Ga naar inhoud


Ombouw gregorian schotel naar diseqc


swartbroek

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Snuffer
17041,67 pulsen voor 360 graden dus 0,2 graad per puls 8708 omwentelinegen voor 360 graden. met dank aan Swartbroek


Dit is de Fibo motor het zijn wel 1741,67 in plaats van 17041,67 pulzen (de Philips motor SCC204/1 maakt er 1950).
Tip als je 8 gaatjes maakt in de Fibo pulsschijf dan kom je op 8x1741,67=13933 pulzen, de SG2100 maakt 14026 pulzen. Dit geeft je dan de mogelijkheid om de fibomotor met een SG2100 diseqc printje aan te sturen en loopt dan halven snelheid.
De afwijking is dan minimaal 0,5 graad/60 graden, dan is eventueel Usals en de staandaard satposities in de diseqcrotorprint mogelijk.
Moet je wel nog de elektronica voor de pulzen aanpassen of 8 magneetjes in fibo pulschijf (tandwiel)plakken.

Mijn ombouw met het diseqc motortje en print draait zelfs sneller als het orginelen motortje.

Jan.

DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zou er graag bij zijn, maar kan die dag vermoedelijk niet (stiefmoeder wordt de 17e juni 88 jaar en dat wordt waarschijnlijk dat weekend gevierd). Zal trouwens denk ik alleen maar info van jullie kunnen opzuigen en niet veel zelf kunnen toevoegen, dus jullie zullen me niet erg missen. Mocht de viering zondag zijn, dan kom ik die zaterdag langs.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Zullen we dan 14 Juni nemen?

Eidereen accoord met deze datum??


Dit moet natuurlijk zijn "Iedereen".

En de plaats restaurant de rotonde aan de A2?? Uur of 12: 12:30???

Minplus het gaat om wat er leeft niet om wat je kan inbrengen hoor. Alvast de beste wense voor de 88 jarige

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de test met een Fibo motortje en de SM3D12 diseqc print uitgevoerd. De pulzen komen binnen op de diseqcprint via een reedcontact en 1 magneet in het pulswiel (1742 pulzen per 360 graden). Het printje kan overweg met de meerderen pulzen en schijnt goed te werken onder diseqc 1.2 protocol, alleen in mijn ogen niet geschikt voor de Feethunters omdat je maar 30 sat positie's kunt programeren.

 

Jan

post-2744-1318259677,7038_thumb.jpg

DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan en denk ook de rest !!

 

Ik heb motortjes in de zwarte fiboboxmotor gevonden deze hebben het V-SEC protocol dat is van NOKIA heel simpel makkelijker dan Diseq alleen draait het op dat V-sec comando.

Deze motor zit in een rotor gebouwd waar ze die Fibo behuizing in hebben gestopt en wordt verkocht als complete rotor voor 29,50 Euro alleen is hij dus te gebruiken met een NOKIA reciever maar als je een PC kaart hebt kan je hem ook via de PC sturen met de MIBI 1,8 Diseq tool.

Er zit zelfs in deze motoren een mechanisch limit switcher heel mooi met microm switch en die worden gestuurd door een pen in een as. Super systeem.

Die prijs is waarschijnlij zo laag omdat ze geen idee hebben hoe dat ding aan de praat te krijgen.

 

Ik heb ook dat printje voor motor sturing binnen draait prima alleen de software van hun is zo waardeloos, ik ben al op zoek naar iemand die een simpel tooltje ervoor wil maken heb de source code van het programma dat erbij zit en volgens een kenner simpel.

Hij heeft geen tijd omdat hij te druk is met DVBDream.

 

Denk dat wel veel hebben te laten zien en te spreken ook dde ideeen zullen er veel zijn hoop ik op de 14 Juni.

 

Ron

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je hier gevonden Ron.

Kan ook niet anders je bent goed bezig.

Met deze schotels.

Hoe gaat het met die van mij heb je er al wat mee gedaan.

De 55cm heb ik in test opstelling staan in de achter tuin.

Ben er nog niet echt lang mee bezig geweest.

Je hoort nog van mij.

Meschien is mijn kennis op dit forum welkom.

 

vriendelijke groet

ccdk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij de vandaag in mijn bezit gekomen 120 Greg zit dus dat V-sec motortje , ik ben er hier op m'n bureautje mee aan het stoeien .

 

Het Nokia positioner menu werkt er perfekt mee.

Het V-sec motortje heeft vast ingestelde eindschakelaars en het tandwiel maakt maar 2,3 omwentelingen .

Dat maal 13 tanden is 30 tanden verplaatsing van de "tandschaal" .

Lijkt me te weinig om van H2H te spreken , morgen eens het aantal tanden tellen die in de schaal zitten , zowel die van de 120 greg als die van de 90 cm , of kan iemand me dat zo vertellen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er eens dieper ingedoken. (V-Sec motor)

De switch is waarschijnlijk het ORG referentie punt en tevens eindschakelaar in één richting .(linksom)

Vanaf de switch draait de uitgaande as ± 2.3 omw. (rechtsom) , ook als je switch ingedrukt houd .

Door het schakelblokje (dat bij elke omwenteling een stukje in de richting van de switch opschuift) te verwijderen kan de switch niet bedient worden , maar ook dan zijn er maar ± 2.3 omw.

Als je echter de switch bedient voordat die 2.3 omw.(linksom) bereikt zijn , stopt de motor ook .

Er zitten dus software-matige limieten in .

 

Ook heb ik de "tandenschalen" van de 90 cm en de 120 cm vergeleken .

Om bij de 90 cm van het midden ("0") naar 65º te draaien , moeten er 24 tanden verplaatst worden (schaalaanduiding gaat maar tot 60º maar 65º is mogelijk)

Bij de 120 cm van het midden ("0") naar 70º (max.)zijn dat 29 tanden .

 

Met die 2.3 x 13 = 30 tanden heb je met de 90 cm ± 81º draaibereik i.p.v. de mogelijke 130º

En met de 120 cm 72.3º i.p.v. 140º

 

In het positioner menu van de Nokia (9200/9500/d-box1) is er bij de diseqC opties wel de optie "limits off" in het V-Sec menu helaas niet .

 

Nu dus iemand zien te vinden die het ic Z86E0812PSC kan omprogrammeren .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
Nu dus iemand zien te vinden die het ic Z86E0812PSC kan omprogrammeren .


Dit type blijkt dus een OneTimeProgrameble microcontroller te zijn . eek

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Kan je hem wel uitlezen??? je zou dan een nieuwe kunnen programeren of niet???


Niet met de EPP2 programmer die ik heb , e.v. zou het gaan door hem in een piccard te drukken en met de mastera uit te lezen .
Nadeel is , dat dan meteen de data gewist is .
Maar dan nog moet je weten wat te veranderen , daar ben ik niet zo in thuis .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Nadeel is , dat dan meteen de data gewist is"

 

Dat is volgens mij niet het geval.

 

De Z8 heeft EPROM aan boord en die is niet te wissen(behalve dan

met UV-licht, als er een kwarts-venster aanwezig is).

 

In het datasheet staat ook een PROGRAM/VERIFY-procedure:

dat betekent dat je de data kunt uitlezen om te controleren of het programmeren goed is gegaan.

 

De Z8 is volgens mij een afgeleide van de Z80, met bijbehorende instructieset.

 

De Z8 is ook gebruikt voor vele types HDD's: mijn eerste HDD(Tandon 20MB) had er een aan boord.

 

De timing van diverse signalen voor het programmeren/uitlezen is behoorlijk ingewikkeld en

is niet zomaar met een eenvoudige programmer als de Mastera te doen.

 

Als het iemand lukt om die Z8 uit te lezen, kan ik wel helpen om de machinetaal te interpreteren

(ik heb in de MSX-tijd menig spelletje "gekraakt").

 

 

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...