Ga naar inhoud


[800] Ben je tevreden van je dm800 aankoop ?


Gast lucdec

Aanbevolen berichten

Zo hebben we allemaal wel eens een moment wink

 

Ik wou dat ik on-topic kon gaan... heb nog altijd geen bericht dat hij verzonden is madcry

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

géén bootprobleem hiero, alles werkt prima, de software is natuurlijk nog vatbaar voor verbeteringen, maar dat komt nog wel. Prima receiver moet ik zeggen, prachtig beeld, zéér goed geluid ook, als je verbindt met dolby surround systeem.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
De 800 voelt veel warmer aan.
Onder het motto van meten is weten heb ik met een professioneel digitaal apparaatje met thermokoppel gemeten op de 500 en de 800.
De 800 is slechts 4-5 graden warmer, gemeten op de warmste plekken.


Je zegt "slechts" maar op een toch al een hete plek is een 4 tot 5 graden warmer toch behoorlijk, vooral als de apparaten de hele dag aan blijven staan en dat is nogal eens het geval bij een DB.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds één week de bezitter van de nieuwe DM800.

Heb als eerste een image van PLi Iolite er in gezet, maar helaas, de bleu panel functie werkte niet.

Uit ervaring met de DM7025 heb ik nu de Gemini 3.5 er in gezet, en ik moet zeggen, naar volle tevredenheid.

De beelden komen op een Panasonic plasma scherm (1080p) prachtig over. De HD zenders die ik ontvang zijn super om naar te kijken.

Vol verwachting op naar de Olympische spelen en het EK voetbal in HD kwaliteit, en dat voor iemand die helemaal niet van voetballen houdt. :D

All Quiet on the Zaansche Front.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: metoo
De 800 voelt veel warmer aan.
Onder het motto van meten is weten heb ik met een professioneel digitaal apparaatje met thermokoppel gemeten op de 500 en de 800.
De 800 is slechts 4-5 graden warmer, gemeten op de warmste plekken.


Je zegt "slechts" maar op een toch al een hete plek is een 4 tot 5 graden warmer toch behoorlijk, vooral als de apparaten de hele dag aan blijven staan en dat is nogal eens het geval bij een DB.


heet is in mijn beleving iets waar je je aan kunt branden of een ei op bakken.
De 500 is handwarm 35 graden,de 800 is iets warmer 39 graden.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hartstikke tevreden. Heb als eerste Pli erin gezet, settings gedownload, sat config gedaan en draaien maar.

Alles gaat goed. CCcam erin en de interne kaarten sharen mooi mee. Geen problemen met de 8 poort switch waar de box aan hangt. Switchen tussen satellieten gebeurt in een fractie van een seconde. Ik heb er een andere skin in gezet met picons op de HD en het werkt als een tierelier.

Het enige minpuntje dat ik zou kunnen noemen is dat het IR oogje teveel geblokkeerd wordt door het venstertje ervoor, waardoor IR verlenging slecht werkt. Ik heb het oogje nu maar in de box voor het oogje geplaatst. Dan werkt het wel.

 

Ten opzichte van de Kathrein 910 vind ik dit echt een hele verbetering. Overigens ervaar ik het video beeld van de DM800 beter als van de Kathrein 910 (ook scherper). Daarentegen ervaar ik het OSD iets minder scherp als dat van de Kathrein 910. Alles persoonlijke indrukken natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er net nog eentje besteld.......gewoon voor de lol.

Ga trouwens geen reclame maken hier hoor.

Maar ik wil er gewoon 2

 

 

Dus "Ben je tevreden VAN je dm800 aankoop" gelt zeker voor mij!!!!!!!!

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe
Origineel bericht van: Satelliet
Ok mannen, was misschien deze morgen wat te hard uit de hoek gekomen, open discussie moet kunnen, daarom mijn excuses aan Satellite Europe.


Maakt niet uit joh smile Bevindingen zijn altijd zeer persoonlijk & ja ze waren niet zo positief als andere mensen hun DM800 ervaren. Maar goed, zoals afgezien van het Diseqc probleem & de hitteontwikkeling vind ik 't wel 'n goede ontwikkeling dat de firmwares die tot nog toe verschenen zijn mooi draaien & ik ben ook enigzins verast door de goede release van Pli. De Image van Pli heeft me als fervent Gemini gebruiker toch overgehaalt laugh & ik heb 'm nu als standaard Image erop staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het is zeker een leuk en goed apparaat

Hier kan ik me helemaal mee aansluiten.

Een nadeel blijf ik de warmteafgifte vinden.

Hoewel het toestel niet zo heet wordt als sommige aangeven, ben ik mij bewust dat warmte gewoon nadelig is voor de levensduur van sommige componenten.

Maar ja, ieder elektronisch apparaat wordt nou eenmaal warm, behalve sommige onderdelen van een koelkast/diepvriezer.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast WanWizard
Origineel bericht van: 4Rens
Heb als eerste een image van PLi Iolite er in gezet, maar helaas, de bleu panel functie werkte niet.

Wat werkt er niet? Wat had je verwacht dat er zou gebeuren?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De behuizing van de 800 is 4-5 graden warmer de 500.

Het is nog maar de vraag of de componenten in de 800 wel warmer worden dan de 500.

De componenten die warm worden in de 500 hebben veel meer ruimte waardoor de warmte kan wegvloeien.

Bij de 800 zitten componenten die warmte afgeven practisch tegen de behuizing gemonteerd, waardoor de warmte zowat direct aan de behuizing afgegeven wordt.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WanWizard . Ik had toch op zijn minst verwacht dat er een schermpje tevoorschijn komt met alle functies die bij "Blue panel" horen. Bij mij kwam er helemaal niets te voorschijn.

BTW. Ik heb vandaag de image van "Peter Pan" erop gezet omdat ik bij Gemini bijna geen SNR had, max 25%. Ben er dus weer lekker mee in de weer. Bij het reBooten wel even geschrokken toen ik helemaal geen indicatie meer op het display had. Na een afkoelings periode beiderzijds is alles toch weer goed gekomen.

 

Have a nice weekend.

All Quiet on the Zaansche Front.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...