Ga naar inhoud


nu leverbaar!


cellie

Aanbevolen berichten

Is het niet zo dat hardware reparaties _altijd_ door Dream Multimedia uitgevoerd worden? Maw, als je hem dan naar je leverancier stuurt, gaat ie daarna alsnog op de post naar Duitsland? Misschien is het wel sneller om hem dan zelf direct naar Dream Multimedia te sturen.

 

Een goede leverancier heeft natuurlijk wel een vervangende ontvanger voor je.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: arie kanarie
Citaat:
Deze ontvanger is dus van Duitsland naar mij onderweg.

en dan maar hopen (als je hem eenmaal hebt), dat ie jáááren probleemloos blijft lopen.
Als ie per ongelukt defect raakt en je moet hem terug sturen, ben je hem zeker maanden kwijt.
Ik koop de 800 iig via de NL distributie en wacht dan nu wel een paar dagen langer........


net of de service via satellietland zo geweldig is, zijn ook voorbeelden van dat mensen de dreambox voor langere tijd kwijt waren

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Dat is natuurlijk niet per definitie zo. Er zouden zeker een paar gevallen zijn geweest waar dat wel het geval was. Net zo goed als je gevallen kan opsommen dat het met Nederlandse bedrijven geheel fout gaat en je een kapotte ontvanger ook maanden kwijt bent.

Heb onlangs een in Duitsland gekochte ontvanger voor reperatie naar verstuurd. En die was binnen 10 werkdagen gewoon netjes, en gratis, met een pakketdienst verzonden terug in Nederland.

Dat je op zeker wilt spelen en in Nederland wil kopen kan ik me voorstellen maar wat je hier schetst zijn volgens mij echt de uitzonderingen.


Dat is dus niet waar. Er zijn honderden gevallen waar mensen die een Dreambox in nederland kochten (waarschijnlijk via een duitse leverancier), weken en zelfs maanden moesten wachten op reparatie.
Er zijn ook uitzonderingen, want zo weet iedereen wel dat de distributeur in Nederland reparaties zelf afhandeld, soms terwijl je wacht en anders binnen een aantal dagen.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar dergelijke service zie je bijna nergens meer en dat is eigenlijk ook onze eigen schuld.
Wij nederlanders willen nanmelijk voor een dubbeltje op de eerste rij en de prijs bepaald in de meeste gevallen ook het serviceniveau.
Bij de laagste prijs vaak ook het laagste serviceniveua (vaak, niet altijd natuurlijk).

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

En vaak hoor je in de service alleen maar de slechte dingen en nooit de goeie.

En soms moet je weleens wachten op onderdelen en als je dan weer afhankelijk bent van je onderdelenleverancier/fabrikant en die hebben het niet op voorraad kan het soms lang duren maar meestal wordt het dan op een andere manier opgelost.

Het kan bv 1000x zeer snel gaan en bij 1x dan iets langer, en dan hoor je die wel maar die andere 1000 niet en daar zit het verschil.

Dus satellietland doet gewoon super zijn best om een zeer snelle service te verlenen naar zijn klanten, en soms heb je dan weleens van die probleem gevallen....

 

 

 

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Torchwood

Met alle voorgaande verhalen over het leverbaar zijn.... Ik heb de DM800 vanmiddag ontvangen en ben er nu mee aan het testen! Ik twijfel dan ook over wat Toksik zei over een levering uit Thailand en zo. Ik heb er eentje met DM sticker en officieel boekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je mij nou te beledigen door het fout schrijven van mijn nick?

Maak vandaag of uiterlijk morgen even wat foto's. Vooral van de onderkant van de tuner. Leg er dan wel even de krant van die dag onder of hou de tuner tijdens het fotograferen voor de monitor met dit topic open:-)))

Ik ben benieuwd hoe die van jou er uit ziet, maar ik denk dat je de zaak gewoon loopt op te jutten.

Je hoeft me niet te geloven hoor, maar ik weet dat de distributeurs nog niets hebben gekregen. Jouw DM800HD (als je er wel een hebt) komt via de familie van de eigenaar van Dream en is gewoon een pre-productie, die gewoon in de doos zit want daarom noemen ze het ook pre-poroductie en niet bijvoorbeeld beta hardware.

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Torchwood, maak 'm eens open en maak een foto van ded tunermodule, dat "blikje" in de ontvanger. Ik ben eigenlijk best benieuwd of er "sample" op staat of niet.

Als dit een sample tuner is dan heb je dus wel heel erg waarschijnlijk een betabox. Zit er geen sticker op (en ziet het er ook niet naar uit dat deze er af is gepulkt) dan heb je dus waarschijnlijk als een van de eersten een productiemodel in handen.

 

FOTO´S !!!! :D

 

groeten,

Peter.

 

 

ps. Pfswwrrrgh, net te laat. Toksik sick LOL was me net voor.

 

ps2. Sikkie laten groeien Ron ? :D

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne is ook vanmiddag binnengekomen. Kon me dinsdag niet meer inhouden en heb er ook maar 1-tje via Duitsland laten komen :D Gezien de interesse in serienummers en dergelijke hieronder wat foto's

 

post-31952-1318259750,2903_thumb.jpg

post-31952-1318259750,3272_thumb.jpg

post-31952-1318259750,3655_thumb.jpg

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dream heeft gewoon aan zijn beste klanten alvast wat uitgeleverd.

Dit deden ze vroeger ook al. Sommige krijgen gewoon exclusief recht hiervoor.

 

De mensen komen met bewijs en ik geloof niet dat deze "kapotte" dm800 zijn.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet helemaal op de hoogte van de vermeende problemen met de ALPS tuner zoals eerder genoemd, wel heb ik gelezen dat er via het dream development team al wel een tuner patch in de omloop is gebracht welke te vinden is via een bekend dreambox forum.

 

Heb deze patch zelf iig maar ff binnengehaald, misschien dat ik 'm nodig heb. Zal de box straks eens even aankoppelen. Uiteraard zal ik mijn bevindingen met jullie delen. smile

 

Voor degene die interesse hebben in de patch, PM even wink

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederlanse Metro? Vandaag al in Cardiff? wink

Heb je die box nu in NL of GB ontvangen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...