Ga naar inhoud


Nederland1 HD


cheazers

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Theo50
Origineel bericht van: aquasat
Op de dreambox 800 heb ik een bitrate viewer.
NED1 : 8000 gem.
BBC HD : 16000 gem (mpeg2)
ORF : 11600 gem.
Suise : 12700 gem.

Mijn conclusie is dat het iets minder beeld van ned1 vooral aan de bitrate ligt en veel minder aan 1080i of 720p


Ned 1 HD is Mpeg4 en die heeft gewoon minder bitrate nodig, dus daar zal het verschik niet door komen.

ORF en suise zijn toch ook mpeg4!
En bij bbc HD heb ik zelf al aangegeven dat die mpeg2 is.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: aquasat
ORF en suise zijn toch ook mpeg4!
En bij bbc HD heb ik zelf al aangegeven dat die mpeg2 is.


Ned1, ORF, HD Suisse zijn Tandberg H.264 encoder (PAFF, maar de 720p50 staan in Progressive mode) (tweede generatie)
Met Interlaced source naar progressive is deze encoder zeer slecht in.

BBC-HD = Thompson Grass Valley H.264 Encoder (Eerste generatie, Eurosport is tweede generatie) (MBAFF)

Allemaal ziin H.264 = AVC = MPEG4

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, de perfecte oplossing voor alle satelliet kanalen was geweest.

 

Ateme encoder ( www.ateme.com , developers zitten ook in #x264 kanaal smile )

1920x1080MBAFF (progressive mode met pre-processing ook mogelijk)

en dat alles op 15mbit, voetbal (sporten) hebben sowieso wat extra bits nodig, vooral grassporten.

 

Ateme was er klaar voor, de gierige broadcasters die snel geld willen trekken niet.

 

Klote "politics", hebben we weer bende smile

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor maar heb jij aandelen in die toko?

 

Alle encoders die niet van die firma komen zijn "klote" slecht en ik weet allemaal niet.

 

Alle zenders die met deze encoders werken zijn top. Toch gek dat ORF volgens de meeste hier echt visueel het beste beeld heeft en dan toch met zo'n "hele foute" Tandberg encoder werkt. En dat ook nog eens met 720p.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: bob0r
Origineel bericht van: aquasat
ORF en suise zijn toch ook mpeg4!
En bij bbc HD heb ik zelf al aangegeven dat die mpeg2 is.


Ned1, ORF, HD Suisse zijn Tandberg H.264 encoder (PAFF, maar de 720p50 staan in Progressive mode) (tweede generatie)
Met Interlaced source naar progressive is deze encoder zeer slecht in.

BBC-HD = Thompson Grass Valley H.264 Encoder (Eerste generatie, Eurosport is tweede generatie) (MBAFF)

Allemaal ziin H.264 = AVC = MPEG4


Kan me vergissen hoor, maar CDS maakt voor de Astra 3 sat (vwb HD) gebruik van Harmonic encoders die VBR ondersteunen.

En waar maakt volgens jouw lijstje ITV HD dan gebruik van???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triumphs


Schakel maar tussen BBC HD en Ned1 HD dan zie je het wel ECHT WEL.
Schakel van BBC naar Ned want dan zie je na 2 sec het zelfde beeld
Technisch zou het geen verschil zijn maar het OOG zegt wat anders


Helaas gaat die vlieger niet op, want je ontvanger staat vast geprikt op ofwel 720p weergave of 1080i. Je moet dus bij vergelijken bij de BBC je ontvanger handmatig op 1080i zetten en bij NL 1 HD op 720p. Anders zit je jezelf voor de gek te houden.

Ik heb dat dus wel gedaan en bij is het toch echt NL 1 HD die wint.

Daar komt nog bij wat de native resolutie van je scherm is. Goed mogelijk dat bij een Full HD het inderdaad de BBC is die wint, maar op mijn HD-ready gaat NL1 met de prijs aan de haal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas gaat die vlieger niet op, want je ontvanger staat vast geprikt op ofwel 720p weergave of 1080i. Je moet dus bij vergelijken bij de BBC je ontvanger handmatig op 1080i zetten en bij NL 1 HD op 720p. Anders zit je jezelf voor de gek te houden.

 

Is dat zo? Schakelt toch automatisch van 720 naar 1080, althans bij mij! (TF 7700)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork

Kan me vergissen hoor, maar CDS maakt voor de Astra 3 sat (vwb HD) gebruik van Harmonic encoders die VBR ondersteunen.

En waar maakt volgens jouw lijstje ITV HD dan gebruik van???


Harmonic kan inderdaad, het feit dat ik Tandberg noem is omdat Tandberg en Harmonic beide de Ambarella chip gebruiken. ( http://www.ambarella.com )
Beide hebben de ook dezelfde stream eigenschappen (1 slice, field only, 3 bframe, main profile, etc).

ITVHD gebruikt dezelfde chip, 1440x1080.
We gaan even op onderzoek uit en kijken of er een verschil tussen Tandberg en Harmonic is smile

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aquasat
Op de dreambox 800 heb ik een bitrate viewer.
NED1 : 8000 gem.
BBC HD : 16000 gem (mpeg2)
ORF : 11600 gem.
Suise : 12700 gem.

Mijn conclusie is dat het iets minder beeld van ned1 vooral aan de bitrate ligt en veel minder aan 1080i of 720p


Klopt helemaal!

De slechte kwaliteit ligt NIET aan de NOS.

Nederland 1 HD op de kabel (UPC) heeft tussen 10000 en 15000 (staat ergens op Chelloo)

De kabel heeft dus gemiddeld de helft meer aan bitrate en kwaliteit

CDS verprutst het dus weer mad

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bob0r
Origineel bericht van: Soundwork

Kan me vergissen hoor, maar CDS maakt voor de Astra 3 sat (vwb HD) gebruik van Harmonic encoders die VBR ondersteunen.

En waar maakt volgens jouw lijstje ITV HD dan gebruik van???


Harmonic kan inderdaad, het feit dat ik Tandberg noem is omdat Tandberg en Harmonic beide de Ambarella chip gebruiken. ( http://www.ambarella.com )
Beide hebben de ook dezelfde stream eigenschappen (1 slice, field only, 3 bframe, main profile, etc).

ITVHD gebruikt dezelfde chip, 1440x1080.
We gaan even op onderzoek uit en kijken of er een verschil tussen Tandberg en Harmonic is smile


Het was al langer algemeen bekend dat CanalDigitaal voor Harmonic had gekozen. Verleden jaar bij tijdens de IBC is daar zelfs nog in tweevoud een persbericht over uitgegaan.

Ik dacht dat jij met alle wijsheid hier wel direct het verschil tussen beide encoders had kunnen ophoesten. Je wilt namelijk doen overkomen dat je alles weet.

Er zit wel degelijk een verschil tussen Harmonic en Tandberg. Daar kwam CanalDigitaal en andere onafhankelijke personen achter toen gedurende langere tijd beide encoders in een testopstelling bij KPN in Hilversum heeft gestaan.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
De slechte kwaliteit ligt NIET aan de NOS.

Nederland 1 HD op de kabel (UPC) heeft tussen 10000 en 15000 (staat ergens op Chelloo)

De kabel heeft dus gemiddeld de helft meer aan bitrate en kwaliteit

CDS verprutst het dus weer mad


Of de bitrage vieuwer klopt niet gisteren bij bij dit bericht heeft de poster @privatos twee plaatjes opgehangen en kun je zien dat CDS ook boven de 10 zit dus lijkt me dat CDS niets verprutst. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor sommigen hier is alles wat CDS doorgeeft slecht. Terwijl ze vaak niet weten waar over ze praten. Beetje jammer. Het NL1HD beeld ziet er hardstikke goed uit. Veel beter dan menig consument zal verwachten. Natuurlijk kan het altijd beter, maar we hebben het hier nog altijd over tv-distributie. Dat is in het verleden altijd al een compromis geweest tussen kosten en kwaliteit en dat zal in de toekomst niet anders zijn. Voor het allerbeste zal je een Blu-ray disc moeten gebruiken. En het is maar de vraag of dat wel het allerbeste is wat je je kunt wensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: MagicOnline
De slechte kwaliteit ligt NIET aan de NOS.

Nederland 1 HD op de kabel (UPC) heeft tussen 10000 en 15000 (staat ergens op Chelloo)

De kabel heeft dus gemiddeld de helft meer aan bitrate en kwaliteit

CDS verprutst het dus weer mad


Of de bitrage vieuwer klopt niet gisteren bij bij dit bericht heeft de poster @privatos twee plaatjes opgehangen en kun je zien dat CDS ook boven de 10 zit dus lijkt me dat CDS niets verprutst. laugh

Vandaag nog eens gemeten.
Het grote verschil zit in de min en max.
Vandaag stel ik ook gemiddeld 9.600 vast.
min is 4937 en max 15683.
De meetperiode is 2 minutjes.
Bij andere HD providers is het verschil tussen min en max veel kleiner. Dit is dus duidelijk bandbreedte besparend, ik heb echter geen ekel idee of dit kwaliteitsverlies met zich meebrengt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...