Jump to content
Sign in to follow this  
Ventura

Verschil tussen goedkope en dure diseqc

Recommended Posts

Zit er een mega verschil tussen een dure diseqc switch van triax en een goedkope van edison confused. Het bekende gezegde: goedkoop is duurkoop. Wat is wijsheid?

Met Diseqc switch weet ik het niet maar met een goedkope 2 of 4voudige LNB heb ik wel dat het wisselen van satelliet op een van de ontvangers een hikje op de andere ontvanger veroorzaakt.

Martin

Origineel bericht van: Rekordc
Met Diseqc switch weet ik het niet maar met een goedkope 2 of 4voudige LNB heb ik wel dat het wisselen van satelliet op een van de ontvangers een hikje op de andere ontvanger veroorzaakt.

Martin

Dat heb ik met dure ook, ligt vrijwel zeker aan de LNB's. Dure switches zijn voornamelijk duurder dan goedkope.

Dure switches zijn voornamelijk duurder dan goedkope.

Lol.

Ik heb veel problemen gehad met een goedkope switch. Het omschakelen tussen astra en hotbird duurde heel lang, soms meer dan 10 minuten. nadat ik er een spaun switch had ingezet was het probleem totaal over !

Origineel bericht van: Frans B
nadat ik er een spaun switch had ingezet was het probleem totaal over !

Klopt wel, maar de Spaun switch is zoveel keer duurder dan andere óók goed werkende switchen

Origineel bericht van: Frans B
Ik heb veel problemen gehad met een goedkope switch. Het omschakelen tussen astra en hotbird duurde heel lang, soms meer dan 10 minuten. nadat ik er een spaun switch had ingezet was het probleem totaal over !

Heb je toevallig DVB-T en DVB-S op één kabel gezet?

Je kan er natuurlijk problemen mee hebben, maar ik heb met Spaun switches net zo goed problemen gehad. Meer dan met goedkope zelfs. Dan zou ik toch eerst proberen of de goedkope niet gewoon volstaat. En anders kan je altijd nog Axing ofzo kopen, ook goed maar véél goedkoper.

Vaak wordt er alleen maar op de prijs gelet, alle waar is naar zijn geld is een bekend gezegde, dat niet alleen in de satwereld opgaat.

Duurdere switchen zoals Triax en Spaun hebben minder doorgangs demping waar dat nodig is. En juist weer grotere kanaal scheiding tussen de poorten onderling. Erg belangrijk als de lnb´s dicht tegen elkaar aanzitten zoals bij bv. bij de Astra 23 en Astra 28.

Zelf gebruik uitsluitend voor mijn T90 schotel Triax en Spaun, alleen om de afwerking al koop ik deze merken. Fatsoenlijke behuizing en bevestigings materialen(brede mastbevestigings band) zitten er bij deze merken. De inschuif kastjes bij de wat goedkopere switchen stralen voor mij geen vertrouwen uit. Trek maar eens aan de coax kabels dan valt hij er soms al zo uit. Maar.... als het om een simpele installatie gaat dan kun je natuurlijk overwegen om de goedkopere switchen te nemen.

Het blijft vaak een prijs/kwaliteit verhaal, en wat heb je er voor over om op de eerste rang te zitten smile

@Sjaak,

Bij een triax diseqc krijg ik een "betere" beeld vergl. met zo goedkope diseqc.

Tja.. of je beeld nu echt "beter" wordt met een duurdere switch dat vraag ik me af :D

Er wordt een visio big bi-sat geplaatst met de volgende setup. Astra 1,2,3 en de eurobird 9.

Ben ik toch nieuwsgierig wat het dan uitmaakt of de LNB's dicht bij elkaar of ver van elkaar staan.

Ik denk, dat het niets uitmaakt. Immers wordt via de diseqc schakelaar er alleen voedingsspanning gezet op de gekozen lnb.

Dus of er een spanningsloze lnb dichtbij of veraf staat zal niets uitmaken.

Origineel bericht van: ceesv
Ik denk, dat het niets uitmaakt. Immers wordt via de diseqc schakelaar er alleen voedingsspanning gezet op de gekozen lnb.
Dus of er een spanningsloze lnb dichtbij of veraf staat zal niets uitmaken.

Maar wat dacht je dan bij het gebruik van twin of quad lnb´s, dan staan er wel verscheidene LO´s tegelijk aan. shocked

Guest FloppyDos

En hoe zit dat dan met de gebruikte componenten? Ik bedoel bv een 4/1 switch waarbij het ontwerp en montage (gebruikte componenten en afwerking) kwalitatief op een hoger plan staat, zal mss beter en mss ook wel langer zijn werk kunnen doen voordat storingen gaan optreden.