Ga naar inhoud


juiste gegevens ITV HD


dvbs

Aanbevolen berichten


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is een moeilijke. Ze gooien alles door elkaar. De meeste kans, als je goed oplet, om zuivere HD te zien is tijdens de nieuwsuitzendingen. Daar mengen ze HD footage (reportages) met het studiowerk dat dan weer in SD wordt opgenomen. En Emmerdale zou ook in pure HD worden uitgestuurd. Maar daar heb ik eerlijk gezegd niet veel van gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is nu weer terug naar de beelden vanuit de lucht boven London. Hopelijk krijgen we de Champions League finale van vanavond in HD te zien, maar daar lijkt het nog niet echt op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DTE, bedankt voor de prima handleiding!

 

Als extra optie is het handig om met Topset ook nog de 'name protected' optie aan te vinken.

Anders komt er meteen -10510- als naam in de zaplijst te staan.

 

Ruud

VU+ Solo2 met VTI 5.1.0 - NanoXX 9500HD - Topfield TF7700HSCI - 78cm Philips schotel draaibaar van 68.5E-45W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: garp44
DTE, bedankt voor de prima handleiding!

Als extra optie is het handig om met Topset ook nog de 'name protected' optie aan te vinken.
Anders komt er meteen -10510- als naam in de zaplijst te staan.

Ruud


Heb je gelijk in Ruud, ik kan dat bericht helaas niet meer aanpassen zie ik, dus ik kan het daar niet aanvullen met deze tip.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen was het moment er:

 

We kunnen genieten van the Champions League Final in HDTV!!!

 

Dit is zeker niet geupscaled. Ik ga kijken smilesmile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeld en geluid op Ferguson 8800:

 

Na twee dagen aanmodderen, op een Duits forum eindelijk de oplossing gevonden voor beeld en geluid op ITV HD.

 

Heb het volgende gedaan:

* Via het menu van de decoder een nieuwe transponder toegevoegd op de astra2 , daarna handmatige scan: 11428;H; 27500;DVB-S QPSK; uit; auto; vrij+cas; TV+Radio; uitschakelen; auto pid

* Nadat de wijzigingen zijn opgeslagen is er een radiokanaal met de naam 10510 toegevoegd

* daarna met SetEdit kanalen ophalen uit de decoder, dan het kanaal vanuit de radiolijst naar de tvlijst kopiëren (direct na BBC HD plaatsen!) en de gegevens aanpassen zoals printScrn in de bijlage

* opslaan, en terugzetten in de decoder

 

Om een of andere duistere reden krijg je alleen beeld en geluid als je eerst op BBC HD inschakeld en daarna pas naar ITV zapt.

Direct beeld, en na ca. 3 seconden ook geluid.

 

De beschrijving op het Duitse forum was voor de 8900, werkt dus voor beide decoders.

 

Groeten,

Alex

post-22289-1318259770,8725_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alex76

Om een of andere duistere reden krijg je alleen beeld en geluid als je eerst op BBC HD inschakeld en daarna pas naar ITV zapt.


De duistere reden is dat je de h.264 transport stream nodig heb om ITV HD te bekijken. De reden van alle moeilijkheden is dat deze zender de betreffende stream nou juist níet meezend. BBC HD doet dit wel, je moet dus eerst de transport stream inladen door BBC HD te gaan bekijken (of een andere HD-zender met deze transport stream), om vervolgens deze stream te gaan gebruiken voor ITV HD.

(Ik heb trouwens ook al een (iets afwijkende) beschrijving in de HDTV sectie van dit forum geplaatst mbt de Homecast HS8100.)

Origineel bericht van: AEO
Op dit moment Manchester United tegen Chelsea op ITV HD

Ze wisselen nu inderdaad herhalingen van de Champions League finale en hun promo filmpjes af. Hopelijk komt daar tijdens het EK radicaal verandering in :D .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al geprobeerd om BBC HD te kopieren, hernoemen naar ITV HD en vervolgens de settings aanpassen? Dan blijven de instellingen die er voor zorgen dat je wel beeld hebt namelijk bewaard (worden meegenomen van BBC HD).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: italia90
hey wat zijn de juiste settings voor itv HD , heb ook de humax hd 2000 maar met de multytenne...alvast bedankt


De juiste gegevens staan gewoon op Kingofsat maar zoals ze in mijn ontvanger staan dan nog maar een keer,
transponder 11426 H 27500 Ppid 3401 Vpid 3401 Apid 3402.
Maar zo leest hij hem niet in je moet editten met een editor. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Hier staat beschreven hoe te handelen met de Humax HDCI-2000 en ITV HD

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

sinds het begin ITV HD ontvangen en sinds gisteren heb ik een zwart beeld met daarin geschreven met witte letters.

heb dus gewoon ontvangst.

 

ITV HD . this service is currently unavailable.

 

is er soms iets veranderd, want ik lees hier niks over?

de EK2008 zou toch ook op ITV HD komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, absoluut niet. Het enige verschil is dat ITV HD nu officiëel van start is gegaan. De voorbije weken konden we ons vergapen aan testuitzendingen. ITV HD is geen, zoals BBC HD, doorlopende dienst. Voor de Freesat gebruikers in de UK is het een red button service. Als er een HD uitzending beschikbaar is verschijnt op het ITV1 kanaal een logo. Dan drukken ze op de rode knop en hun ontvanger schakelt over naar het HD kanaal. Niet Freesat gebruikers moeten dat zelf manueel doen. Als er geen HD uitzending beschikbaar is krijg je het zwarte scherm met het logo en de text "THIS SERVICE IS CURRENTLY UNAVAILABLE" Doe morgenavond maar de test. ITV HD zendt dan opnieuw één van de matches door. Schakel op ITV1, als je het log ziet verschijnen schakel je over naar het HD kanaal. Misschien lukt vanavond ook met de Canadian F1. Dit komt omdat ITV niet voldoende eigen HD content heeft om een doorlopende programmatie te verzekeren en omdat, gezien ze een commerciële zender zijn, het economisch nog niet haalbaar is om een HD kanaal volledig te vullen. Maar de HD blijft niet beperkt tot sport manifestaties, er zullen ook shows, documentaires en films in HD worden aangeboden. Probleem is echter dat er momenteel - zelfs op de site van ITV zelf - nergens vooraf kan worden gevonden wat in HD wordt uitgezonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...