Ga naar inhoud


AB9000 (deel 2)


denktenk

Aanbevolen berichten


  • Reacties 272
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Precies om dit soort opmerkingen als van bovenstaande "expert ppaap" en "sat4all hater Cobus R" te voorkomen komt die test er dus niet.

Ik heb gewoon geen zin in discussies over vergelijkingen met dreamboxen en mijn zogenaamde "partijdigheid".

En nee, een 800 is geen 600 die "toevallig HD kan" maar een totaal ander concept met andere hardware en andere software.

Bovendien bevalt mij de DM600 en de 400 beviel mij niet. Een DM600 met HD zou ik dus geweldig vinden, zeker als er dan ook nog twee tuners in zaten, of beter nog een DM7025 met HD!

De software van de 9000 is gewoon dezelfde (in mijn ogen waardeloze) software als bij de 400, geschikt gemaakt voor HD. De OSD van de 9000 wordt weergegeven in een erbarmelijk slechte resolutie. De tuner is inderdaad gevoelig, maar om nou te zeggen dat hij beter is dan anderen, durf ik niet te beweren. De tuner kan nog zo goed zijn, zoals hij er nu bij staat, zou ik hem nooit kopen. Ik vind hem bovendien net als de DM800HD erg duur voor wat je krijgt. De 800 zou ik overigens zelf ook niet kopen, maar dat terzijde. Ik wacht wel op iets dat wel in de smaak valt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cobus R

Precies om dit soort opmerkingen als van bovenstaande "expert ppaap" en "sat4all hater Cobus R"

 

nou dat is niet waar Ron ik ben geen sat4all hater maar ik wil dat er op een satboard gewoon over ja juist het satgebeuren gepraat mag worden en of het nu een dreambox, reelook, ipbox, blackbox (waarom weer censuur) enz of wat dan ook is op een satboard behoor je dus alles over sat te lezen en wat daarmee te maken heeft en ja daar horen ook andere merken bij als alleen de dreambox waar jij een erg grote voorstander van bent (overigens ik ook hoor) maar we hebben het dus over een Sat board toch. ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is helemaal correct echter op het moment dat ik iets negatiefs schrijf over een ander merk dan de dreambox, omdat ik dat echt vind en/of ook echt getest heb, vallen er hier een aantal mensen met geweld over mij heen.

Ik mag dus geen mening hebben, maar de rest van de bezoekers wel?

Ik heb nog nooit iemand zijn mening ontzegd (binnen de huisregels van dit board uiteraard). Waarom mag ik mijn mening dan niet uitspreken zonder een hele hoop naar en vaak onbeschoft commentaar te krijgen? Als ik uiteindelijk iemand tijdelijk (2 weken) ban omdat hij echt te ver ging (zoals Fredo een tijd geleden deed) moet ik van diverse leden nog een hoop onbeschoft commentaar incasseren ook.

Dit is ook meteen het laatste dat ik er over schrijf. Zij die de broek passen, trekke hem aan!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Ron je schijnt het je wel aan te trekken , wie de schoen past trekt 'm aan , ik weet hoe het zit en vele met mij , dus dat is het laatste wat ik er over wil zeggen , het komt weer op het zelfde uit , gelijk weer op de kast , dus het klopt wel wat veel mensen er van denken hoe het hier zit .

 

mvrgr expert ppaap

 

Ps het is hopeloos als je hier een opmerking maakt over een en ander , heeft totaal geen zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cobus R

Waarom mag ik mijn mening dat niet uitspreken zonder een hele hoop naar en vaak onbeschoft commentaar te krijgen?

 

Omdat ik denk dat jou mening erg eenzijdig is.

 

Zo nu weer ontopic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ppaap
Nou Ron je schijnt het je wel aan te trekken , wie de schoen past trekt 'm aan , ik weet hoe het zit en vele met mij , dus dat is het laatste wat ik er over wil zeggen , het komt weer op het zelfde uit , gelijk weer op de kast , dus het klopt wel wat veel mensen er van denken hoe het hier zit .

mvrgr expert ppaap

Ps het is hopeloos als je hier een opmerking maakt over een en ander , heeft totaal geen zin.


Jij komt alleen op dit board om heel negatief over anderen te zeiken of om (veel) spullen te koop aan te bieden.
Wat doe je hier dan nog?
Maar goed, ik zal mijn mening alleen nog daar verkondigen waar ze gewenst is want van jullie mag ik kennelijk niet mijn mening geven en wordt dus mijn constitutioneel recht afgenomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En nee, een 9000hd is geen 400 die "toevallig HD kan" maar een totaal ander concept met andere hardware en andere software.

De tuners zijn inderdaad erg gevoelig,en levern een zeer goed hd en sd beeld.en De OSD van de 9000hd wordt nog aan gewerkt.wat mij niet zo stoort.daarom ben ik nog steeds erg blij met de 9000hd ik heb wel begrepen waarom jij hem nooit zou kopen maar dat ter zijde.en dat was jou test.daar valt mee te leven. smirk

groeten bully2

______________

vu plus duo paint it black.sam.640gig .azbox primium + paint it black. jaeger 1224 el .no name dish 120 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: ppaap
Nou Ron je schijnt het je wel aan te trekken , wie de schoen past trekt 'm aan , ik weet hoe het zit en vele met mij , dus dat is het laatste wat ik er over wil zeggen , het komt weer op het zelfde uit , gelijk weer op de kast , dus het klopt wel wat veel mensen er van denken hoe het hier zit .

mvrgr expert ppaap

Ps het is hopeloos als je hier een opmerking maakt over een en ander , heeft totaal geen zin.


Jij komt alleen op dit board om heel negatief over anderen te zeiken of om (veel) spullen te koop aan te bieden.
Wat doe je hier dan nog?
Maar goed, ik zal mijn mening alleen nog daar verkondigen waar ze gewenst is want van jullie mag ik kennelijk niet mijn mening geven en wordt dus mijn constitutioneel recht afgenomen.


Oke laten we maar stoppen een goed verstaander heeft maar een half woord nodig , je trekt er van alles bij , dat slaat nergens op.

Een normaal antwoord om een 9000 te testen kan niet ,je vergeet dat er ook genoeg mensen op dit board graag dit willen horen van een expert, maar ik weet genoeg en stoppen er mee want ik krijg het idee dat bij jou ook zo'n beetje de stoppen doorslaan .

sukses er mee .

ppaap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron, je mening is wel gewenst (positief of negatief) maar je kan toch moeilijk ontkennen dat je van de DM-en houdt en die, mischien onbewust, zeer sterk verdedigd.

 

De opmerking "meer van dat het zelfde is maar dan met een HD smaak" geldt ook voor de DM-en want ook in de Ipbox-xen zit nieuwe hardware. Vandaar dat ik ook een opmerking plaats dat een DM800 dan ook HD smaakje van de DM600 is. Je hoeft ook niet bij je nieuwe ontvangers het menu te veranderen als het werk, werkt het en om bij elk model een nieuwe look te maken is gekken werk.

 

Dat het menu nog steeds er nog niet uit ziet met de looks en resolutie dat kan want je kan altijd een voorkeur hebben of iets anders zou willen zien en zeker als er bij een ander het wel goed geregeld is. Je kan toch gewoon je mening geven over de kwaliteit van de ontvanger, de gevoeligheid van de tuner, beeld kwaliteit, het upscalen van het SD beeld, enz.

 

Als in jouw ogen het grote minpunt het menu, de eigenschappen hiervan en vooral de prijs is dan kan en zal niemand overvallen. Naturllijk lezen we het met een DMM bril op cool maar elke reviewer heeft wel een eigen voorkeur en dat is met alles zo.

 

Op tv heb je ook de verschil van de ene en andere verslagevers. De een komt bij een voetbalwedstrijd van een bepaalde club bijna klaar waar een andere, bij de zelfde wedstrijd, alles de grond in zit lullen (hou me hart vast bij het EK). Gaan we het maar niet over reviewers van pc hardware hebben want die maken het soms helemaal te bond (nee, niet James).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de de ab9000 zelf een avondje gehad voordat hij op reis ging. Ik heb toen ook aangegeven dat ik hem ook kwa beeld , waar andere hem heel sterk vinden , niet zo heel goed vond.

verder vond ik hem heel omslagtig werken.

 

Nu is het zo dat ik wel met veel ontvagers snel goed uit de voeten kan , en zekers als een OS opstaat dat je kunt bewerken.

ook ik krijg heel veel ontvangers in handen , de meesten ook voor dat ze op de markt komen . Ik heb en zal daar nooit iets "negatief's" over zegen , denken is wat anders.

 

Mijn grootste en trouwste tester is mijn eigen vrouw .

Kan die gemakkelijk het toestel bedienen , zappen , opnemen , enz. dan is hij goed te gebruiken , buiten de technische zaken om dan .

Zij heeft toevallig ook een half uurtje op de ip 9000hd gekeken.

Toen ik even weg was om de hond uit te laten en weer terug kwam stond de 7025 weer aan.

Nee ze is niet blond en weet denk ik gemiddeld evenveel van ontvangers af als een gemiddelde sat4all er .

 

als ik hem terug heb , test ik hem nog eens wat beter.

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wat wikken en wegen heb ik besloten mijn aantekeningen toch maar te plaatsen.

Ik heb dit net zo uitvoerig getest als de Dm800HD, maar kan maar tot één conclusie komen. Een magere 4 op de schaal van 1 tot 10.

- Firmware R6697 (laatste release).

- De ventilator maakt vrij veel herrie en is verkeerd geplaatst. De FAN gebruikt ook het mainboard als klankkast en verspreid de warme lucht hoogstens in de kast en voert ze niet naar buiten.

De rest van de hardware ziet er netjes en mechanisch redelijk goed doordacht uit. Ze hebben in ieder geval goed bij de concurrentie (af)gekeken:-)

- Booten duurt vrij lang. Vrijwel net zo lang als een DM7025 met de laatste firmware.

- Het menu is te traag voor een receiver van deze prijsklasse. 1 seconde standaard reactietijd en in sommige menus zelf 2 seconden is echt veel te traag.

- Er zit behoorlijk veel ruis in het HD beeld (HDMI). Het HD beeld is zeker niet mooier dan het beeld van dm800 die het op dezelfde kabel en op dezelfde TV absoluut beter deed. Vergelijking op Astra HD+ met hetzelfde filmpje van de vlucht van de airbus.

- Te veel contrast in het HD en SD beeld.

- Zappen FTA HD -> FTA HD zender duurt 3 seconden. SD is niet veel sneller. Gemeten van zap tot bewegend beeld en geluid.

- Af en toe storingen in digitale audio (voornamelijk via S/DDIF)

- Tuner 1/ Tuner 2 logica is eerder zeer onlogisch. Dat doet een DM7025 vele malen beter.

- Bij geen ontvangst wordt de 9000 net als de relook 400 tergend traag! Er is dan feitelijk niet meer fatsoenlijk mee te werken.

- OSD resolutie is onacceptabel laag. Voor een HD receiver had het geheel er wel wat netter uit mogen zien.

- Zoekaktie op Astra1 duurt 12-15 minuten. Dat is veel te lang voor een transponderlijst gebaseerde box.

- Na zoekactie opslaan van de zenderlijst duurt (in geval van astra 1) ruim 30 seconden. Dat is echt belachelijk traag.

- Opnemen gaat prima, maar de hele logica vind ik weer zeer onlogisch. Zelf als oude topfielder, zou ik hier nooit aan kunnen wennen.

Een receiver moet prettig bedienbaar zijn en vlot reageren. Dat is bij deze dgstation,Abcom net als zijn voorganger de Relook 400 zeker niet het geval.

- De gevoeligheid van de tuner heb ik niet uitgebreid kunnen vergelijken, maar ik zou alleen prijs stellen op een extreem gevoelige receiver als hij ook prettig te bedienen zou zijn en dat vind ik de 9000 zeker niet. Als feedhunter vind ik de 9000 volslagen ongeschikt.

Ik kon op de 4 meest gebruikte satellieten (astra 1-2-3 en Hotbird) qua gevoeligheid geen verschil met de DM800 en de vorig jaar geteste HDCI-2000 vaststellen.

Kortom, Dgstation heeft naar mijn mening niets geleerd van zijn fouten en gaat gewoon door met weinig succesvolle firmware waar nog steeds dezelfde "makken" in zitten als 4 jaar geleden.

Ok de hardware lijkt net als de voorgangers Mutant en Relook best aardig, maar heeft gewoon een te trage chip en te weinig geheugen om er fatsoenlijk mee uit de voeten te kunnen.

Voor deze hardware 600 euro neertellen, vind ik in ieder geval veel te duur. Net als de DM800 trouwens, die ik ook te duur vind, maar wel echt vele malen beter en prettiger te bedienen is en veel sneller op de afstandsbediening reageert.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cobus R

He he eindelijk is toch gewoon mooi zo en zo kan het dus ook Ron waarom niet ? ik vindt gewoon een test zeer belangrijk hoe slecht of hoe goed het ook is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn mijn (in mijn ogen) objectieve bevindingen.

De Dreambox is niet zaligmakend, maar uit deze test blijkt voor mij in ieder geval maar weer dat je zelfs een "imperfecte" dreambox maar moeilijk kunt evenaren.

Ik denk toch echt dat iedere fabrikant wel in staat is een receiver te bouwen die qua hardware best OK is (in dit geval wel echt te weinig geheugen), maar alles valt en staat toch echt met de software (OS, drivers en GUI), waar het bij de meeste linux varianten toch echt te wensen overlaat.

Ik heb nu de Reelbox (niet de avantgarde), Lyngbox, ABcom IPbox 9000 en de DM800HD getest en geen enkele receiver kan mij echt bekoren. De DM800HD komt minimaal één tuner te kort en is te duur, de rest is niet eens een overweging waard.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...