Ga naar inhoud


AB9000 (deel 2)


denktenk

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: totaaltje
ik ga de 9000 deze week even ophalen.
dan ga ik hem even aan de tand voelen .



@totaaltje,

Wat zijn jouw bevindingen inzake de AB IPBox 9000HD?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 272
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast illiboy

@sattaz :

 

Ik heb in beginsel de stabiliteit van de ontvanger getest. Ik heb een opstelling neergezet met een multytenne twin, dus astra, astra3,astra2,en hotbird.

Na het installeren van de ontvanger heb ik de laatste DG station image (cuberevo) image geladen in de ontvanger via USB. Deze zat er vrij vlot in.

 

Opnieuw de ontvanger opgestart en de wizard gevolgd. Alle instellingen als diseq, taal, AV instellingen gedaan. Ik ben begonnen met de astra 19,2 te scannen, daarna heb ik de de hotbird, astra3 en astra 2 ingeladen. Ik heb gekozen om alles satellieten te scannen om te kijken of tijdens het scannen alles goed gaat. In totaal 3772 kanalen geladen.

Vervolgens ben ik de ontvanger puur gaan testen op zapsnelheid, stabiliteit, PVR etc, dus de basis functies. Ik moet zeggen de ontvanger zapt echt heel snel van SD naar HD. Ook het zappen tussen hd kanalen gaat vlekkeloos.

 

Ik heb op de Astra 3 de ned. HD kanalen handmatig moeten scannen, deze TP zat dus standaard niet in de lijst. Ook deze kanalen worden zonder problemen weergegeven. Ook van FTA naar Cas zappen en visa versa gaat zeer vlot.

 

Hoe de diseq 1.2 (Diseq Motor) werkt kan ik niet zeggen aangezien ik dit niet heb getest, maar zodra ik dit heb gedaan zal ik mijn ervaringen hier posten.

 

Heel belangrijk vind ik zelf de basisfuncties, deze moeten gewoon goed werken.

 

Beeldkwaliteit: SD Kwaliteit is goed, HD kwaliteit is supper.

Pvr functies werken zoals het hoort, gecodeerde opnames worden zoals we al gewend waren van deze linux appraten ongecodeerd opgenomen, ook HD opnames gaan vlekkeloos richting de harde schijf. Ik gebruik een 250 GB SATA samsung HD.

 

Wat ik wel jammer vind is dat ik de melding service niet beschikbaar krijg als ik de ontvanger op standby heb gezet en weer aanzet. Na 1 x heen en weer zappen heb ik weer beeld, overigens alleen op gecodeerde kanalen. Dit gebeurt niet altijd maar zeker 4 van de 10 keer. Ik zal ook eens kijken of dit met andere software voorkomt.

 

Timer functie heb ik nog niet getest alsmede de multimedia functies, ook deze resultaten zal ik z.s.m posten.

Ik zal de komende dagen weer testen uitvoeren met verschillende configuraties, en mijn ervaringen hier neerzetten.

 

ik hoor graag van andere gebruikers wat de ervaringen zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel erg tussen de Dreambox 8000HD die nog komen gaat en de IP9000,is de beeld kwaliteit net zo goed als van de dreamboxen bv de 7020Si.

De prijs is mooi van de IP9000 maar is het beeld ook te vergelijken met de dreamboxen??

ik heb de LCD tv Philips 32PF9966 ambilight.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jubke,

 

Ik bezit zowel de AB IPBox 9000HD alsook de Dreambox 7020.

 

De beeldkwaliteit van de AB IPBox 9000HD ervaar ik als beter dan die van de Dreambox 7020.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast illiboy

Beeldkwaliteit van de sd kanalen is iets beter dan bij de dreambox. Ik heb zelf een plasma 42 inch. HD kanalen zijn gewoon supper kwa beeldkwaliteit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gman2oo6

Nou ik wil ook wel mijn verhaal / ervaring kwijt

 

Ik heb nu sinds 2 weken de Abcom IPBox 9000HD met 2 x dvb-s2 en een samsung HD252KJ ( 250GB sata ) schijf

 

Het allereerste wat ik heb gedaan is de fan die er standaard inzit ( 4 x 4 )vervangen door een sharkoon silent eagle 1000 ( 8 x 8 )deze is nu horizontaal geplaats ( fluisterstil )

 

Vervolgens ben ik begonnen met mijn originele fw die erop zat

hier mijn CI module van canaldigitaal met smartkaart erin geduwd

Helaas deze werkt dus niet ( tot op hede nog steeds niet )

alleen maar een melding " You don't have the license to vieuw it "

 

( dus mocht iemand mij kunnen vertellen welke CI module het wel goed doet GRAAG )

Heb hier al 4 keer een mail over gestuurd naar Abcom maar tot op hede geen antwoord

 

Maar goed vervolgens heb ik de image gevonden van pen1010b

De LNB6844 deze erop gezet en hierin zit dus een MGCAMD verwerkt

je raad het al meteen beeld nadat deze was opgestart ( smartcard in interne cardreader )

Niks dan lof wat de kwaliteit aan gaat van het beeld zowel op SD als HD zaptijd kon verbeterd worden

( dit is nu dus flink vooruit gegaan met de nieuwe fw NLB7043 )

via webif kun je de box nu dus update over het internet ( geen gekloot meer met usb kabels )

Hij zit dus ook nu aan het internet gekoppeld ( en dit werkt zeer goed een +10 voor pen1010b )

er zijn nu al verschillende skins uit waaruit je kunt kiezen persoonlijk vind ik de grey erg mooi

Ook zijn de eerste plugins al uit gekomen om mp3 af te spelen en om de hd-temp te monitoren

 

kwa pvr gebeuren kan er nog wel wat verbeterd worden zoals het vooruit en terug spoelen max 5 x speed

dan stopt ie wel dan niet en als je de knop in gedrukt houd weet je al helemaal niet meer waar die stopt.

Ook verwijt ik de MGCAMD 1.30(a) van bugs

de ene keer neemt ie wel op en kan je ernaar kijken de andere keer neemt ie het ook op echter na 1 min stopt de weergave van de file

( lijkt wel of ie dan gecodeerd is )

Er zijn ook keys uit dus pr** en O*F kunnen gewoon bekeken worden.

EPG werkt alleen goed voor alle duitse zenders de ned zenders is max 2 vooruit

( dit ligt gewoon aan canaldigitaal )

 

nou hopelijk heb ik wat info achter gelaten en is het nuttig

 

maar goed nogmaals mocht iemand weten welke CI hier wel op werkt

dan hoor ik dat graag

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hardware van de AB IPBox 9000HD was al degelijk en netjes verzorgd.

Daarnaast heeft de afgelopen weken de software een grote stap voorwaarts gemaakt.

 

Wellicht dat ik bij de volgende opsomming enkele dingen vergeet

maar de stand van zaken is thans ongeveer als volgt.

 

- Netjes verzorgde ontvanger met degelijke hardware

 

- Uitstekende kwaliteit van HD en SD beeld

 

- HD en SD beeld is trillingsvrij

 

- Probleemloos booten/opstarten in ongeveer 70 seconden

 

- Deep standby mogelijk waarbij stroomverbruik minder is dan 1 Watt

 

- Verlichting van display is regelbaar

 

- 2 verwisselbare DVB-S2 / DVB-S / DVB-C / DVB-T tuners

 

- De DVB-S2 tuners zijn zowel bij HD ontvangst maar ook bij SD ontvangst zeer gevoelig

 

- Zeer gevoelige tuners voor ontvangst van zwakke transponders (ook handig om te DX-en)

 

- Veel ontvangers kunnen bij DVB-S2 geen symbolrate lager dan 10000 aan, de AB IPBox 9000HD gaat tot 2000

 

- Ruime keuze uit settingslijsten (bewerkbaar met een eigen settingseditor)

 

- Keuze uit diverse skins (het aantal skins neemt iedere dag toe)

 

- Skins kunnen eenvoudig gewisseld worden

 

- Uitgebreide en overzichtelijke Webinterface met vele mogelijkheden

 

- Ventilator is inschakelbaar en uitschakelbaar via Webinterface

 

- Allerlei updates mogelijk via Webinterface (Internet)

 

- 2 gecodeerde HD uitzendingen opnemen en een 3e HD uitzending bekijken + timeshiften

 

- CI werkt goed in combinatie met diverse modules (zoals de DragonCam)

 

- Interne kaartlezer werkt goed (onder andere met CanalDigitaal smartcard)

 

- Emu, newcs, mgcamd, gbox enzovoort zijn goed werkend

 

- Cardsharing werkt (intern) met een server of met Dreambox, Kathrein enzovoort

 

- Plugin harddisktemperatuur beschikbaar

 

- Flashen mogelijk via Webinterface (Internet) of via USB

 

- Handig is ook dat DCC (Dream Control Center) prima gebruikt kan worden

 

- Er zijn inmiddels diverse forums waar ruim aandacht aan de AP IPBox 9000HD wordt besteed

 

- Uit voorraad leverbaar

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe is de timeshift is deze vergelijkbaar met de 7025 of is het bij de 9000 als je op pauze duwt dat het beeld en geluid ook meteen stopt en niet door loopt wat bv bij de DM7025 wel is

de DM800 weet ik niet heb er geen ervaring mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gman2oo6

deze stopt meteen geluid en beeld lopen niet door

bij het hervatten speelt de timeshift de film ongeveer 1 a 2 seconde terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gman2oo6
Origineel bericht van: guust
Ik neem aan dat de ab9000 net zoals de relook 400 ook een timeshift buffer opbouwt als je aan het kijken bent, zodat je een half uur of een uur terug kunt spoelen?


deze timeshift kun je instellen tot 8 uur in totaal
dus je kunt als je dit hebt aangegeven tot 8 uur terug spoelen
Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk dat klinkt allemaal heel mooi over dat timeshift/opnemen bij de AB9000 .

kan Dream wat van leren heb hier een dm7025 maar ben over dit gedeelte zeker niet tevreden ,en volgens mij zal dat ook nooit komen want anders was de echte timeshift al lang in de firmware gezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: flats
kijk dat klinkt allemaal heel mooi over dat timeshift/opnemen bij de AB9000 .
kan Dream wat van leren heb hier een dm7025 maar ben over dit gedeelte zeker niet tevreden ,en volgens mij zal dat ook nooit komen want anders was de echte timeshift al lang in de firmware gezet


Zojuist heb ik van een kennis meer vernomen over de timeshiftmogelijkheden van de AB IPBox 9000HD.

Het werkt blijkbaar heel eenvoudig op de volgende manier.

In het menu van de AB IPBox 9000HD zet je bij instellingen de timeshift op automatisch.
Iedere keer dat je de AB IPBox 9000HD start wordt dan automatisch een buffer gemaakt
die maximaal tot liefst 8 uur kan bedragen.
Op het moment dat je zeg maar een telefoontje krijgt en het beeld wilt pauzeren
dan druk je op de knop: II-> (knop waarop zowel het pauzeteken alsook het afspeelteken staat).
Hierdoor stopt het beeld (het beeld wordt "bevroren").
Wil je na bijvoorbeeld 10 minuten weer verder kijken dan druk je op de knop: ->
(knop waarop alleen het afspeelteken staat).
Dan kun je verder kijken vanaf het punt waarop je 10 minuten geleden bent gestopt met kijken.
Wil je versneld vooruit of achteruit "spoelen" dan kan dat ook heel gemakkelijk
met de knoppen: >> of << .

Hoe het met de Dreambox 7025 gaat en of de timeshift daar minder goed werkt
kan ik helaas niets over zeggen aangezien ik nooit een Dreambox 7025 heb gehad.

Binnenkort krijg (lees: koop) ik een harde schijf voor in mijn AB IPBox 9000HD
en zal ik uit eigen ervaring (meer) kunnen vertellen over de timeshift(-mogelijkheden).


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...