Ga naar inhoud


Ombouw gregorian schotel naar diseqc


swartbroek

Aanbevolen berichten


  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Snuffer
@ trust



Trouwens jij en swartbroek staan niet op het forum daar uh ???


maar lees er wel !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Wie weet trouwens hoeveel graden 1 puls is van de standaart motor??
Dit inverband met de PC controller.


Dit is niet zo eenvoudig te bepalen, ik denk dat de overbrengverhouding kunstof tandwiel (13) naar binnenvertanding heugel (130) 1:10 is, dan volgt hieruit :

Voor het Philips SCC204/01 motortje 0,0923 graad/puls bij 2 sleuven in het tandwieltje.
Voor de Fibostop is dit 0,103 graad/puls bij 2 sleuven in het tandwieltje.

Als ik er van uit ga dat het Moteck SG2100 motortje 1 puls per omwenteling geeft dan kom je hier op 0,0256 graad/puls.

@Jan

DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Ik hou alleen niet van de motortjes zelf van die diseq dingen.
Het mooie zou zijn de 36V te sturen met die diseq print.Er zijn dan alleen 2 draden voor de 36V nodig naar boven.
schakelen kan via een kleine ic.


Waar zijn jullie als feedhunters voor, diseqc 1.2 zodat je iederen rotorpositie per sat zelf kunt ingeven / aanpassen (de standaard tabel in de rotor met posities kun je niet meer toepassen), of voor Usals waar je het d.m.v aantal graden aanpast (dit is werkbaar in de Maxen).

Mijn bedoeling van de ombouw was om Usals te kunnen gebruiken, dit kan maar ik moet dan een aangepaste satlijst gebruiken.

Snuffer als je niet zo veel vertrauwen hebt in die diseqc motortjes en je wil geen Usals gebruiken dan is een Vbox toch het meest voor de hand liggende afgezien dat je wel 5 draadjes naar de schotel moet trekken.

Hadden ze bij de Vbox maar bedacht dat je het aantal pulzen per b.v. 90 graden kon ingeven dan had je ook Usals kunnen gebruiken bij de Vbox (bij zulk een soort systemen als de gregorian polarmount).

Wie heeft er voor mij duidelijke printplaatfoto's van de Vbox om te kijken wat voor onderdelen erop zitten.

@ Jan.

DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik als feedhunter ben ervoor om het zelf ik te geven Diseq 1.2 dus.

Gebruik nu een Aston 2000 Satseeker en een orginele Philips unit voor de FIBO.(deze heeft Philips toendertijd ervoor gemaakt, nadeel is dat deze maar 500 pulsen kan doen dus niet helemaal van 60E naar 60W kan.

Het allermooiste is en dat is waar ik naar toe wil het volgende:

1. Sturing via com of paralelpoort van PC met een los programma op de bestaande motor. die 5 draden is geen punt.

2. Tevens moet dit programma ook de actuator voor het elaveren sturen dit is maar 10 graden up en down van het middelpunt.

 

Ik kan wel een duidelijke foto maken van een VBox voor je wil je beide kanten van de print??

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Gebruik nu een Aston 2000 Satseeker en een orginele Philips unit voor de FIBO.(nadeel is dat deze maar 500 pulsen kan doen dus niet helemaal van 60E naar 60W kan.
Het allermooiste is en dat is waar ik naar toe wil het volgende:
1. Sturing via com of paralelpoort van PC met een los programma op de bestaande motor. die 5 draden is geen punt.
2. Tevens moet dit programma ook de actuator voor het elaveren sturen dit is maar 10 graden up en down van het middelpunt.

Ik kan wel een duidelijke foto maken van een VBox voor je wil je beide kanten van de print??


Ik wil graag beide kanten van de print.

Die Philips kastjes heb ik ook nog 2 en zelfs het schema maar hier is niets voor te vezinnen om van meer pulzen gebruik te maken.

@ Jan.

DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zullen we ergens in Juni een Zaterdag nemen ervoor?

Laat eens horen wie wil.

 

Ik ben nog niet geregistreed op het forum, snuffer!

Maar ik ben zeker wel geintreseerd in die dag.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hebben jullie hier iets aan .

http://www.rrs-web.net/in3her/rotorsys_32.html

Zou op de printerpoort moeten werken .

Man , ik wou dat ik meer vrije tijd had dan had ik e.e.a. allang geprobeerd .

Misschien over 3 jaar (pensioen) maarja dan hebben jullie alles al gerealiseerd smirk

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's van Vbox

 

Trust

Deze is voor am.sats die staan niet vast gepositoneerd.

Ik zal eens een mailtje sturen naar hem als PA1(sencuur) vraag niet waarom het sencuur is, kan hij misschien een aanpassing voor ons doen in het programma.

Amateurs onder elkaar je weet nooit hihi

 

Wel is dit wat ik wil ja.

 

post-19640-1318259664,3542_thumb.jpg

post-19640-1318259664,6918_thumb.jpg

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die link heb ik al een hele tijd , ben er echter nooit dieper op ingegaan .

Nu zie ik dat je er een aparte pc voor moet nemen want de pulsgevers (of je nu een muis daarvoor gebruikt of encoders of zelfs misschien de orginele pulsgevers van de rotor) zitten op de serieele com van de muis .

Tenzij dat de PC zo te configureren is dat zowel de USB muis en die compoort tegelijk werken zonder elkaar te hinderen .

Ik denk dat ik mijn soldeerbout maar weer overhaal om te gaan roken :D

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ trust

 

De compoort kan je instellen bij het programma maar wacht even met dingen doen hoor ik heb contact met een engelse firma gehad en dat is erg intresand.

link naar de site is er ook.

http://www.pc-control.co.uk/howto_motor.htm (mag denk ik wel)

 

Wacht dacht je hiervan? Het programma is niet zo mooi maar daar weet Relocation de maker van DVBDream wel iets op hahah.

Zij kunnen de hardware aanpassen zodat het voor de Fibo geschikt is.

Wel een vraag aan ieder laat alle communicatie via 1 persoon naar hun toe lopen. dus voor vragen etc via mij zegt de gek.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij div. elektronica postorder bedrijven vind je dergelijke produkten , alleen hebben ze geen feedback opties en weet je dus niet hoeveel omwentelingen (en dus pulsen) de motor maakt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze print maakt dat niet uit het gehele puls unit print gaat eruit.

Hij wordt gestuurd door het programma en uh 17041,67 pulsen voor 360 graden dus 0,2 graad per puls 8708 omwentelinegen voor 360 graden. met dank aan Swartbroek

 

Dishdriver is ook van de partij op die dag leuk ploegje zo.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al een datum dan ? Als je maar niet 31 mei of 7 juni kiest , want dan ben ik naar de zon toe .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...