Ga naar inhoud


Zijn hier nog Apple Mac gebruikers


Unetwork

Aanbevolen berichten

Zins een aantal weken heb ik een quad intel Mac Pro desktop gekocht van een collega van me.

Daar zit o.a. Final Cut Pro2 volledig op met originele licentie.

Dure grap maar voor mij gezien omdat ik meer professioneel met HDTV video werk in studio een goede aankoop.

 

Wellicht zou Ron over zijn hart willen strijken om een Mac forum erbij te doen?

Ik hoor wel als er meerdere smekers zijn wink

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Kijk eens op het videomontageforum.nl

Daar zit een hoop ervaring met dit soort programma#s en de mac.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, hier is er ook eentje.

Op 't net bestaat er al een prima macforum voor zowel Nederlanders als Vlamingen, net zoals hier dus. laugh

Er mag hier gerust een forumonderdeel bijgevoegd worden, waarom niet eigenlijk.

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij verrast met Leopard! Snel en hem nu dagen aanstaan en allerlei software laten draaien en nog niet een vast loper.

start binnen een 30 seconden op en is dan ook vol in functie dus geen HD gedraai en traagheid zoals in Windows.

 

Moet wel zeggen dat in deze 6 Gb DDR zit.

Nu nog sparen voor een tweede display (22 inch) dus als iemand er een dubbel heeft? Ik spaar ze smile

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook aan de Mac met Leopard, pas sinds enkele maanden. Was de Windows PC zat. Heb een Mac Pro 2 x 3.2 Ghz. Quad-Core met 10 GB intern en 4 x 500 GB disks in RAID1/0 (dus 1 TB effectief). Daarnaast nog een Mac Book en sinds een week ook een 1 TB Time Machine in huis voor de broodnodige (draadloze) backup. Verder ook software als Aperture en Final Cut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: t-sec
Da's een prettig setje snel werken, jeempie... :-)
Daar sta ik dan met mijn MacBookPro 2.5Ghz.


Ja, maar nu moet het spul wel weer even een tijdje mee. Maar ik was dat gereutel met opstarten en afsluiten van Windows onderhand wel zat. En dit spul, hardware en software, is wel zo mooi en eenvoudig van opzet. Draai helaas nog wel VMWare met Vista 64 bit uitvoering vanwege enkele programma's die er niet zijn voor de Mac en die ik wel moet gebruiken. Maar ook dat draait prima.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi spul DTE!

Wat mij verbaasde dat Leopard gewoon mooi en stabiel draait en voor een Windows gebruiker is de overstap niet al te moeilijk.

Nu pas kom ik er achter waarom er beweerd word dat Vista gewoon een imitatie is van Leopard maar dan wel een slechte clone.

 

Met veel minder geheugen gaat alles veel sneller en ook de logica is veel beter ontwikkeld in OS X.

Ik heb altijd het idee gehad dat Microsoft er van uit ging dat vele wegen naar Rome leiden maar dan wel vanuit Amsterdam via Singapore naar Rome ging.

Maar Apple OS X berekend gewoon de kortste route dat uiteraard bespaart gaat met veel beter gebruik van het geheugen en dus gewoon veel en veel sneller is en niet vastloopt.

 

Ik gebruik voor de hoognodige applicaties Boot Camp waar ik en Linux en XP heb draaien als virtuele PC.

Op deze manier kan ik prima werken met de Dreambox en verdere integratiefase met al mijn op Windows gebasseerde bestanden.

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook een mac-adept en dat sinds 1988. Eerst had ik een Apple Plus, dan een Apple Classic, dan een Apple Performa, daarna een Apple 5100 waarin je de tv-kabel kon inpluggen, dan een iMac eerste generatie, dan een reeks iBookjes en daarna een reeks MacBook Pro en nu werk ik met een MacBook (laatste versie).

 

Ik heb nooit ander computerspul gehad. Ik gebruik wel af en toe WindowsXP via het virtualisatieprogramma Parallels om mijn dreamboxprogjes te draaien en om websites te testen.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...