Ga naar inhoud


Geluid van Discovery HD te zacht.


Theo50

Aanbevolen berichten

Gast Soundwork

Zeer zacht geluid op Discovery HD op het moment. Wat me wel opvalt is dat NGC HD en Discovery HD nu Dolby Digital 5.1 meesturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Apple740
Ik heb nog steeds geen geluid bij Discovery-HD.

Moet ik dit probleem nu bij mezelf zoeken of komt het bij meerderen voor?


hier ook geen geluid,dus je bent niet de enige.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien ik geen geluidsuitval heb bij deze zenders, en ook een Humax HDCI-2000 gebruik, vermoed ik dat er misschien instellingsproblemen meespelen.

Het valt mij op, dat de geluidsuitval samenvalt met het aanschakelen van het dolby kanaal.

 

Kan het misschien zijn, dat jullie ontvangers omschakelen op het dolby spoor en het audio via een spdif uitgang loopt?

 

Bij de Humax kan je via de opt+ toets het geluids spoor selecteren. maakt dat nog wat uit bij jullie?

 

Anders is het misschien een idee, om deze zenders opnieuw in te lezen, misschien is er een probleempje met de apid's?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jullie te zacht of compleet geen geluid hebben (te zacht heeft er eigenlijk niets mee te maken), dan moet je de kanalen even compleet opnieuw inscannen.

 

Er zijn wat PID updates geweest, alweer een tijdje terug, maar heeft hier ook geholpen.

 

Discovery en NGC audio zijn zo goed als even hard hier.

Dan heb ik het over de (bij mij 2.0) AC3 kanalen.

Het NGC-MPEG2 Audio level is inderdaad harder dan de AC3 kanalen.

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bob0r
Als jullie te zacht of compleet geen geluid hebben (te zacht heeft er eigenlijk niets mee te maken), dan moet je de kanalen even compleet opnieuw inscannen.

Er zijn wat PID updates geweest, alweer een tijdje terug, maar heeft hier ook geholpen.

Discovery en NGC audio zijn zo goed als even hard hier.
Dan heb ik het over de (bij mij 2.0) AC3 kanalen.
Het NGC-MPEG2 Audio level is inderdaad harder dan de AC3 kanalen.



Je kan naruurlijk wel vinden dat te zacht geluid er niets mee te maken heeft, maar dat was en is nog steeds mijn klacht.
Op mijn Philips DSR 7121 HD kan ik verder ook niet kiezen welk geluidspoor ik wil hebben, dat wordt voor mij gedaan.
Ik wilde nou eenmaal een ontvanger waar mijn vrouw geen problemen mee zou krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Zender verwijderen en opnieuw inlezen brengt bij mij geen soelaas.

Nog steeds totaal geen geluid op Discovery-HD, wel op NGC-HD en BravaHDTV.


Ik kijk nu Discovery HD, en geluid is prima.
Zelfde niveau als NGC-HD (AC3 track dus)
Nogmaals, mpeg2 audio is harder dan ac3.

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bob0r
Origineel bericht van: Apple740
Zender verwijderen en opnieuw inlezen brengt bij mij geen soelaas.

Nog steeds totaal geen geluid op Discovery-HD, wel op NGC-HD en BravaHDTV.


Ik kijk nu Discovery HD, en geluid is prima.
Zelfde niveau als NGC-HD (AC3 track dus)
Nogmaals, mpeg2 audio is harder dan ac3.


Ik heb het niet over zachter of harder geluid, ik heb gewoon helemáál geen geluid bij Disc-HD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen mijn geluid is bij mij nu inderdaad ook goed.

Ik kan mijn Home Cinema tenminste op 23 zetten om het op normale sterkte te horen, moest dat ding eerst op 50 zetten voor een beetje volume.

Voor mij is het probleem dus opgelost, maar waarom sommige helemaal geen geluid binnen krijgen is mij een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740


Ik heb het niet over zachter of harder geluid, ik heb gewoon helemáál geen geluid bij Disc-HD.


Kanaal compleet wissen (desnoods alle kanalen op die transponder, heb ik ook gedaan) en dan opnieuw inscannen (Transedit-DVBViewer hier). Dat moet werken smile

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: bob0r
Origineel bericht van: Apple740
Zender verwijderen en opnieuw inlezen brengt bij mij geen soelaas.

Nog steeds totaal geen geluid op Discovery-HD, wel op NGC-HD en BravaHDTV.


Ik kijk nu Discovery HD, en geluid is prima.
Zelfde niveau als NGC-HD (AC3 track dus)
Nogmaals, mpeg2 audio is harder dan ac3.


Ik heb het niet over zachter of harder geluid, ik heb gewoon helemáál geen geluid bij Disc-HD.


heb hetzelfde probleem hier op de astra3 bij discovery HD,de andere zenders hebben wel geluid,enkel discovery niet frown

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker

heb hetzelfde probleem hier op de astra3 bij discovery HD,de andere zenders hebben wel geluid,enkel discovery niet frown


Waarschijnlijk toch een ontvanger probleem Discovery HD heeft gewoon geluid hier, het lijkt er op dat de Pace 810 en de Humax 2000 door de mand vallen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: digitaal kijker

heb hetzelfde probleem hier op de astra3 bij discovery HD,de andere zenders hebben wel geluid,enkel discovery niet frown


Waarschijnlijk toch een ontvanger probleem Discovery HD heeft gewoon geluid hier, het lijkt er op dat de Pace 810 en de Humax 2000 door de mand vallen. laugh


Het komt niet in je op dat CDS eergisteren iets gedaan zou kunnen hebben wat niet helemaal conform de DVB-S2 specs zou kunnen zijn?
Ik had voorheen immers prima geluid, de Humax ook. wink (notabene beiden de allereerste DVB-S2 ontvangers op de markt, Pace en Humax hebben het uitgevonden smile )

Ik heb ondertussen CDS gebeld, en ik was de enige die vooralsnog gebeld had. En forums lezen doen ze niet vertelde de meneer, dus deze topic waarin meerdere mensen geluidsproblemen melden hadden ze niet gezien.
Zijn oproep aan de anderen die ook problemen hebben is bellen, want met één telefoontje kunnen ze niet veel! Met forumverhalen doen ze niets in ieder geval.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...