Ga naar inhoud


[800] Ben je tevreden van je dm800 aankoop ?


Gast lucdec

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Neptunus
en aan de betere funktie van de video knop.


aaaaaaaaaaaaaaaa

ik reageer dus niet snel op mijn kritiek, die weerlegd wordt en dus eigen tekortkomingen.

maar ik kan mounten op mijn qnap om film af te spelen en noppes gebeurd als ik de video button gebruik <> kan dus nog niks opnemen (enkel afspelen)

gemini 3.60

verder begint het wennen (net als mijn nieuwe bril) maar die afstandbediening is f*cking terribel (en zo gauw ben ik niet kwaad)

cheers

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Gerard 76
dat vind ik dus ook,die afstandsbediening.
Maar gelukkig zijn er tooltjes om je ab weer als vanouds te laten werken...
Heb er hier op het forum laatst ook één vanaf gehaald.

Ooh! Interessant, want ook ik wordt hier, op z'n zachtst gezegd, kriebelig van. Je moet haast in de box kruipen en er in ieder geval recht voor gaan zitten.
Ik loop nog niet over van enthousiasme voor wat betreft het dagelijks gebruik. Mijn boxje wordt behoorlijk warm zelfs zonder harddisk. Mounten naar de harddisk van mijn 7025+ biedt mij voorlopig voldoende flexibiliteit.
De echtgenote is er ook nog niet heel erg blij mee. Behoudens over het uiterlijk van dit boxje. wink

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: harleyke
leest gbox dan de kaart met een externe smartcard reader?
gr.harleyke.


Dat heeft altijd met gbox gekund, net als met cccam of iets anders. smile
Gbox kan het interne slot niet lezen op de DM800, Dream heeft dit net weer anders gemaakt dus zal je m via de seriele kabel en een externe smartcard reader moeten werken.

Cccam heeft hier een nieuwe versie voor uitgebracht, maar met gbox zal dit niet snel gebeuren...

gr.
nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
dat vind ik dus ook,die afstandsbediening.
Maar gelukkig zijn er tooltjes om je ab weer als vanouds te laten werken...
Heb er hier op het forum laatst ook één vanaf gehaald.


Idd interessant, waar welk tooltje ?

Ik moet eerlijk zeggen ik reageer eerst en ga nu ook zoeken hehe

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nvl
Origineel bericht van: harleyke
leest gbox dan de kaart met een externe smartcard reader?
gr.harleyke.


Dat heeft altijd met gbox gekund, net als met cccam of iets anders. smile
Gbox kan het interne slot niet lezen op de DM800, Dream heeft dit net weer anders gemaakt dus zal je m via de seriele kabel en een externe smartcard reader moeten werken.

Cccam heeft hier een nieuwe versie voor uitgebracht, maar met gbox zal dit niet snel gebeuren...

gr.
nvl

zou je even kunnen uitleggen hoe het moet? heb hier nog een mastera liggen.
gr.

1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: Neptunus
en aan de betere funktie van de video knop.


aaaaaaaaaaaaaaaa

ik reageer dus niet snel op mijn kritiek, die weerlegd wordt en dus eigen tekortkomingen.

maar ik kan mounten op mijn qnap om film af te spelen en noppes gebeurd als ik de video button gebruik <> kan dus nog niks opnemen (enkel afspelen)

gemini 3.60

verder begint het wennen (net als mijn nieuwe bril) maar die afstandbediening is f*cking terribel (en zo gauw ben ik niet kwaad)

cheers


Extern gemounte opslag media is in Enigma 2 alleen te benaderen via menu-mediaplayer, de videoknop is verbonden aan media/hdd/movie, misschien ergens te veranderen?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: Neptunus
en aan de betere funktie van de video knop.


aaaaaaaaaaaaaaaa

ik reageer dus niet snel op mijn kritiek, die weerlegd wordt en dus eigen tekortkomingen.

maar ik kan mounten op mijn qnap om film af te spelen en noppes gebeurd als ik de video button gebruik <> kan dus nog niks opnemen (enkel afspelen)

gemini 3.60

verder begint het wennen (net als mijn nieuwe bril) maar die afstandbediening is f*cking terribel (en zo gauw ben ik niet kwaad)

cheers


Extern gemounte opslag media is in Enigma 2 alleen te benaderen via menu-mediaplayer, de videoknop is verbonden aan media/hdd/movie, misschien ergens te veranderen?


Is dan denk ik image afhankeleijk, heb externe harddisk via cifs gemount en rode knop is opnemen, met videoknop heb ik direkt de afspeellijst

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn jullie een stelletje zwartkijkers zeg.

Ik heb die 800 toen getest en wat mij juist positief opviel is dat er een display in zat! In alle andere kleine modellen zit geen display omdat je zoiets simpelweg niet kwijt kunt in die paar vierkante centimeter ruimte.

Nu zet dream er een klein, maar wel hoge resolutie OLED display in dat net in de 800 past en lopen er mensen te zeuren dat het display te klein is. Dat display is voor dingen als IP adres aflezen in stop mode, maar ook bijvoorbeeld voor het afspelen van MP3's zometeen juist erg handig.

Wat zal mij het bommen dat ik op 1 a 2 meter afstand moet kijken om het te kunnen lezen. Als ik de TV maar niet aan hoef te zetten om te weten wat ik aan het selecteren ben.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...