Ga naar inhoud


[800] Ben je tevreden van je dm800 aankoop ?


Gast lucdec

Aanbevolen berichten

cosmos, dat is in ieder geval een beter service dan bij de gemiddelde witgoed koelkast die problemen vertoond en waar je van hot naar haar gestuurd wordt.

 

al met al begin ik zo aan de dm 800 te wennen.

al kon ik eerst met andere types met mijn ogen dicht de afstandbediening gebruiken (dat enigma2 is erg wennen na 5 jaar oud interface te hebben gehad)

 

opnemen gaat perfect SD en HD

afspelen gaat perfect SD en HD

timeshift gaat perfect SD en HD

beeldkwaliteit is inmiddels opgelost

diseqc schakelen is inmiddels opgelost

 

wat nog niet bevalt (als je eerder al dreambox gereden hebt :D )

radio bediening per afstandbediening

epg multi-epg overzicht

extreem pover webinterface

 

maar mijn kaartjes doen het en het beeld op HD is mooi.

 

wat menig een verbaasde is dat de settingeditor met de enigma2 van 20-08 en de wijziging in de settingslijst formaten niets meer kan aanvangen

hopelijk wordt dat door derden snel opgepakt.

 

volgens mij kun je (net als de dm 500 destijds) veel klaagliederen schrijven, maar die ebben weg in de algemene support van imageteams (door aanpassingen) en door patches en updates die bugs repareren.

 

ik kan stellen dat na 2 maanden testen; de meest ellendige bugs opgelost zijn... alhoewel ik ook merk dat het een image tov het ander nog wat nahinkt.

 

cheers

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je zal zien dat er met nigma2 veel meer mogelijk is, het is een hele voorruitgang tov de Enigma1.

 

Als je je hand legt op je DM800, na ongeveer 40 minuutjes vindt je deze dan niet aan de warme kant? Mocht dit zo zijn is dit een constructie fout op het moederbord, waarschijnelijk zullen ze er bij mij een nieuwe inzetten als ze deze op voorraad hebben in de 85 reeks s/n. Zo niet dan blijft de box langer weg en moeten ze deze bestellen.

 

Waarschijnelijk is er iets met de productie lijn fout gegaan na de 850 reeksen of is het steeds fout gegaan zonder ze het door hadden.

 

Ik vindt het een mooi perfect boxje zou niet anders willen, de beelden zijn inderdaad subliem zowel de SD als de HD kanalen.

 

Ik stuur mijn box terug zodat deze terug komt met een normale werking van de Broadcom die erin zit. Kan er wel koelpasta voor de afvlakking en een mooi koelblokje erop zetten maar denk niet dat dat het probleem oplost als dmm het over het moederbord heeft waar een fout in zit.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij is inmiddels meer dan een week bij DM. Heb vandaag een mail gekregen dat de box de eerste test niet doorstaan heeft. Hij gaat nu verder naar de 'workshop' om in detail te bekijken wat er aan de hand is. Ik hoop wel dat ze het probleem zo snel mogelijk boven water krijgen want ik mis de box toch wel. Op de freezes en hangups na is het een prettige box.

 

Maar nu wachten tot ik weer kan genieten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die freezes en hangen komt door de hoge temperatuur, Broadcom chip wordt erg heet en is niet gekoelt, daardoor absorbeert de tuner blik ook een hoop warmte, volgens mij haalt deze dm800 makkelijk de temperatuur van 60 graden wat niet goed is voor de levensduur.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja uh mannun

 

de vraag is een bitter zoete...

ben je tevreden?

 

natuurlijk zijn degene die een hardware fout - hitte issue met crash en uitval hebben niet tevreden.

 

zo evident en logisch is de wereld alleszins.

 

dat hoef je dus niet als "niet tevreden zijn" te komen melden (daar is al een andere berichtgeving voor opgesteld)

 

al heb ik alle respect voor de ergernis, echter is het geen onderdeel van hoe tevreden je bent

mijn zaklamp werkt niet goed

omdat de batterij leeg is

 

als de batterij vol is hoe ervaar je dan die zaklamp??????

 

doei

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cosmos

Waarschijnelijk is er iets met de productie lijn fout gegaan na de 850 reeksen of is het steeds fout gegaan zonder ze het door hadden.



Ter info:
Hier heb ik een DM 800, deze begint met 852 deze heeft geen last van genoemde problemen.

De DM7025 die er vlak onder staat is een stuk warmer, bij beide geen temperaturen gemeten.

Er zit ook een hd in van 400 gb, na 40 minuten kan ik normaal mijn hand hierop houden.

Citaat:
of is het steeds fout gegaan zonder ze het door hadden.


Waarschijnlijk is dit aan de hand. frown

gr.
nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ja uh mannun

de vraag is een bitter zoete...
ben je tevreden?

natuurlijk zijn degene die een hardware fout - hitte issue met crash en uitval hebben niet tevreden.

zo evident en logisch is de wereld alleszins.

dat hoef je dus niet als "niet tevreden zijn" te komen melden (daar is al een andere berichtgeving voor opgesteld)

al heb ik alle respect voor de ergernis, echter is het geen onderdeel van hoe tevreden je bent
mijn zaklamp werkt niet goed
omdat de batterij leeg is

als de batterij vol is hoe ervaar je dan die zaklamp??????

doei


Dan moet de vraagstelling van dit topic aangepast worden naar "Heb je een goed werkende DM800 en ben je daar te vreden mee?"

Ik ben op zich te vreden met mijn aankoop alleen jammer dat ik een probleem box heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...