Ga naar inhoud


Wat moet internet kosten?


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Mensen, ik ben veel onderweg. Even voor de duidelijkheid.

Mijn ISDN telefoon + ADSL internet verbinding thuis kost: €uro 24,95 PER MAAND..!!

Dat is supersnel en in het weekend bel ik door heel Duitsland gratis. Alles OK....maar nu komt het:

Ik moet voor mijn werk naar Las Vegas, kom op de luchthaven Frankfurt, lounge, even mijn emails checken..wireless wordt herkend, HotSpot, T-Mobile wil voor één uur €uro 4,95.

Goed OK, so what?

Aangekomen in Chicago...vanwege veel problemen met AA dus een lang oponthoud, ik slinger mijn laptop aan...hup US$ 9,95+tax

OK..mij een worst, de firma betaald toch? Uren oponthoud en eindelijk een verbinding naar Las Vegas. Al mijn konkurenten op dezelfde vlucht...zoals altijd en ik check in, hotel gereserveerd, kost US$ 89,00 + tax en even kijken...internet? Jawel US$ 29,95 + tax PER DAG..!

Is dit nog normaal of leef ik in een andere wereld?

Waarom moet dit zo duur zijn en waarom belasten hotels je voor deze service alsof het iets abnormaal is? Water komt toch ook uit de kraan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tsja, langzaam begint het tot de hotels door te dringen dat het hun vrijwel niets kost en dat klanten het als "normaal" beschouwen dat het er is. Zelf tot nu toe maar 1 hotel/conferentieoord meegemaakt dat het ook gratis aanboodt.

Het begin is er zullen we maar zeggen.

 

Voorlopig is het nog een prima melkkoe.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger betaalde je een klein vermogen voor het telefoneren. Nu is het 't internet.

 

Ikzelf ben veel onderweg in Asia en daar is het in veel van de hotels gelukkig "nog" gratis.

 

In sommige landen kan het ook van het soort kamer afhangen. Standaard moet er betaald worden, maar als je een exec kamer neemt is het in de prijs inbegrepen.

 

JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb om dezelfde reden een Globetrotter aangeschaft, in je laptop schuiven en je hebt overal UMTS/GPRS of wat het ook allemaal mag zijn. Werkt overal tenminste in Europa/MO en Noord Afrika (als er tenminste GSM bereik is natuurlijk). Of dit in de US werkt weet ik niet. Abbonement valt ook wel mee geloof ik iets van 40 Euro per maand of zo.

Is ook redelijk snel.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaalde laatst nag voor 3 uurtjes hotspot in een Hotel in Langesund Noorwegen 18 Euro. Kaartje kopen met inlog-gegevens en de klok tikt. Op het moment dat je inlogt loopt de tijd. Die kun je niet meer stoppen. Al moet je ook maar voor 10 Min op het net, je drie uren zijn gewoon weg.

Ik noem dit Drs. : gewoon Geldschneiderei

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik heb een Vodafone Mobile Connect Card. Als ik daarmee een verbinding op wil bouwen, is het nog maar de vraag of het UMTS is. Is dit niet het geval, dan zit ik met GRPS en dat is niet leuk meer.

Op de luchthaven Frankfurt/M is er natuurlijk UMTS, maar bij mij thuis niet. Dat hoeft ook niet want dan heb ik mijn normale vaste aansluiting.

Bij Vodafone heb ik een flatrate tot 5GB..weet even zo uit mijn hoofd niet wat het kost. Maar ga ik daarmee naar het buitenland, dan zit ik weer te "roamen" zoals dat zo mooi het.

Ik heb een ander woord voor "roamen": naaien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

Even eens aangeven wat internet hier in Rd Congo kost :

Installatie : Alvarion W3 Vl : 1050 us, daarna 118 us per maand voor een 64 kb gedeelde verbinding 24/24

 

Een andere optie is

Qualcomm telefoon, 0,15 us per MB verkeer snelheid +/- 75 kb

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja thuis betaal je bijna niets, zodra je van huis bent betaal je blauw.

Ik betaal op dit moment voor me 8 mb verbinding inclusief gratis telefonie in Nederland 9,95 (aanbieding van 1 jaar wordt straks 19,95). Provider bied in het buitenland ook inbelpunten aan, gaf aan dat je daar een toeslag voor moest betalen, maar uiteraard niet hoeveel dat was. Navraag bleek in Brazilie dat om 10 euro per uur te gaan en bedrag waarvoor je bijna 24 uur in een internet cafe plaats kan nemen.

 

Hier in Nederland is KPN in wifi land een grote speler, bij een aantal internet aansluitingen oa xs4all en plannet heb je kostenloos toegang tot dit wifi netwerk. Normaal zijn de tarieven.

* 50 minuten € 5.95

* 100 minuten € 9.95

* dagkaart € 15.95

* weekkaart € 24.95

* maandkaart € 44.95

En dan blijf je natuurlijk beperkt tot een netwerk die hier en daar lokaal binnen Nederland ligt.

Zou leuk zij als er hier ook roaming mogenlijk was binnen je abonoment.

 

Overigens bied xs4all een dienst aan genaamd pack, voor deze dienst hoef je geen xs4all aansluiting te hebben deze dienst kost 9,95 per maand en pack bied ook gratis toegang op het KPN netwerk

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vraag ik me af: is dit nu reclame of niet?

Het bespreken van producten met prijzen en waar te verkrijgen.

Wat mag ik posten en wat niet? Als een mod topicstarter is, zal

het wel goed zijn. Maar ik raak toch wel in verwarring.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen reclame, maar meer een aanklacht tegen de melkkoe die internettoegang hier en daar is geworden. Helaas ook in Nederland (Schiphol als voorbeeld).

Ook ik reis regelmatig voor mijn werk, en als het even kan is internet erg gemakkelijk. Voor mij is dan meestal de overweging wat goedkoper is, bellen of internet.

 

Uitzondering trouwens zijn de Scandinavische landen. Elk pompstation, elk motel of hotel heeft gratis wifi. Ook de Baltische staten (Estland, Letland, Litauwen) hebben dit systeem. Erg gemakkelijk.

 

Thuis heb ik trouwens ook mijn accespoint gewoon wagenwijd open staan. Iedereen die hier in de buurt even zijn mail wil lezen gaat maar lekker zijn of haar gang. Ook de buurman maakt vrolijk gebruik van mijn internet. Bandbreedte genoeg.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie

Uitzondering trouwens zijn de Scandinavische landen. Elk pompstation, elk motel of hotel heeft gratis wifi.


Vorige week nog niet peter. (Zie mijn Antwoord elders in dit Topic.)
Hier was ik dus en wel betalen.
Loopt bijna allemaal over Telenor

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik dan elke keer net wel het geluk van... :D

Vorige week zat ik in Estland, Saare, echt in de middle of nergens, aan een meer (grens Rusland) in een hotelletje en zelfs hier grastis wifi.

Niet zo snel, maar te doen. Ook rondom het locale postkantoor gratis wifi, en bij het locale tankstation gratis wifi.

Daarna doorgereden naar Korpela (Filand), en daar idem. Hotelletje aan een meetje met alles gratis. Ik zit regelmatig in deze streken en tot nu toe gaat het qua wifi bijna altijd goed.

 

Affijn, het geluk zal wel met de domme zijn wink

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...