Ga naar inhoud


[800] Ben je tevreden van je dm800 aankoop ?


Gast lucdec

Aanbevolen berichten

Dinsdag binnen gekomen en niet weer uit geweest, alleen voor het flashen dan laugh.

Via de webinterface zit de flash er super snel in, werkt erg goed!

 

De AB is naar mijn mening juist erg gevoelig,hij werkt onder alle hoeken en standen.

 

Box loopt hier op gemini2 360 met ccCam 2.09 wat tot nu toe super draaid.

Tot nu toe een tevreden dreambox 800 gebruiker.

 

Groeten Feedchaser.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

heb hier ook 1 staan had een 7000 maar moet er steeds aan wennen.afstbd werkte beter op de 7000 je moet er nu zo`n beetje recht voor staan dan werkt de afstbd pas,ik vind dit wel een ergenis.heb nu er gemini opstaan en sorry dat ik het zeg ik ben er niet kapot van ben ds team gewend.display van de 800 is veel te klein box is trouwens maar een klein lullig dingetje.overall ben ik er nog niet kapot van.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
instellen en configureren duurt mede door een langdradig zender zoeken extreem lang (een zender lijst erin pompen lukt gewoon niet goed met OpenDBedit 3.60)


instellen hoeft niet langer te duren dan je 7020
kwestie van het menu leren kennen vrees ik
gelukkig voldoen de zenderlijsten aan mijn zapgedrag dus ik download en installeer deze gelijk online

op dit moment is er noig geen 1 zendereditor die 100% voldoet aan de HD parameter eisen. dit is geen tekortkoming aan de DM800 maar aan de programmabouwers


Origineel bericht van: Tonskidutch
een zender overzicht zoals mogelijk in enigma1 met 3 velden (userbouquets) gaat helemaal niet (ofschoon ik daar wel iets over dacht te hebben gelezen)


klopt zit niet in de mogelijkheden, ik zap per bouquet en heb dit overzicht eigenlijk nooit gebruikt waardoor ik het ook niet mis


Origineel bericht van: Tonskidutch
het afstandsbedieninkie (ofschoon uiterlijk idem aan dm 7020) werkt echt superslecht, of het menu item schiet door, of ik druk mijn vingers blauw


af en toe wil ie wel eens door de menus schieten, maar zo extreem jij het hier meld heb ik niet kunnen ervaren


Origineel bericht van: Tonskidutch

de beeldkwaliteit (zonder iets anders te hebben dan scart - rgb) is zeker niet beter bij SD zenders, eerder futlozer.
<let wel, ik heb geen HDMI op mijn 5 jaar oude Plasma>
Bij HDzenders wordt ik vrolijk, ofschoon ik geen HD-plasma heb.


juist met scart ervaar ik kleurrijkere beelden ipv met hdmi, zowel op CRT als Plasma


Origineel bericht van: Tonskidutch

Ik ben ervan overtuigd dat alles nog beter moet kunnen gaan werken, mede door mijn onbekendheid met de enigma2 en de in de kinderschoenen staande images.

(laat staan dat ik erg teleurgesteld ben van CCcam 2.09 en dat enkel eens wilde testen met mijn interne share - waarop vet blokjes om de zoveel tijd komen. Dat nog nooit aanwezig was bij camd3 op mijn andere boxies)


al vanaf dag 1 kijk ik met CCcam en heb geen freezes of blokvorming mogen ervaren
het heeft mij ook een paar weken geduurd om van 5 jaar DM7000 bedieningsgemak over te stappen naar de DM7025 en DM800


Origineel bericht van: Tonskidutch
maar al met al kan ik NOG niet eenduidig tevreden zijn met de aankoop omdat er nog te weinig beter is ten opzichte van mijn oerdegelijke dm 7020.

cheers


cheers

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje

daarom vind ik het altijd frapant deze opmerkingen te lezen


Ik hoop niet dat je bedoeld dat er een opmerking staat dat er verschil is in beeld wat dat staat er in iedergeval niet.
Ja ten opzichte van de 7000 maar dat is een kompleet andere box :D
Het enige wat ik vond (en nog steeds) is dat gemini bij mij iets sneller zapt.
Beeld is bij beide gewoon goed.

ed

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Tonskidutch
instellen en configureren duurt mede door een langdradig zender zoeken extreem lang (een zender lijst erin pompen lukt gewoon niet goed met OpenDBedit 3.60)



Origineel bericht van: Tonskidutch

Ik ben ervan overtuigd dat alles nog beter moet kunnen gaan werken, mede door mijn onbekendheid met de enigma2 en de in de kinderschoenen staande images.

(laat staan dat ik erg teleurgesteld ben van CCcam 2.09 en dat enkel eens wilde testen met mijn interne share - waarop vet blokjes om de zoveel tijd komen. Dat nog nooit aanwezig was bij camd3 op mijn andere boxies)


al vanaf dag 1 kijk ik met CCcam en heb geen freezes of blokvorming mogen ervaren
het heeft mij ook een paar weken geduurd om van 5 jaar DM7000 bedieningsgemak over te stappen naar de DM7025 en DM800


cheers


Ik vind juist het bedieningsgemak van de E2 boxes beter, vooral het PVR gedeelte, denk daarbij aan de automatische markers en aan de betere funktie van de video knop.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik de 800 een tijdje in gebruik heb

zijn dit mijn ervaringen :

 

Beeld van SD-kanalen is via HDMI op mijn plasma

met minder artifacten dan via de 7025 op RGB,

maar wel iets fletser van kleur.

Dit bij dezelfde beeldinstellingen.

HD-kanalen worden uitmuntend weergegeven.

Omdat ik een HD Ready heb,staat de 800

standaard op 720P ingesteld,ook bij SD.

Scartkabel gebruik ik niet.

 

De ab werkt soms wat traag en ik heb het idee dat

het signaal van de ab soms niet goed wordt verwerkt.

Vooral met het intikken van een IP of zo

is dat erg vervelend omdat ie dan wel es doorschiet.

 

De 800 wordt niet heet (geen HDD erin)

maar staat ook vrij geplaatst.

 

Met de Gemini image zapt de 800 hier het snelste.

Maar PLi werkt ook goed.

 

Vastlopen heeft ie nog nooit gedaan.

 

Het instellen was een fluitje van een cent,

komt denk ik omdat ik al E2 gewend was.

De rotor heb ik ook direkt ingesteld

en werkte in één keer vlekkeloos.

 

Ook zenderlijsten met OpenDBEdit3.60 erin pompen gaat prima.

De CCcam 2.09 werkt ook vlekkeloos

behalve bij DiscoveryHD,maar da's bekend.

 

Ook het niet meer aan willen gaan,

nadat ie van de stroom is geweest gebeurt hier niet.

Denk dat het komt dat je de box eerst volledig moet uitzetten,

en even moet wachten op de melding dat de stekker eruit kan.

Doe je de stekker er dan weer in,dan doet ie het direkt weer.

 

Kortom,ik ben erg tevreden over de 800

en heb er veel plezier van smile


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edje-ken
Origineel bericht van: hemertje

daarom vind ik het altijd frapant deze opmerkingen te lezen


Ik hoop niet dat je bedoeld dat er een opmerking staat dat er verschil is in beeld wat dat staat er in iedergeval niet.
Ja ten opzichte van de 7000 maar dat is een kompleet andere box :D
Het enige wat ik vond (en nog steeds) is dat gemini bij mij iets sneller zapt.
Beeld is bij beide gewoon goed.

ed



je leest het anders vaak genoeg dat men dit wel anders ervaart
wat betreft het sneller ervaren van zappen ligt vaak aan de osd hoe snel die opkomt, hoe lang die blijft staan etc...

aan het wel of niet snel beeld geven heeft een image geen invloed op, dat handelt de softcam zelf af



DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee oke dan begrijpen we elkaar. smile

Ik zet zelf hier altijd de menu balk op 2 seconden

wil ik hem langer zien dan tover ik hem wel weer in beeld.

Bij beide gebruik ik uiteraard dezelfde Softcam en zoals vele

CCcam (hier heb ik me reden voor smile )

 

ed

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de mijne al een maand,is 1 uit de eerste levering,

mijn ervaring is dat ik beter beeld heb nu dan met m'n ex DB500S ontvanger.

ook geen vastlopers enkel de lamedb bestand aangepast en kan nu paar zenders niet meer bekijken.

zoals de transponder op 23.5 voor de nieuwe astra HD demo zender,daarvoor had ik dit wel.

opnames op HDD gaan perfect via de dreambox,

tot 4 opnames op dezelfde transponder in SD en in HD 2.

zappen hangt af van de gebruikte skin,

heb er eens een andere opgezet en nu zapt die wat trager dan daarvoor.

heb nu wel een hoger db in m'n skin dan daarvoor.

 

ook hangt het af hoe uw tv is ingesteld en wat die aankan van resoluties.

het hangt dus samen met uw tv of je beter beeld hebt of niet,

dat heb ik toch al eens getest met een nieuwe LCD en mijn toestel dat al 3 jaar oud is.

voor de rest leuk en perfect ontvangertje voor mij.

alles werkt prima hier.

enkel de discovery HD op 23.5,maar dat is bij iedereen die CCcam gebruikt.

anders geen nadelige dingen meegemaakt.

momenteel gebruik ik nog gemini 3.60,pli werkte de laatste dagen niet zo goed meer.

updates die het toestel liet vertragen en vastlopen soms.

op de pli zijn er wel meer updates en extra's,

het verschil zit hem daar in,

voor de rest geen echte verschillen in beeld.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu sinds 4 weken een dm 800 .ik heb al paar jaar een dreambox en weet dat zeker in het begin problemen met die dingen waren zo had de eerste 7000 trafo problemen de eerste 7020 netwerk problemen .

Nou ik ben goed tevreden ove die dm800 hangt niet staat bij mij de hele dag aan ooit snachts ook als ik weer ens op de bank in slap ben gevallen lol en dan nog beeld .enige verschil ik zie met cccam en dm800 en gbox dm7020 is dat de 7020 schakeld sneller vlugger beeld .(bijde laatste gemini) en wat betreft de hitte dames en heren de oplossing (schiet me net te binnen hoor ) mijn wederhelft heeft onder zn laptop een ventilator liggen in de vorm van een platte plaat die kun je aan de usb aansluiten en je kliene dm word van eigens koeler .

 

enig nadeel tot heden wat ik wel vind is een goeie nl zenderlijst te vinden (rotating) mis mn captain picard settings . maar daar kan dream niks aan doen alleen ikke die hem weer als een van de eerstew moest hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast limburg

Ik ben ZEER tevreden met de dream 800 HD .

Ik heb al tig (herhaal) tig dreamboxen aan 't draaien gehad.

Maar wat deze kleine boef wink ...hij is echt klein...wat deze kleine boef doet...da's echt ongeloofelijk...ik kijk m'n beeld via panasonic viera FULL HD plasma scherm...en ik ben echt niet 1 2 3 aan te spreken qua beeld en prestaties qua linux deco...maar deze kleine boef doet z'n werk PERFEKT !!!

Dit wilde ik ff kwijt smile

 

Groetjes uit Maastricht.

 

Btw...ik kijk via de wok naar astra 1 2 3 en hete vogel smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al 1 week DM800 en ben er best tevreden mee op de sd kanalen

Warm loopt ie wel

Heb er BLACK HOLE E2 als image inzitten.

Heb tot nu nog geen vastlopers zoals op verschillende forums te lezen zijn. Langdurig kijken naar een HD kanaal heb ik nog niet gedaan om die vastlopers waar te nemen zoals beweerd, dit moet ik nog testen. Ik zal iets laten weten of dit bij mij gebeurt.Kanalenlijst en bouquets maken zijn geen problemen met open edit wel nieuw profiel aanmaken met de juiste boomstructuur.

Tot nu toe loopt ie lekker goed. Prachtig!!!beeld op mijn plasma via hdmi uitgang

 

Groeten en tot de volgende ondervindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een week of twee heb ik de DM800 als eerste pli erin gezet maar deze bleef in een loop hangen tijdens de reboot, van een ander forum lid advies om Nabilo blackhole te installeren omdat deze dit probleem niet heeft, dit uitgeprobeerd en inderdaad geen boot probleem. Dit moet dus wel een sofware matig probleem zijn naar mijn idee.

 

Daarna gbox 2.25 erop gezet en verbonden met mijn DM7000 en de settings van Henksat erin (nog bedankt daarvoor) en lopen maar beeld en geluid op de HD zenders, hier loopt ook een draadje over.

 

Geen interne harddisk erin dus over mogelijke warmte probelemen kan ik niks melden.

 

Nabilo is stabiel en ook gbox, ben er zeer tevreden mee, alleen nog een externe smartcard reader aanschaffen en testen..

 

gr.

nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb de 800 weer een paar weken,

draai vanaf het begin op PLi en dat ging allemaal goed,

dus geen problemen.

zit nu de hele avond al bbc-hd te kijken zonder problemen.

 

kleine boxje word wel warm, maar geen rare vastlopers gelukkig.

Groetzels Fleetwood.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...