Ga naar inhoud


uitrichten van een Triax 110 cm schotel met multifeed houder voor Astra 1 +


Gast Mazi007

Aanbevolen berichten

Ik ben er op uitgekomen dat als ik m'n lnb voor 23,5 te dicht of op de plaats voor de 19,2 plaats, ik zenders van de 19,2 scan dmv de transponders van de 23,5.

Ik hoop dat deze zin een beetje duidelijk is maar komt er simpelweg op neer dat je, met de instellingen van 23,5, perfect een hoop zenders van 19,2 kan binnenhalen.

Nu heb ik de lnb's veel verder uit mekaar geplaatst en heb ik wel terug de correcte 23,5. Maar als ik kijk naar de meeste 'rail' opstellingen staat de lnb's veel dichter bij mekaar als bij mij.

In bijlage ook foto van de afstand tussen 23,5 en 19,2.

 

Op 23,5 heb ik ongv 317 zenders

Op 19,2 heb ik ongv 1500 zenders

Schoten-20120527-00458.jpg

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Seba

Dat heb ik nog nooit meegemaakt dat als je de lnb van de 23,5 te dicht op de lnb van de 19,2 zet, dat je dan ook de zenders van de Astra 19,2 ontvangt op je lnb van de 23,5. Is je schotel misschien vervormd? Heb je daar misschien een keer flink aan zitten trekken bij het uitrichten of is er tijdens het transport van de schotel wat mis gegaan?

Je hebt de twee lnb’s nu ongeveer 80mm van elkaar af staan op de voorzijde van de lnb’s gemeten. Dit is inderdaad te veel. Maar waarom begin jij je schotel niet uit te richten op de Astra 23,5. Die signalen zijn veel moeilijker te ontvangen waardoor je de schotel veel precieser uitricht. Staat die helemaal goed, dan de lnb van de Astra 19,2 afstellen.

Maar wat ik me al helemaal afvraag is, waarom gebruik je smalle lnb’s op een Triax 110? Je hebt toch ruimte genoeg om lnb’s met een kop te nemen. Dan pakt het zeker beter uit.

Ook heb ik de indruk dat je rail wel erg schuin staat, ik schat in 15-16 graden terwijl dit 10,9 graden moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook Smart Titaniums lnb's liggen, geeft op zich idem resultaat. Ik ga binnenkort voor de 23,5 een Inverto Black Ultra halen, kwestie van niks aan het toeval over te laten :)

Mijn rail staat inderdaad zo schuin maar vanaf dag 1 was dit de enige mogelijkheid om alle4 de sat's te kunnen nemen. Heb er intussen 13 en 28,2 erbij opgezet zonder enige moeite...

Heb nog nooit zo een rare situatie voorgehad. Met het blote oog zie ik niks van vervorming en het verdraaien heb ik steeds gedaan als alles zo goed als helemaal los zat.

Ik denk dat ik misschien eens een nieuwe schijf ga halen, misschien lukt het dan beter.

 

Hoe dan ook, ik ben blij dat ik terug TV heb :) Nu ga ik beginnen aan m'n T90 die hier nog ligt.

 

Alvast bedankt voor jullie advies en raad.

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites

De multi feed houder is niet van Triax. Als ik naar het model kijk dan zal het wel een Sab Multiblock Lnb Holders MFTS4 (A045) zijn. Of het invloed heeft op het satelliet signaal weet ik helaas niet ivm geen ervaring er mee. Is de ondergrond waar de tegelvoet geplaatst wel vlak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...