Ga naar inhoud


Geluid van Discovery HD te zacht.


Theo50

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een week of twee mijn nieuwe Philips 7121 DSR HD ontvanger aangesloten op mijn Philips 9632 LCD TV en het valt mij op dat het geluid op Discovery HD zo zacht is, bovendien klinkt het dof.

Het geluid van Nat.Geo HD is ook niet super, maar een stuk beter dan discovery.

Brava HD en vooral Anixe HD hebben wel een goed geluid, dus met mijn ontvager is volgens mij niets mis.

De ontvanger zit met een optische kabel aangesloten op mijn Home Cinema en ik moet het geluid op max zetten om het op een beetje normaal niveau te krijgen.

Ik heb ruim een week geleden hier al een mail naar Canal Digitaal over gestuurd, maar geen bericht terug ontvangen.

Hebben meer mensen hier ook last van of moet ik contact maken met de firma Schoonenberg?

Als er meer mensen zijn die het geluid hinderlijk zacht vinden en hier een berichtje achterlaten luistert Canal Digitaal misschien wel naar de klacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: guppje29
stur een mail naar CDS e wie weet lossen het op?
Heb nog altijd netjes antwoord gehad of werd terug gebelt door CDS.


Ik had al gemeld dat ik Canal Digitaal een email heb gestuurd, maar daar hebben ze nog niet op gereageerd.
Ik heb op 15 mei een mail gestuurd en kreeg wel een ontvangst bevestiging (volgnummer: 27798), maar verder dus geen antwoord.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het Dolby spoor is actief bij beide zenders, er wordt op dit moment uitgezonden in Dolby 2.0.

Ook het Dolby spoor van Discovery HD is te zacht.

 

Ergens in de keten is er een geluidsniveau niet goed ingeregeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:

5.1 is nog niet aktief

 

Vandaar mijn verwarring.

 

5.1 hangt nu alleen af van het aangeboden programma materiaal.

Doordat het dolby kanaal nu actief is, is alles technisch geschikt voor 5.1 uitzendingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...