Ga naar inhoud


slechte kwaliteit "EMP DiSEqC switch 8/1" geoxideerd!


MagicOnline

Aanbevolen berichten

Gisteren viel voor de 2e keer binnen een jaar het signaal van mijn dreambox weg.

 

Na alle kabels nagelopen te hebben dacht ik "Tuner stuk" ?

Dreambox mee naar benenden genomen en aangesloten, en daar wel gewoon signaal.

 

Aangezien de kabels goed waren moest het wel de 2e switch zijn.

Switch verwisseld en ja hoor gewoon beeld op de 2e box.

Aangezien de vorige "EMP DiSEqC switch 8/1" ook al stuk was dit de 2e binnen een jaar!

 

Toen heb ik de 3 moertjes losgedraait en de switch ontmanteld...

OMG! dat ding is na een paar maanden ook al helemaal geoxideerd!

 

Dit euvel hadden ze echter makkelijk kunnen voorkomen door de print en componenten te behandelen met een vocht afstotende coating (zoals het hoort met printen en componenten die voor buiten doeleinden zijn).

 

De switch zat netjes in zijn rose/paarse bescherm hoes, en tussen de achterkant en de montage beugel van mijn T90 schotel.

Dus hij hangt ook echt niet vol in de regen of wind.

Mijn andere vantage 8/1 DiSEqC switch hangt er al jaren (zelfde plaats), deze heeft geen behuizing (kan niet) en die heeft alleen maar een klein beetje roest vorming op de behuizing.

 

Aangezien dit al de 2e switch binnen een jaar is met het zelfde euvel kan ik niet anders concluderen dat de "EMP DiSEqC switch 8/1" gewoon van slechte kwaliteit is.

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast wanderer

is geen slechte kwaliteit, maar zoals henksat al zei deze is niet geschikt voor buitenmontage, wil je hem wel bij de schotel monteren moet je hem in een waterdichte doos (tupperware oid) monteren!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom doen ze er dan een behuizing bij?

 

Zo ver ik weet plaatst beina iedereen zijn switch buiten...

 

Maar goed ik heb tijdelijk een "Triax DiSEqC switch 4/1" swtch gekocht.

 

Als die het goed doet koop ik er nog één bij en zet ik er een uncommitted switch voor.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de gene met de aansluitingen onder met rose/paarse behuizing.

Deze staat gewoon te koop als een 8/1.

 

De andere 8/1 switch die ik heb is van Vanatage, deze heeft de aansluitingen rondom, deze werkt naar een paar jaar echter nog gewoon.

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Bumpje...

 

Ik heb ook de EMP 8/1 switch,..

 

Heb hem nu ongeveer een jaartje: Bij mij zijn 6 aansluitingen al geroest! Weet niet of ze het allemaal nog doen,.. maar de Kabels zelf (aan de LNB) zijn ook al geroest...

 

Ik wil een opvolger halen, ook voor 8 Disecq aansluitingen. Dit maal wel van goede kwaliteit. ;) Is de SPAUN 811 goed als vervanger?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spaun maak goeie spullen, ik ben al 10 jaar fan van ze. Niet de goedkoopste, misschien wel de duurste :-(

Maar, altijd betrouwbaar. Google maar eens op Spaun en bekijk de catalogus op hun site. Hier staat ook uitleg + schema's hoe je diverse configuraties kunt maken. 16 LNB's met in ontvanger of 16 ontvangers met 1 LNB ;-)

 

Grtz. Schotelboer.

 

DM7020HD, Enigma2, IdreamX
BigBiSat: 5.0º 0.8º West 4.8º 9.0º 13.0º 19.2º 23.5º 28.2º Oost
Sat relay: 2* SAR411F, 1* SUR211WSG. LNB: 8* Venton Rocket EXL-S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet de goedkoopste, misschien wel de duurste :-(

 

Als je in Nederland Spaun koopt zeker. Dan betaal je de hoofdprijs.

Maar even goed doorzoeken op het internet doet wonderen!

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Gisteren viel voor de 2e keer binnen een jaar het signaal van mijn dreambox weg.

 

Na alle kabels nagelopen te hebben dacht ik "Tuner stuk" ?

Dreambox mee naar benenden genomen en aangesloten, en daar wel gewoon signaal.

 

Aangezien de kabels goed waren moest het wel de 2e switch zijn.

Switch verwisseld en ja hoor gewoon beeld op de 2e box.

Aangezien de vorige "EMP DiSEqC switch 8/1" ook al stuk was dit de 2e binnen een jaar!

 

Toen heb ik de 3 moertjes losgedraait en de switch ontmanteld...

OMG! dat ding is na een paar maanden ook al helemaal geoxideerd!

 

Dit euvel hadden ze echter makkelijk kunnen voorkomen door de print en componenten te behandelen met een vocht afstotende coating (zoals het hoort met printen en componenten die voor buiten doeleinden zijn).

 

De switch zat netjes in zijn rose/paarse bescherm hoes, en tussen de achterkant en de montage beugel van mijn T90 schotel.

Dus hij hangt ook echt niet vol in de regen of wind.

Mijn andere vantage 8/1 DiSEqC switch hangt er al jaren (zelfde plaats), deze heeft geen behuizing (kan niet) en die heeft alleen maar een klein beetje roest vorming op de behuizing.

 

Aangezien dit al de 2e switch binnen een jaar is met het zelfde euvel kan ik niet anders concluderen dat de "EMP DiSEqC switch 8/1" gewoon van slechte kwaliteit is.

hoi ik heb een vraag hoe sluit ik de EMP DiSEqC switch 8/1 eigenlijk aan ,volgens mij is hij niet goed aangesloten

heb geen enkel signaal op de lnb s zit 1,3,5,7 nu voor of achter ,en waar sluit ik mijn rebox op aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...