Ga naar inhoud


[Technisat digicorder HD s2] wie heeft deze en woont in omgev. Almelo?


Gast frank2

Aanbevolen berichten

heb zelf ook nog even verder getest. Als je de timer instelt op nl1 en nl3 gaat kijken, gaat dat goed als de opname begint. Maar naar nl2 kun je dan niet meer.

 

Ik heb ook getest voor SBS6. Opname op nl1 begint en SBS bevriest + melding dat de uitzending gecodeerd is. De andere zenders, inclusief nl2 en nl3 zijn ook niet meer te zien.

 

Discovery heb ik toevallig niet getest, maar andere dus wel. Bij mij is de voorlopige conclusie: je kunt wel gelijktijdig een zender binnen dezelfde transponder zien, maar je moet niet gaan zappen, zelfs niet binnen die transponder.

 

Discovery is inderdaad een andere transponder. Wat zijn jouw instellingen precies? In welk slot zit de aston bij jou? Kun jij wél zappen tijdens zo'n opname? Ik heb dezelfde aston dual, ook met 2.18.

 

Groeten

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij mij werkt elke combinatie tussen zenders en zappen is geen enkel probleem.

Mijn aston is voorzien van 2.17 software en zit in het bovenste slot.

Bij de instellingen staat CI op auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mouse: kun je ook NL1 opnemen en door de andere canal digitaal zenders blijven zappen als je je andere CAM er uit haalt?

 

En weet je zeker dat ie gecodeerd opneemt?

 

Ik kwam op een pools én een frans forum (google vertaalt dit gelukkig, zij het gebrekkig) ook problemen tegen met de HD S2 icm de aston dual, bij de ene werkte het zoals bij mij, bij de andere zoals bij mouse. Wel kwam dit vaak aan de orde icm nóg een CAM.

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

Heeft iemand al iets meer gehoord over die PLUS versie??

Ik heb namelijk op het internet zitten zoeken (ook op de technisat site) en ik kan helemaal niets vinden...

 

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een "Goede" HD pvr... en ben er nog steeds niet uit.

De technisat is dus ook nog steeds in de running naast de Icord van Humax... en eventueel de vantage 8000.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die heb ik ook gezien... maar ik was wel geinteresseerd in die PVR.

Ik ben nog steeds op zoek naar een "goede" pvr, maar alle merken/types hebben wel wat nadelen. ik weet het eigenlijk niet echt meer. Voordeel van de technisat is dat er een conax cam inzit, dan hou je wat meer ruimte voor extra cams voor bijvoorbeeld premiere.

Dat in de HD S2 slechts 1 HD receiver zit is eigenlijk niet echt een groot probleem denk ik, maar als dat opgelost wordt in de "plus" versie is hij gelijk weer wat beter uiterust voor de toekomst.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

afgezien van het feit dat de cam (aston ) af en toe in beeld laat zien codering, duurt 10 sec. doet deze ontvanger het altijd. Geen problemen. Ook de beeldkwaliteit schijnt vlgs. diverse testen tot het beste te horen. (inderdaad een erg goed beeld, op mij gecalibreerde plasma tv)

Ook redelijk vaak automatische updates (gebeurt snachts)

kortom een erg goede ontvanger. Kosten 464 euro bij een website in NL.

 

de PVR kn uitgelezen worden en via usb op de computer gezet worden waarna je de film of opgenomen item op dvd kunt branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de technisat toch uiteindelijk de "betere" pvr voor mij... Ik vertrek morgen even naar oostenrijk... en ga dus ook even kijken of ik hem ergens werkend kan zien...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: frank2
zal wel niet, er ligt teveel sneeuw op de schotels!!

Maar bij mij thuis in twente is hij werkend te zien.


Hier mag je ook wel even langs komen, hoor...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Heeft iemand al iets meer gehoord over die PLUS versie??
Ik heb namelijk op het internet zitten zoeken (ook op de technisat site) en ik kan helemaal niets vinden...

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een "Goede" HD pvr... en ben er nog steeds niet uit.
De technisat is dus ook nog steeds in de running naast de Icord van Humax... en eventueel de vantage 8000.



Ik heb inmiddels op een duits forum gelezen dat die HDS2 PLUS pas in het eerste kwartaal van 2009 in de winkels ligt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Exciter en frank2 alvast bedankt voor het aanbod. Het is niet echt vlakbij, ik zit momenteel in Zeeland... maar als ik niets dichterbij kan vinden stuur ik wel een pb'tje.

In Oostenrijk heb ik hem niet gezien... in de bergen waar ik zat waren de zat winkels nogal spartaans... veel meer dan een humax crypto box zag ik niet. Die stond overigens ook in mijn vakantiehuisje.

 

De plus versie dus pas eerste kwartaal 2009... nog eventjes wachten dus, want waarschijnlijk loont dit wel de moeite om er even op te wachten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...