Ga naar inhoud


AB9000 (deel 2)


denktenk

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q

Het menu is te traag voor een receiver van deze prijsklasse.
1 seconde standaard reactietijd en in sommige menus zelf 2 seconden is echt veel te traag.
Een receiver moet prettig bedienbaar zijn en vlot reageren.



@Ron,

Bij mijn AB IPBox 9000HD reageert het menu vlot op de afstandsbediening.
Bij het "wandelen" door de menu's duurt het naar schatting slechts zo'n 0,1 of 0,2 seconde,
oftewel ongeveer even snel als één keer met de ogen knipperen,
alvorens het volgende menuscherm op het televisiebeeld verschijnt.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 272
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou dan heb jij kennelijk geluk en een heel snel "speciaal" exemplaar of ik pech en een heel slecht werkend exemplaar te leen gekregen.

Ik heb hem nu niet meer, dus je zult vanaf nu totaaltje moeten vragen om verder te vergelijken.

Waarom ik de rest niet meer bekeken (of beschreven) heb (emu's en zo) is omdat ik persoonlijk de receiver dusdanig traag en omslachtig vond werken, dat ik geen zin had om me er nog verder in te verdiepen.

Doe met mijn bevindingen wat je er mee wilt (of juist niet), maar er kunnen geen rechten aan worden ontleend:-)

 

Ron

 

P.s. als ik op een "kale" receiver alleen astra scan gaat alles nog snel, maar wat als er al 3000 zenders in staan en je dan astra gaan scannen? Bij mij duurde het zoeken op astra 19e toch echt 15 minuten en het opslaan ruim 30 seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Nou dan heb jij kennelijk geluk en een heel snel "speciaal" exemplaar of ik pech en een heel slecht werkend exemplaar te leen gekregen.


Heb ik nou ook altijd, als ik iets koop is het altijd wat terwijl anderen er dolenthousiast over zijn. :D

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q

P.s. als ik op een "kale" receiver alleen astra scan gaat alles nog snel, maar wat als er al 3000 zenders in staan en je dan astra gaan scannen? Bij mij duurde het zoeken op astra 19e toch echt 15 minuten en het opslaan ruim 30 seconden.



@Ron,

Bij een scan van Astra 1 op 19,2 Oost op een "kale" AB IPBox 9000HD krijg ik het volgende resultaat.

Scannen: 5 minuten en 20 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 7 seconden.
Dit met 81 transponders, 1189 televisiezenders en 223 radiozenders.

Ik veronderstel dat de meeste mensen bij een nieuwe ontvanger
beginnen met het scannen van Astra 1 op 19,2 Oost en daarna pas
overgaan tot het scannen van andere satellieten.

Voor de resultaten bij een afwijkende volgorde van scannen waarbij Astra 1 op 19,2 Oost
pas wordt ingelezen nadat reeds een aantal andere satellieten (met samen meer dan 3000 zenders)
zijn ingelezen zie mijn volgende posting.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
P.s. als ik op een "kale" receiver alleen astra scan gaat alles nog snel, maar wat als er al 3000 zenders in staan en je dan astra gaan scannen? Bij mij duurde het zoeken op astra 19e toch echt 15 minuten en het opslaan ruim 30 seconden.



@Ron,

Hier de resultaten bij een afwijkende volgorde van scannen waarbij Astra 1 op 19,2 Oost pas wordt
ingelezen nadat reeds een aantal andere satellieten (met samen meer dan 3000 zenders) zijn ingelezen.

Gestart wordt met een "kale" AB IPBox 9000HD.

Hotbird 13 Oost (Tuner 1): 101 transponders, 1612 televisiezenders en 435 radiozenders.
Scannen: 7 minuten en 15 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 9 seconden.
Totaal: 101 transponders, 1612 televisiezenders en 435 radiozenders.

Astra 3 23,5 Oost (Tuner 1): 43 transponders, 101 televisiezenders en 52 radiozenders.
Scannen: 2 minuten en 43 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 9 seconden.
Totaal: 144 transponders, 1713 televisiezenders en 487 radiozenders.

Astra 2/Eurobird 1 28 Oost (Tuner 1): 108 transponders, 941 televisiezenders en 155 radiozenders.
Scannen: 4 minuten en 51 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 7 seconden.
Totaal: 252 transponders, 2654 televisiezenders en 642 radiozenders.

Eutelsat W2 16 Oost (Tuner 1): 40 transponders, 195 televisiezenders en 53 radiozenders.
Scannen: 2 minuten en 11 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 14 seconden.
Totaal: 292 transponders, 2849 televisiezenders en 695 radiozenders.

Turksat 42 Oost (Tuner 1): 81 transponders, 113 televisiezenders en 58 radiozenders.
Scannen: 4 minuten en 23 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 14 seconden.
Totaal: 373 transponders, 2962 televisiezenders en 753 radiozenders.

Badr 26 Oost (Tuner 1): 38 transponders, 226 televisiezenders en 83 radiozenders.
Scannen: 1 minuut en 55 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 15 seconden.
Totaal: 411 transponders, 3192 televisiezenders en 836 radiozenders.

Astra 1 19,2 Oost (Tuner 1): 81 transponders, 1189 televisiezenders en 223 radiozenders.
Scannen: 6 minuten en 29 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 17 seconden.
Totaal: 492 transponders, 4381 televisiezenders en 1059 radiozenders.

Astra 1 19,2 Oost (Tuner 2): 81 transponders, 1189 televisiezenders en 223 radiozenders.
Scannen: 5 minuten en 55 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 6 seconden.
Totaal: 81 transponders, 1189 televisiezenders en 223 radiozenders (op Tuner 2).

Atlantic Bird 12,5 West (Tuner 1): 15 transponders, 33 televisiezenders en 1072 radiozenders.
Scannen: 40 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 20 seconden.
Totaal: 507 transponders, 4414 televisiezenders en 1072 radiozenders.

Nilesat 7 West (Tuner 1): 29 transponders, 314 televisiezenders en 72 radiozenders.
Scannen: 2 minuten en 3 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 32 seconden.
Totaal: 536 transponders, 4728 televisiezenders en 1144 radiozenders.

Herscan Astra 1 19,2 Oost (Tuner 1): 81 transponders, 1192 televisiezenders en 223 radiozenders.
Scannen: 5 minuten en 40 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 8 seconden.
Totaal: 536 transponders, 4731 televisiezenders en 1144 radiozenders.

Express 53 Oost (Tuner 1): 16 transponders, 37 televisiezenders en 5 radiozenders.
Scannen: 59 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 18 seconden.
Totaal: 552 transponders, 4768 televisiezenders en 1149 radiozenders.

Hellassat 39 Oost (Tuner 1): 12 transponders, 98 televisiezenders en 44 radiozenders.
Scannen: 1 minuut en 1 seconde.
Opslaan kanalenlijst: 19 seconden.
Totaal: 564 transponders, 4866 televisiezenders en 1193 radiozenders.

Express 40 Oost (Tuner 1): 14 transponders, 22 televisiezenders en 7 radiozenders.
Scannen: 11 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 16 seconden.
Totaal: 578 transponders, 4888 televisiezenders en 1200 radiozenders.

Sesat 36 Oost (Tuner 1): 29 transponders, 9 televisiezenders en 1 radiozender.
Scannen: 1 minuut en 34 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 16 seconden.
Totaal: 607 transponders, 4897 televisiezenders en 1201 radiozenders.

Eurobird 3 33 Oost (Tuner 1): 10 transponders, 13 televisiezenders en 3 radiozenders.
Scannen: 25 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 16 seconden.
Totaal: 617 transponders, 4910 televisiezenders en 1204 radiozenders.

Eutelsat W6 21,6 Oost (Tuner 1): 6 transponders, 3 televisiezenders en 1 radiozender.
Scannen: 17 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 13 seconden.
Totaal: 623 transponders, 4913 televisiezenders en 1205 radiozenders.

Eutelsat W1 10 Oost (Tuner 1): 13 transponders, 4 televisiezenders en 0 radiozenders.
Scannen: 40 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 15 seconden.
Totaal: 636 transponders, 4917 televisiezenders en 1205 radiozenders.

Eurobird 9 9 Oost (Tuner 1): 5 transponders, 42 televisiezenders en 7 radiozenders.
Scannen: 10 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 24 seconden.
Totaal: 641 transponders, 4959 televisiezenders en 1212 radiozenders.

Eutelsat W3 7 Oost (Tuner 1): 26 transponders, 266 televisiezenders en 84 radiozenders.
Scannen: 1 minuut en 8 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 14 seconden.
Totaal: 667 transponders, 5225 televisiezenders en 1296 radiozenders.

Sirius 5 Oost (Tuner 1): 25 transponders, 352 televisiezenders en 35 radiozenders.
Scannen: 1 minuut en 50 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 30 seconden.
Totaal: 692 transponders, 5577 televisiezenders en 1331 radiozenders.

Thor 0,8 West (Tuner 1): 23 transponders, 259 televisiezenders en 77 radiozenders.
Scannen: 2 minuten en 17 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 18 seconden.
Totaal: 715 transponders, 5836 televisiezenders en 1408 radiozenders.

Intelsat 1 West (Tuner 1): 14 transponders, 160 televisiezenders en 11 radiozenders.
Scannen: 43 seconden.
Opslaan: 23 seconden.
Totaal: 729 transponders, 5956 televisiezenders en 1419 radiozenders.

Amos 4 West (Tuner 1): 40 transponders, 119 televisiezenders en 7 radiozenders.
Scannen: 2 minuten en 3 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 29 seconden.
Totaal: 769 transponders, 6075 televisiezenders en 1426 radiozenders.

Atlantic Bird 5 West (Tuner 1): 18 transponders, 100 televisiezenders en 15 radiozenders.
Scannen: 30 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 27 seconden.
Totaal: 787 transponders, 6175 televisiezenders en 1441 radiozenders.


Atlantic Bird 8 West (Tuner 1): 16 transponders, 95 televisiezenders en 5 radiozenders.
Scannen: 50 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 32 seconden.
Totaal: 803 transponders, 6270 televisiezenders en 1446 radiozenders.

Telstar 15 West (Tuner 1): 23 transponders, 59 televisiezenders + 10 radiozenders.
Scannen: 1 minuut en 9 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 31 seconden.
Totaal: 826 transponders, 6329 televisiezenders en 1456 radiozenders.

Intelsat 18 West (Tuner 1): 8 transponders, 5 televisiezenders en 0 radiozenders.
Scannen: 15 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 16 seconden.
Totaal: 834 transponders, 6334 televisiezenders en 1456 radiozenders.

NSS7 22 West (Tuner 1): 14 transponders, 8 televisiezenders en 20 radiozenders.
Scannen: 45 seconden.
Opslaan kanalenlijst 20 seconden.
Totaal: 848 transponders, 6342 televisiezenders en 1476 radiozenders.

Intelsat 24 West (Tuner 1): 4 transponders, 15 televisie en 0 radiozenders.
Scannen: 7 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 20 seconden.
Totaal: 852 transponders, 6357 televisiezenders en 1476 radiozenders.

Hispasat 30 West (Tuner 1): 50 transponders, 339 televisiezenders en 57 radiozenders.
Scannen: 2 minuten en 24 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 36 seconden.
Totaal: 902 transponders, 6696 televisiezenders en 1533 radiozenders.

Intelsat 31 West (Tuner 1): 9 transponders, 12 televisiezenders en 0 radiozenders.
Scannen: 28 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 20 seconden.
Totaal: 911 transponders, 6708 televisiezenders en 1533 radiozenders.

Herscan Astra 1 19,2 Oost (Tuner 1): 81 transponders, 1192 televisiezenders en 223 radiozenders.
Scannen: 6 minuten en 55 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 7 seconden.
Totaal: 911 transponders, 6708 televisiezenders en 1533 radiozenders.

Herscan Astra 1 19,2 Oost (Tuner 2): 81 transponders, 1192 televisiezenders en 223 radiozenders.
Scannen: 6 minuten en 39 seconden.
Opslaan kanalenlijst: 3 seconden.
Totaal: 81 transponders, 1192 televisiezenders en 233 radiozenders (op Tuner 2).


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd vind ik het dat er op diverse forums de meeste klachten van Ron inzake de snelheidsproblemen niet aanwezig zijn, zowel in de spaanse forums, duitse en de diverse oostblokforums.

 

Daarnaast zijn diverse teams druk bezig om de software te verbeteren en ook het geheugengebruik. Daarnaast heb ik you tube filmpjes waar het zappen wel snel gaat, zonder dat iemand daar opmerkingen of vraagtekens hierover plaatst.

 

Er wordt door Ron een vergelijking gemaakt met de oude Relook series zoals de 400s en dat die over de hele linie van de Cubecafe/IPbox wordt doorgetrokken dat de hardware/ software combinatie maar niets is en nooit wat zal worden en dat men niets geleerd heeft. Tja het zal dan wel niet de insteek van de test zijn geweest maar toch ...

 

Het grote probleem bij de oude serie was dat de Twin tuner functie niet goed werkte en bij de 9000 serie is dit probleem wel opgelost. Mijn 400s, het slechste model volgens de heren kenners en het geld absoluuuut niet waard, werkt in ieder geval lekker snel en al de door Ron genoemde problemen zijn echt wel opgelost buiten de twin tuner functies in de huidige enigma 1 images.

 

Daarnaast is het moeilijk vergelijken met een Enigma Box zoals de 7025, zeker voor vrouwen die minder technisch zijn als men praat over een test die zich beperkt tot de intiütie/gevoel. Enigma is zo afwijkend dat men niet meer snel zal overstappen naar een ander image als men enigma lover is. Andersom zijn er genoeg gebruikers die enigma irritant vinden en men 100 enigma boxen kan voorzetten.

 

Tot slot, Enigma komt eraan voor deze box, en ik heb vertrouwen dat ook hiervan de snelheid goed zal zijn gezien de ervaringen met de andere ipboxen (als dat als referentie mag worden genomen). Welke andere fabrikant heeft van al haar ontvangers zowel een versie met de originele software alsook de mogelijkheid om te porteren naar enigma? Zelfs Dream heeft dit niet voor al haar ontvangers voor elkaar gekregen, de DM100 (in prijssegment van de Ipbox 200 serie) draait echt niet onder enigma.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dm100 is volgens mijn nooit de bedoeling geweest om op enigma te draaien. De insteek van de DM100 was Low-Cost en Sharing als je het mijn vraagt . Waarom zou je dan een os op enigma gaan bouwen dat duurder is als een embeded os die die funkties ook heeft , en eventueel is up te daten. Dit alles ten behoeven van de prijs.

 

maar we dwalen af . ik ga de 9000 deze week even ophalen. dan ga ik hem even aan de tand voelen .

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, misschien wordt ruis in het beeld verkeerd begrepen.

Ik bedoel korrelig. Ik noem dat ruis want er zitten natuurlijk niet echt korrels in het beeld, dat lijkt alleen maar zo:-))

En het contrast is veel te hoog. Dat kan in enige mate ook het korrelige beeld verzoorzaken, maar is helaas niet iets dat je op de 9000 in kan stellen en dat is eigenlijk maar goed ook. Dat hoort de fabrikant te doen (gecalibreerd).

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q

- Booten duurt vrij lang. Vrijwel net zo lang als een DM7025 met de laatste firmware.


@Ron,

Het booten van de AB IPBox 9000HD duurt ongeveer 70 seconden.
Dat is volgens mij ongeveer even lang als bij bijvoorbeeld de Dreambox 800HD.

Als iemand precieze gegevens omtrent de boottijd van de Dreambox 800HD
zou willen neerzetten kan gekeken worden of de boottijd van de AB IPBox 9000HD
inderdaad ongeveer even lang is als bij de Dreambox 800HD.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q

- Zoekaktie op Astra1 duurt 12-15 minuten. Dat is veel te lang voor een transponderlijst gebaseerde box.


@Ron,

Zoals al eerder gemeld bedraagt de tijd bij mijn AB IPBox 9000HD
voor een zoekactie op Astra 19,2 Oost zo'n 6 minuten.

De zoekactie van de AB IPBox 9000HD zou langzaam zijn ten opzichte van
de kennelijk door jou als referentie gehanteerde Dreambox 800HD.

Door navraag bij gebruikers van een Dreambox 800HD op forums als IHAD en DXTV
blijkt dat de Dreambox 800HD voor deze scan er eveneens zo'n 6 minuten over doet.
Hieruit kan mijns inziens de terechte conclusie worden getrokken dat de AB IPBox 9000HD
en de Dreambox 800HD beide even lang over zo'n zoekactie op Astra 19,2 Oost doen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een onterechte conclusie want de DM800HD software waar ik mee teste, zat wel een goede satellites.xml in en dan ben je in 2minuut 42 klaar.

Waarom de scan bij de 9000 bij mij 13-14 minuten duurde weet ik ook niet.

Ik heb ook geen zin in een wellus, nietus verhaal. Ik heb de 9000 uitvoerig getest en die heeft voor mij op niet alleen dit punt maar op diverse punten (en dan met name de onmogelijk omslachtige bediening en traagheid) afgedaan.

Als jij er wel gelukkig mee bent, vind ik dat alleen maar heel fijn voor jou. Ieder zijn eigen mening en ieder zijn eigen keuze.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Dat is een onterechte conclusie want de DM800HD software waar ik mee teste, zat wel een goede satellites.xml in en dan ben je in 2minuut 42 klaar.


@Ron,

Volgens mij is het wel een terechte conclusie want zowel ik met mijn AB IPBox 9000HD
alsook mensen van IHAD en DXTV forums met hun Dreambox 800HD
hebben de ontvanger "direct uit de doos" aan een transponderscan onderworpen.
Bij beide ontvangers bleek dan de transponderscan zo'n 6 minuten te duren.

Onder deze gelijke omstandigheden en condities duurt de transponderscan even lang.
Bij een "andere scanmethodiek" waarbij niet zo'n 80 transponders
maar slechts ongeveer 15 transponders in de lijst staan is de scantijd anders.
Zie daartoe ook de bijdragen van andere deelnemers (zoals Satwatcher) in dit topic.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Ik heb de 9000 uitvoerig getest.


@Ron,

Volgens mij heb je de AB IPBox 9000HD niet zo uitvoerig getest
(als je wel met de Dreambox 800HD hebt gedaan).

Origineel bericht van: Toxic[Q
Waarom ik de rest niet meer bekeken (of beschreven) heb (emu's en zo) is omdat ik persoonlijk de receiver dusdanig traag en omslachtig vond werken, dat ik geen zin had om me er nog verder in te verdiepen.



Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast illiboy

@sattaz: Ik deel de mening wat betreft de test resultaten van Toxic. Deze zijn gebaseerd op totale onzin praat.

Ik heb de Boxen vandaag binnen gekregen en ben de hele dag aan het testen met verschillende images, configuraties. Ik kan natuurlijk wel kleine dingen vinden die ik verbeterd wil zien.

Echter is het een stabiele ontvanger en zeer snel. Het menu is flitsend snel. Ik heb verschillende kanalen geladen, handmatig, autoscan. Daarom begrijp ik gewoon niet waarom er mensen zijn die toch zo duidelijk laten zien dat er geen andere linux ontvanger positief besproken mag worden behalve de dreambox, dit is ongeloofelijk en moet echt per direct ophouden.

 

To Toxic: Welk belang heb jij in Dreambox dat je elke Linux ontvanger zo tegenspreekt. en Waarom heb je de ABIPBOX niet verder getest, volgens jou omdat hij te traag is. Iedereen in elk forum zegt dat dit niet zo is, en bij jou moet dit toevallig wel zo zijn. De dreambox 800 Had je overigens snel en langdurig getest.

 

Laat even een ding heel duidelijk zijn, wanneer er op deze manier elke keer door 1 persoon een discussie op deze manier een misselijke smaak krijgt ( geluiden die ik en vele anderen opvangen bij de gebruikers ) dan wordt het tijd dat het een keer heel hard wordt aangepakt !

 

Gebruikers van sat4all zijn zelf forums gaan beginnen, die natuurlijk geen enkel kans van slagen hebben als sat4all, maar puur uit irratatie door de gesprekken op sat4all aangaande de dreamboxen en andere linux ontvangers.

We bellen nog !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: illiboy

Ik heb de Boxen vandaag binnen gekregen en ben de hele dag
aan het testen met verschillende images, configuraties.
Ik kan natuurlijk wel kleine dingen vinden die ik verbeterd wil zien.
Echter is het een stabiele ontvanger en zeer snel.
Het menu is flitsend snel.
Ik heb verschillende kanalen geladen, handmatig, autoscan.


@illiboy,

Welk image bevalt jou tot nu toe het beste (en waarom)?
In meer details van jouw tests ben ik (en naar ik aanneem
ook anderen) wel geïnteresseerd.

Met name ben ik geïnteresseerd in hoeverre het lukt om
de AP IPBox 9000HD te laten werken met een DiSEqC 1.2 motor.
Zelf heb ik de AB IPBox 9000HD nog niet in dat opzicht getest.
In dit forum maar ook andere forums heb ik daar tot nu toe
weinig tot niets over gelezen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...