Ga naar inhoud


juiste gegevens ITV HD


dvbs

Aanbevolen berichten


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de gegevens van Mental Theo zelf eens geprobeerd (met service ID op 10510) en ik krijg op mijn TF7710 alleen Dolby Digital geluid. Beeld blijft helaas zwart...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spotvogel
Even een belachelijke vraag: ik heb hier op een SAB prima beeld op ITV HD, maar, hoe ik ook klungel en edit, geen geluid!
Nu lees ik ik een aantal andere topics telkens over AC3 aanvinken in de edittor, maar, als je geen optisch/ digitaal/ dolby-achtige versterker hebt aangesloten zal er toch wel gewoon analoog audio via scart uit moeten kunnen komen?
Ik bedoel, voor ik nog meer tijd verpruts? :-)

Nee. Het geluid is geëncodeerd met AC3, dus als de kaboutertjes in je ontvanger de AC3 decoder dan niet aanzetten gaat er een stroom AC3 de MPEG1 audio layer II decoder in. En daar begrijpt laatstgenoemde nou helemaal niets van.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
En de instellingen zijn??? vpid, apid, enz.....


Ja die vraag was te verwachten en ook al in het andere item hierover opgedoken. Heb geprobeerd een duidelijke beschrijving te maken hier
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Net telaat :D had het net gezien in TF forum, als dit werkt en je bent vrouwlijk krijg je een zoen!


Die zoen kan je dan skippen; ik ga me zo even scheren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spotvogel
Dus nooit geluid via scart?

Waarom niet? Als ik jou (=decoder) een Japans (=AC3) boek geef kan je het toch ook niet voorlezen (=geluid via SCART)? Dat wil nog niet zeggen dat je niet kan praten, je snapt alleen geen Japans. Gelukkig zit er in je ontvanger wel een Japanner, alleen moet je 'm ff roepen (AC3 aanvinken) als je AC3 wil horen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt DTE. Heb 'm 100 pct loud and clear op mijn TF7700hdpvr. Ook nog een hartelijke dank aan alle anderen hier op het forum voor hun inspanningen. Dank zij jullie is de exclusiviteit voor FREESAT doorprikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ze nemen de uitzendingen van ITV London over. Ze moeten ergens beginnen. Het zijn immers maar testuitzendingen. Ziet er anders goed uit in 1080. Woensdagavond zal al een klein moment van de waarheid zijn met de uitzending van de finale van de champions' league. Volgens de geruchtenmolen zou dit in full HD moeten gebeuren. Dit moment was voorzien als de officiële start van de red button service. Nu blijkt dat we zullen moeten wachten tot in augustus of zelfs later. Momenteel vinden ze het bij ITV economisch niet echt leefbaar om een full HD station zoals BBC HD te verzorgen. Het kostenplaatje van HD uitzendingen is immers een veelvoud van wat SD kost aan productie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...