Ga naar inhoud


Zijn hier nog Apple Mac gebruikers


Unetwork

Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 3 weken later...

Ik zit sinds 1976 in de automatisering, werk met PC DOS sinds 2.10 en heb ondertussen ook iedere versie van Windows gebruikt, maar ik heb er langzamerhand genoeg van dat je een expert moet zijn en blijven om met een PC te werken.

 

Mijn besluit is genomen, de volgende computer is een Apple!!

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo

Mijn besluit is genomen, de volgende computer is een Apple!!


Ik ben niet zo kapot van Apple's. Op mijn school (grafische opleiding) werken wij af en toe met Apples, en ik moet er toch nog flink aan wennen waar al die functies zitten. Ook vind ik de muis van de Apple lang niet zo prettig als de Windows-muizen. Vooral het kleine scrollballetje op de muis is best irritant.

Waarschijnlijk moet je er gewoon mee leren werken, maar ik ben nu nog steeds blij met Windows XP op mijn PC. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Tijgertje
Apple prima PC,s alleen moet je er windows opzetten wink
Voor het nog betere resultaat.

Groeten Tijgertje.


andersom:
mac OS X op een pc.
werkt prima hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah, dat er functies anders zijn... da's toch normaal hé. Anders zouden Windows en Mac OS X hetzelfde product zijn.

Ik ben helemaal overtuigd Mac-gebruiker en ik zou geen andere computer meer willen, maar wat gezegd is over de scroller in de laatste Apple muizen is waar. Het balletje wordt véél te snel vuil waardoor het wel altijd in één richting niet werkt, en het is ook bijna onmogelijk om schoon te maken.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedere andere usb muis werkt aan de apple.

 

algemeen vind ik die apples erg mooi / makkelijk / slim gemaakt

maar in mijn linkje net boven TangoBravo staat toch ook eigenlijk weergegeven dat je ook expert moet zijn om een simpele NFS mount te maken.

of dacht je dat het onderhuidse Unix eenvoudiger is?

 

neen mooi maar erg duur (configureer je maar eens een Mac Pro dan gaat je vakantiegeld + 13e maand + gratificatie + erfenis er zo doorheen sick )

 

chiao

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple rules, Ik heb hem nu twee maanden, super apparaat. De regelmatige vastlopers was voor mij de reden om de stap te maken.

 

Voor mij geen windows op mijn mac. Je krijgt de voordelen er idd van maaaaaar ook de nadelen. Denk aan virussen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tijgertje

 

Dan geef je wel een heleboel geld uit voor een Windoos bak in een Apple jas. Ik heb nu zelf sinds kort een Apple MacbookPro en moet behoorlijk wennen aan dit OS. Met name de snelheid/traagheid bij het opstarten van programma's zoals bijvoorbeeld het officepakket valt mij tegen. Dit duurt veel langer dan onder windoos. (zal waarschijnlijk wel aan het officepakket liggen ;-))

 

Ik draai Windoos als Virt. Machine en daarnaast nog eens als dual- boot omdat sommige programma's alleen onder Windoos draaien.

 

Apple draait lekker stabiel omdat er bijna geen virussen en andere malware-shit voor geschreven is. Wordt de doelgroep groter dan zal hier zeker verandering komen.

 

Hou Windoos schoon dan draait het goed.

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mac heeft geen registry smile die vervuild of verkloot raakt naar verloop van tijd. Zo had ik laatst een update van het office pakket gedownload van microsoft. Na de installatie zei deze dat ik geen geldige key had blush. Ikke balen, dacht van dat komt niet meer goed, maar na het weggooien van de office dir, en het terugzetten van de oude office dir werkte het meteen weer whistle.

 

Ik heb nu ongeveer 1 jaar een imac, en gebruik windows zelden ( alleen voor sat proggies, kanalen editors e.d. ). Veel mensen zijn zo gewend aan de windows interface dat ze die als standaard zijn gaan beschouwen sick.

 

Maar als je nooit een computer heb aangeraakt, dan is een mac eenvoudiger te bedienen, omdat het intuïtiever is dan win.

 

Verder is de mac stabieler, en sneller met video processing. Ook kan je tig proggies simultaan laten lopen zonder enkel probleem.

 

Ik draai windows op vmware, op de achtergrond smile , je merkt niet eens dat ie aanstaat.

 

Dus voor mij ook alleen nog maar OSX als basis os, en daarnaast win, ubuntu en fedora.

 

O ja, de standby is ook heel mooi, (< 1W), en na een druk op de knop kan je binnen 2 seconden weer aan de slag.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens , Soktic smile wat een fijn aparaat.

Sinds 2 maanden mac gebruiker en zeer tevreden, tja de prijs laugh

Ik heb een macbook gekocht en kreeg daar daar office voor mac bij met 3 licenties.

Ik draai dus op de achtergrond ook vista d.m.v vmware maar dat is net als bij Soktic alleen voor de sat progjes, voor de rest zo min mogelijk win...

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is een fantastisch OS.

Ben sinds een goeie 3 jaar overgeschakeld naar Mac OSX en nog geen seconde spijt van gehad. Alleen al het feit dat je na een 3-tal sec uit standby terug al kan beginnen, is genieten. Tot op heden heb ik zelfs nog geen herinstallatie moeten doen. Systeem blijft gewoon stabiel. Dat was tijdens m'n XP en daarvoor periode wel anders.

Waarom is er op dit forum nog geen onderdeeltje bijgevoegd? Linux & Windows is er immers al.

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
Maar als je nooit een computer heb aangeraakt, dan is een mac eenvoudiger te bedienen, omdat het intuïtiever is dan win.


Dat is een uitspraak die niet te verdedigen valt. De hardcore Mac gemeenschap roept dat wel altijd, maar voor zover mij bekend is daar nog nooit een onderzoek naar gedaan.

Ik heb me tot nog toe buiten de discussie gehouden omdat het toch vooral een soort welles/nietes discussie is waar je nooit uitkomt. De Apple adepten zijn altijd supertrouw aan hun geliefde Mac. Van mij mag je. Ik ben ook gek op mijn Duc en blijf 'm trouw. Maakt me niet uit wat anderen roepen over Duc laugh
Een ding staat dus buiten kijf: voor de echte Mac fanaten is er maar 1 keus, en dat is beslist geen Windows PC wink

Maar ik wil toch wel graag even een kritische noot laten horen en tevens enkele zaken in het juiste perspectief zetten.

Ik constateer dat er heel veel zeeeeer hardnekkige mythes in de wereld de ronde doen. Zie de uitspraak over de intuïtievere bediening maar ook over de vermeende superioriteit van Apple. Zo roept de Mac community bijvoorbeeld altijd graag dat Windows een slap aftreksel zou zijn van de Mac.
Bullshit!!!
De GUI van de Mac is net als die van Windows allebei afgekeken van de Xerox Alto en zijn opvolger de Xerox Star. De Xerox Alto bestond al toen Steve jobs nog in zijn pappie's garage aan zijn eerste Apple II zat te solderen. En die Xerox Alto uit midden jaren '70 was heel wat geavanceerder dan de eerste Mac waar Apple 10 jaar later mee kwam.
Niet voor niets trok Apple ook heel snel haar aanklacht tegen MS (wegens schending van copyrights) in, toen Xerox dreigde Apple voor precies diezelfde schending aan te klagen.

Enfin, ik haat de Mac niet maar ik ben er zeker ook geen vriendjes mee. Wel heb ik inmiddels een hartgrondige hekel ontwikkeld tegen Apple als bedrijf om de manier waarop ze zaken doen.

Ik ben van 1982-1985 werkzaam geweest bij de eerste (en lange tijd enige) software-uitgeverij van NL. Daardoor had ik het geluk al in aanraking te komen met nieuwe apparatuur ruim voordat die op de markt verscheen.
Zo heb ik kennis gemaakt met de Apple Lisa en de Mac 128 (de oer-Mac) nog voordat die (in NL) voor het publiek te koop waren. Ik was een van de testers om te beoordelen of het apparaat voor ons interessant was, lees: of we ook software dachten te kunnen gaan slijten voor de Mac. Dat antwoord was overigens ja voor de Mac en nee voor de Lisa. Die Lisa was te duur en er was te weinig software beschikbaar, dus kon het volgens ons nooit een commercieel succes worden.

Ook al zag ik wel het commercieel perspectief voor de Mac, ik heb er nooit echt prettig mee gewerkt. Er waren bijna altijd wel kleinere of grotere irritaties. Ook nu heb ik hier op de zaak nog steeds een Mac, dus ik kan zeggen dat ik de Mac al 24 jaar ken en er (af en toe) mee werk. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik 'm alleen aanzet als we persé iets moeten testen op de Mac, anders blijft ie ongebruikt in een hoekje staan.

Operatingsoftware-technisch is Mac OS.... absoluut altijd al beter geweest dan de Windowsversies uit dezelfde periode. Maar dat is ook weer niet zo heel vreemd. Windows was een universeel OS, oorspronkelijk ontstaan als een software-applicatie die draaide op MS-Dos en moest binnen die beperkingen kunnen werken op alle compatible hardware. Dat is tegelijk de kracht en de beperking van Windows. Altijd geweest dus en helaas nog steeds gebleven.
Overigens heeft Apple ook wel een paar vreemde dingen bedacht. Ik zie hier bijvoorbeeld wel mensen klagen over de registry van Windows. En dat is natuurlijk een van de meest ellendige bedenksels in heel Windows. Maar de forked bestanden van Apple mogen er ook zijn hoor. Die veroorzaken in de uitwisseling met andere systemen ook de nodige ellende. En data-uitwisseling is toch wel een uitermate belangrijk aspect in de computer business.

De andere kant van het verhaal is dat de Mac veel meer (vrijwel volledig) is afgeschermd. Precies wat IBM indertijd voor ogen had met haar eerste PC maar wat dus niet gelukt is. En dat heeft nou net de grote doorbraak van de PC bewerkstelligd. Als de IBM hardware en firmware indertijd niet gekloond was, had Microsoft nu waarschijnlijk een bestaan in de marge gehad. Joost mag weten hoe de markt er dan nu had uitgezien. In ieder geval had ook in dat geval de wereld nu niet massaal met Apple gewerkt, want dat was en is dus eveneens een gesloten/afgeschermd systeem. Vandaar vrijwel uitsluitend relatief dure accessoires en maar een fractie aan beschikbare software van wat de PC te bieden heeft. En dat "vreten" de meeste consumenten nou eenmaal niet.

Maar eerlijk gezegd de belangrijkste reden voor mij om in deze discussie te reageren is dat ik inmiddels een bloedhekel aan Apple heb gekregen (het bedrijf dus en niet de Mac). Dat is te wijten aan hun doorgeslagen marketingtactieken. Kijk maar eens naar de software-policy die ze bedrijven. Apple Updater voorop, dat is je reinste virus. Zie de manier waarop ze greep proberen te krijgen op een installatie op je PC als je een product als Safari, Quicktime, iTunes etc. installeert. Je krijgt er meteen Apple Updater bij. En als je eenmaal Apple Updater op je PC (of Mac) hebt gekregen zijn pas helemaal de rapen gaar. Je krijgt dan ongevraag en ongewenst allerlei andere Apple applicaties voor je kiezen. Je kunt dus nooit met een gerust hart een stuk software van Apple installeren, want voor je het weet heeft de Apple software een heleboel touwtjes in handen die je liever niet wilt, zoals gewijzigde system settings bijv.
Het is niet voor niets dat collega's/concurrenten in de software branche officieel hun beklag hebben ingediend tegen de agressieve manier van Apple om haar producten op je PC binnen te smokkelen.

Ik ben ook niet dol op de praktijken van MS om zoveel af te schermen in een poging om daarmee hun positie te proberen te bewaken. Dat remt ontwikkeling en dus vooruitgang. Maar dat raakt mij als consument slechts indirect. Het is jammer, maar daarmee is de kous grotendeels af.
De praktijken van Apple daarentegen zijn wel zo ontzettend fout. Die praktijken raken mij namelijk direct want ze klooien ongevraagd met mijn installatie!!! mad

Sorry dat ik zo lang van stof was wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...