Ga naar inhoud


Geluid van Discovery HD te zacht.


Theo50

Aanbevolen berichten


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:Ik heb ondertussen CDS gebeld, en ik was de enige die vooralsnog gebeld had. En forums lezen doen ze niet vertelde de meneer, dus

deze topic waarin meerdere mensen geluidsproblemen melden hadden ze niet gezien.

Zijn oproep aan de anderen die ook problemen hadden is bellen, want met één belletje kunnen ze niet veel!

 

Ik had dus een mail gestuurd waar ze helemaal niet op gereageerd hebben.

Ze hebben natuurlijk liever dat ik 20 minuten in de wacht ga hangen via een 0900 nummer.

Het is natuurlijk wel een staaltje klantenbinding om te zorgen dat alleen gecertificeerde ontvangers geluid geven. :D

_________________________

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn 800 ook geen geluid meer. Ik heb wel de zenders niet opnieuw ingelezen, maar ik merk wel dat er bij nu enkel nog het AC3 geluidsspoor staat. NGC HD gaat wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: aart44
Waarschijnlijk toch een ontvanger probleem Discovery HD heeft gewoon geluid hier, het lijkt er op dat de Pace 810 en de Humax 2000 door de mand vallen. laugh


Hier met de Humax HDCI-2000 nog steeds geen geluidsproblemen op Discovery en NG.
Is het dan misschien een software versie probleem bij sommige Humax gebruikers? Ik heb ver. 15 erop staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: aart44
Waarschijnlijk toch een ontvanger probleem Discovery HD heeft gewoon geluid hier, het lijkt er op dat de Pace 810 en de Humax 2000 door de mand vallen. laugh


Hier met de Humax HDCI-2000 nog steeds geen geluidsproblemen op Discovery en NG.
Is het dan misschien een software versie probleem bij sommige Humax gebruikers? Ik heb ver. 15 erop staan.


Volgens mij een punt van verwarring, het gaat niet om de Humax en de Pace maar de Dreambox 800 en de Pace die totaal geen geluid hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Theo50
Citaat:Ik heb ondertussen CDS gebeld, en ik was de enige die vooralsnog gebeld had. En forums lezen doen ze niet vertelde de meneer, dus
deze topic waarin meerdere mensen geluidsproblemen melden hadden ze niet gezien.
Zijn oproep aan de anderen die ook problemen hadden is bellen, want met één belletje kunnen ze niet veel!

Het is natuurlijk wel een staaltje klantenbinding om te zorgen dat alleen gecertificeerde ontvangers geluid geven. :D
_________________________


Zou je haast denken hè? Ik heb met een niet gecertificeerde Topfield ook geen probleem met het geluid. Alleen komt er op het 5.1 spoor gewoon 2.0 stereo geluid uit (en inderdaad zacht). Maar volgens mij heeft niemand (nog) echt 5.1 geluid.

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alfons, het 5.1 signaal moet door de programma maker geactiveerd worden. Canaldigitaal heeft door het dolby kanaal te activeren hiervoor de weg vrijgemaakt.

Als er dus een programma is met een 5.1 geluidsspoor kunnen wij ervan genieten.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Alfons, het 5.1 signaal moet door de programma maker geactiveerd worden. Canaldigitaal heeft door het dolby kanaal te activeren hiervoor de weg vrijgemaakt.
Als er dus een programma is met een 5.1 geluidsspoor kunnen wij ervan genieten.



Hallo Ceesv,

Die programma's van Discovery zijn allemaal met 5.1 geluid. Dat hoor ik bij UPC Digitaal namelijk ook. En de meeste programma's bij NGC HD ook. We zullen dus nog even moeten wachten tot iemand bij CDS "de knop omhaalt".

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op pace geen geluid op discovery HD, opnieuw in gelezen helaas.

Geeft ook aan ongelidige CI module voor dit programma.

Is een CDS cam, de andere kanalen wel goed beeld(met trucje om even naar menu-> audio->auto handeling te gaan en dan exit drukken tot dat even zwart beeld komt) en geluid.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

van een ander forum; officiele CDS uitleg over discovery HD:

 

Het geluidsniveau van Discovery HD wordt bepaald door de zender zelf, CanalDigitaal geeft dit alleen door. We hebben, in een eerder stadium,aangegeven bij Discovery dat het geluidsniveau lager ligt dan bij de andere HD zenders uit ons Thema-pakket HD. We hopen dat dit door Discovery aangepast wordt.

 

Wat betreft het DD 2.0 audio, dit hebben we momenteel in onderzoek en we verwachten hier snel uitsluitsel over te kunnen geven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Klantenservice CanalDigitaal

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: frank2
van een ander forum; officiele CDS uitleg over discovery HD:

Het geluidsniveau van Discovery HD wordt bepaald door de zender zelf, CanalDigitaal geeft dit alleen door. We hebben, in een eerder stadium,aangegeven bij Discovery dat het geluidsniveau lager ligt dan bij de andere HD zenders uit ons Thema-pakket HD. We hopen dat dit door Discovery aangepast wordt.

Wat betreft het DD 2.0 audio, dit hebben we momenteel in onderzoek en we verwachten hier snel uitsluitsel over te kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice CanalDigitaal


En op dat forum heb ik hem dit antwoord gegeven.

Nou,

Dat heb je dan bijzonder snel gedaan. Momenteel is Discovery HD met 5.1 geluid te zien en horen. NGC HD weet ik nog niet. Die heeft een apart 5.1 spoor en er is momenteel een uitzending zonder 5.1 (via UPC Digitaal) en dus ook bij CDS.

Bedankt zover en als ik toch nog een tip mag geven: Brava HDTV heeft - volgens enkele gelezen tijdschriften - ook 5.1 geluid aan boord. En bij UPC Digitaal heeft VOOM HD ook 5.1 geluid.

Dus misschien .........??


Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit moment loopt er een uitzending op Discovery HD in dolby Digitaal 3.2

Er zit dus beweging in het Dolby geluid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...