Ga naar inhoud


Ombouw gregorian schotel naar diseqc


swartbroek

Aanbevolen berichten

Wammes , bedankt voor het meedenken .

Bij nader inzien kan het ook zo zijn dat de laatste gebruiker (motor is niet nieuw) er limieten in heeft gezet .

Naast die pic zit er ook nog een 24LC16b in en het lijkt me waarschijnlijker dat daar de gebruikers instellingen in worden opgeslagen . Op de gregorian site van snuffer staat het protocol en de ontvangers die V-sec aan board hebben (Nokia 8001 en 18oo) ook weet ik dat er Lemon types zijn die dat hebben .

Misschien dat die een uitgebreider V-sec menu hebben .

Dus als iemand zo'n app. voor me heeft wink

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

W.b. de V-sec motor kom ik niet veel verder .

Ik heb de handleiding van Lemon volksbox en de Nokia 1800 gedownload en bij die is het V-sec menu net zo beperkt .(geen limieten in te stellen of uit te schakelen)

De satellieten in de lijst van de satscan , gaan van 19.2º oost tot 42º west dus dat is ook niet echt H2H .

Wel heb ik het volgende vastgesteld , bij een diseqc motor maakt het vaak niet uit of je de aansluitingen op de motor verwisseld .

Bij De V-sec motor is dat wel van belang want bij het draaien word de "F" aansluiting van de LNB afgekoppelt .

Bovendien is de spanning die tijdens het draaien door de ontvanger geleverd word , ongeacht of je op een hor. of vert. kanaal staat , altijd ± 15 Volt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de DB 7000 met een Pli image wordt de spanning tijdens draaien altijd naar 18 Volt geschakeld.

Dit kan bij de DB 7000 omdat het draaien van de rotor door een stroom meting wordt gedetekteerd.

Bij een max 220S is de spanning op de rotor afhankelijk van horizontaal of vertikaal, alleen tijdens het diseqc commando wordt de spanning altijd naar 18 Volt geschakeld.

Bij een diseqc commando wordt bij beide ontvangers de 22 KHz puls (hoge band) er op gezet, zo worden de 0,5 / 1 miliseconde periodes gegenereerd voor het diseqc commando.

DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ik heb de ombouw iets aangepast waardoor het mogelijk is Usals te gebruiken als ik de nooorderbreedte van 51.2 naar 55.0 graaden instel.

Ik heb de Fibo rotor gebruikt en in het pulswiel 8 gaatjes geboord en de orginele sensor genomen, de aantal pulsen komt nu bijna overeen met de Moteck SG 2100.

Het enige nadeel is nu dat door de kleine overbrengverhouding de schotel als deze in de uiterste positie staat niet uit deze posite komt als het motortje met 14 Volt wordt aangestuurd daarvoor is 18 Volt nodig.

Voordeel is wel dat de schotel nu wel snel draaid.

post-2744-1318259715,6619_thumb.jpg

post-2744-1318259715,6905_thumb.jpg

DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige nadeel is nu dat door de kleine overbrengverhouding de schotel als deze in de uiterste positie staat niet uit deze posite komt als het motortje met 14 Volt wordt aangestuurd daarvoor is 18 Volt nodig.

Dat is misschien op te lossen door de opstelling te voorzien van een kontra gewicht .

 

Puik werk Swartbroek !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van de spanning die naar de motor wordt gestuurd te verhogen.

Verhogen door met de spanning die aan de motor geleverd wordt deze een relais te laten schakelen die de 18 of b.v 20 Volt leverd.

De orginele 36 Volts zou nog mooier zijn extra sterk.

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust, ik kan eens kijken misschien kan ik iets met 2 veren verzinnen.

Snuffer, ik wil geen extra kabel leggen dus bij de maxplus verlaat je de sat op een horizontalen transponder dan gaat dit de volgende keer goed, de dreambox schakeld altijd naar 18 Volt.

 

Volgens mij zit op de diseqcprint een overstroom beveiliging of het is de terugkoppeling van de pulzen die het motortje stopt, wie heeft dit eens na gekeken.

 

Ik heb ook nog een Philips motortje liggen maar hiermee kan ik het niet zo maken dat de pulzen bijna over een komen.

Ik denk dat het Fibo motortje ook bij de 55 cm gregorian hoorde die ik niet gebruik en het Philips motortje bij de 90 cm gregorian.

 

DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Swartbroek alle motoren zijn hetzelfde, Philips maakten ze eerst de fabriek is later overgenomen door Premotec en heeft zijn sticker erop geplakt.

Ze zijn alle gelijk. en hebben 5500 toeren en 5,5 {mNM/A}

 

Ron

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Wat dacht je van de spanning die naar de motor wordt gestuurd te verhogen.
Verhogen door met de spanning die aan de motor geleverd wordt deze een relais te laten schakelen die de 18 of b.v 20 Volt leverd.
De orginele 36 Volts zou nog mooier zijn extra sterk.


Als je de motorspanning verhoogt loop je de kans op "overshoot"
Bij het testen van zulke motoren liep ik tegen het feit aan dat de motor nog naliep terwijl de ingestelde positie al bereikt was .
De besturing korrigeerde dat wel door hem weer wat terug te laten lopen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Swartbroek alle motoren zijn hetzelfde, Philips maakten ze eerst de fabriek is later overgenomen door Premotec en heeft zijn sticker erop geplakt.
Ze zijn alle gelijk. en hebben 5500 toeren en 5,5 {mNM/A}

Ron


Wat ik bedoel is dat de overbreng verhouding in de Fibo of Philips anders is, de elektro motorjes zijn gelijk.

DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt die sturing incl. PC programma is er ook

Scanman maakt het PC programma terwijl de hardware standaart uit de UK komt.

 

Weet je zeker dat de tandwiel verhouding anders is?

Dit heb ik namelijk nog nooit gezien zijn alle gelijk.

Hoe en wat welke is dan sterker??

Ze hebben alle namelijk die 5,5 dit is opgegeven aan mij door de tech.dienst van Premotec in Eindhoven.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet hoeveel MAmp er in de 5 Volts line staat bij een fibo motor???

 

Tevens zijn er mensen geintreseerd in een controlle systeem via de PC??

Of ben ik de enige die het zou willen??? dit inverband met het aantal te maken printjes.

 

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...