteel gebruik ik Alphs slimline lnb's en vraag mij af of er ook andere lnb's in aanmerking komen die een beter signaal geven.
grt. Otte


Bedoel je dat je eerst een Visiosat Bisat had en nu een Visiosat Bigsat?
Waarom heb je dat gedaan als je je met je oude betere signaalsterktes had?
Of begrijp ik je niet goed?
Ik dacht nl. dat een Bigsat voor Astra1/2/3 en Hotbird veel beter was dan de oude Bisat...

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

met zoveel schrijfvouten betreffende het type in deze draad is het natuurlijk niet ondenkbaar dat je makkelijk zo'n vraag stelt....

 

het is en blijft een BIG BIsat

geen bigsat

VISIOSAT BIG-BISAT is natuurlijk ook een naam om je tong over te breken, laat staan je tiep-vingers

 

cheers

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...