Ga naar inhoud


Zijn hier nog Apple Mac gebruikers


Unetwork

Aanbevolen berichten


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja die update via download van apple.com ging wel goed en het staat er op. Kwam op een apple forum meer mensen tegen waarbij de automatische update het niet deed. Verder geen bijzonderheden eigenlijk. Is meer een kwestie van bijblijven dan dat er bij mij ergens problemen moesten worden opgelost. Is wel in strijd met de theorie dat als het niet kapot is dat je het ook niet moet proberen te maken, maar soit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja als je van leuke plugins houd van Imovie zeker weten want de o6 versie heeft veel meer hele leuke thema waarbij je foto of bewegende beelden in kan zetten als een extra dimensie en dat is bij IMovie 06 veel en veel uitgebreider.

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar dat ze dat dan versoberd hebben in een nieuwere versie. Heb ook Final Cut Express op mijn systeem, maar dacht eerst even simpel te beginen met iMovie. Mede gezien de ruim 1050 pagina's tellende handleiding van FCE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kunnen jullie in 'een box apart'?

Ik volg dit prive-gesprek niet meer hoor.

 

*Succes met de Mac. Er is niet veel verschil buiten een toetscombinatie en de toegang tot applicaties. Ik vind beide geschikt voor hun doel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Misschien kunnen jullie in 'een box apart'?
Ik volg dit prive-gesprek niet meer hoor. Het onderwerp drijft steeds verder weg.

Tja dat Mac forum gaat er niet komen kennelijk. Dan drukken we alles maar in 1 draad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Linux & Co heet dat. Misschien Linux en Mac een idee?
goed idee maar het zou leuk zijn om een appart Mac forum hier te hebben.
Ik weet wel waarom de 08 van Iword tbv Imovie is ingekort namelijk toen is de Final Cut Pro2 uitgekomen. En met Imovie 06 kon je al hele leuke dingen op gebied van video doen.

Ik heb Final Cut Pro2 nu draaien en over genomen van een collega die met video bewerking is gestopt. Eeen volle versie dus van ruim 57 GB!
Prijs was ipv zo'n 1000 USD 400 USD voor mij smile En ik blij!!!

Maar ik ga een van de mods wel vragen om een oplossing te vinden voor al die lieve sat4all Mac gebruikers smile

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Misschien kunnen jullie in 'een box apart'?
Ik volg dit prive-gesprek niet meer hoor.

*Succes met de Mac. Er is niet veel verschil buiten een toetscombinatie en de toegang tot applicaties. Ik vind beide geschikt voor hun doel.

Eerste is dit geen privé gesprek maar een uitwisseling van ideeen en meningen.
Tweede reargeren op een manier dat jij dit hier doet lijkt meer op zomaar te vervelen en een bericht achter laten.
Want als ik onzin hoor van je dat er buiten de toetsen combinatie geen verschil zit tussen Mac en Windows ben je toch erg ver weg hoor!
Hoe kan je dit nu zeggen?
Ga eens kijken naar de professionele mensen die met bvb audio, foto, video werken.

Ik zal je een paar voorbeelden noemen:
Dual screen
Windwows
desktop en propeties indrukken en monitor 1 instellen, dan weer helemaal terug naar advance om de frequentie in te stellen.
Dan voor de tweede monitor de zelfde leiding weg bewandelen.

Apple: desktop heeft al op beide monitors een aparte resolutie en frequentie paneel waar je ook nog afzonderlijk een wall paper kan zetten.
Wel handig toch?

Nu even mijn grootste verbazing:
Omdat ik professioneel vooral met video werk en dus vele malen mijn eind product als DVD aan de opdrachtgever geef heb ik gisteren een hele rare ontdekking gedaan namelijk dat de nieuwste versie van Nero 3 tot 5 maal langer nodig had om hetzelfde video bestand op een PC te encoden en de DVD dus te branden dan IDVD van Apple!
De Apple had met een ZEER moeilijk grafisch menu alles bij alles 12 minuten nodig!

Dus tel uit je winst in je workflow!
Nee MP4 voordat je zomaar dingen gaat kramen hier kijk svp eerst wat je zegt en weet je niets over een onderwerp af reageer dan ook niet.
Tussen Windows en Macintosh zit een zeer groot verschil.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Unetwork
Origineel bericht van: MP4
Misschien kunnen jullie in 'een box apart'?
Ik volg dit prive-gesprek niet meer hoor.

*Succes met de Mac. Er is niet veel verschil buiten een toetscombinatie en de toegang tot applicaties. Ik vind beide geschikt voor hun doel.

Eerste is dit geen privé gesprek maar een uitwisseling van ideeen en meningen.

* Deze opmerking gold voor de "ping-pong" die onstond in de discussie.


Tweede reargeren op een manier dat jij dit hier doet lijkt meer op zomaar te vervelen en een bericht achter laten.
Want als ik onzin hoor van je dat er buiten de toetsen combinatie geen verschil zit tussen Mac en Windows ben je toch erg ver weg hoor!
Hoe kan je dit nu zeggen?
Ga eens kijken naar de professionele mensen die met bvb audio, foto, video werken.

* Ik ben niet alleen gebruiker, maar ook kenner van beide systemen. De verschillen zijn praktisch niet zo groot, de toetscombinatie inderdaad. Ik werk dan ook professioneel op Mac (en al 15 jaar hoor, maak je geen zorgen..). Bij de prestaties gaat het er vooral om dat je een vet werkgeheugen binnenhandbereik hebt een een multitask-processor. Hoe dan ook, of welk merk dan ook. Zo draaien de meeste grafische progamma's splendit op Mac, maar ook op PC.


Ik zal je een paar voorbeelden noemen:
Dual screen
Windwows
desktop en propeties indrukken en monitor 1 instellen, dan weer helemaal terug naar advance om de frequentie in te stellen.
Dan voor de tweede monitor de zelfde leiding weg bewandelen.

Apple: desktop heeft al op beide monitors een aparte resolutie en frequentie paneel waar je ook nog afzonderlijk een wall paper kan zetten.
Wel handig toch?.

* Erg handig.

Nu even mijn grootste verbazing:
Omdat ik professioneel vooral met video werk en dus vele malen mijn eind product als DVD aan de opdrachtgever geef heb ik gisteren een hele rare ontdekking gedaan namelijk dat de nieuwste versie van Nero 3 tot 5 maal langer nodig had om hetzelfde video bestand op een PC te encoden en de DVD dus te branden dan IDVD van Apple!
De Apple had met een ZEER moeilijk grafisch menu alles bij alles 12 minuten nodig!

* En nu wil je van mij horen dat we voor windows al zijn beland bij versie 11 van Nero zeker?
Nee, dat zijn allemaal geen verbeteringen.
Mocht je profi willen werken met video-editing, dan heb ik wel een lijstje van een drietal toppers in video-editing. Erg duur overigens... Die kan ik je desgewenst toesturen. Misschien per PM evenals mijn vorige bericht over je videoclip.


Dus tel uit je winst in je workflow!
Nee MP4 voordat je zomaar dingen gaat kramen hier kijk svp eerst wat je zegt en weet je niets over een onderwerp af reageer dan ook niet.
Tussen Windows en Macintosh zit een zeer groot verschil.


*Het zijn jouw woorden, en ik roep niet zomaar dingen, ik werk zoals eerder gezegd al 15 jaar op de Mac, en heb ook gezien dat de twee platforms nadrukkelijk naar elkaar zijn toegegroeid.





Maar most of all: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, en nu maar inlezen. Vergeet de toetscombinatie niet, je zult al vaker ctrl-Z hebben ingedrukt. Gaat vanzelf over hoor smile


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Linux & Co heet dat. Misschien Linux en Mac een idee?

En dan maar hopen dat de FreeBSD zealots niet boos worden omdat ze met Linux op één hoop worden gegooid. OSX heeft de Darwin kernel wat gebruik maakt van verschillende FreeBSD onderdelen.

Heb zelf trouwens naast een Ubuntu/Windows dual boot nog een Macbook en gebruik de Macbook weer voor dingen die onder Windows slecht zijn geregeld en vice versa. Ben dus een happy gebruiker van een drietal platforms (nou ja en nog Solaris maar dat is werk) en kan op ieder platform wel wat moois vinden om te gebruiken. Laat me in ieder geval niet meer inboxen op één enkel OS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...