Ga naar inhoud


Nederland1 HD


cheazers

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Sattaz, toen ik zojuist nog eens terug las , zag ik dat je inderdaad dat al had voorgesteld.

Ik ben er overigens niet zeker van, of extreempje in zijn antwoord dat ook bevestigt.

 

Hoe dan ook, velen hebben een nagenoeg gelijke sterkte van de regionale en de hd transponder. Ook op de spectrum analyser wordt bevestigd, dat de hd transponder in ieder geval niet zwakker is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi,

 

Ik heb reeds gemeld dat ik de hd transponder op de Astra3 zo goed mogelijk heb proberen af te stellen dmv een tv erbij waarop ik de signaal en kwaliteit kon aflezen.

Naar mijn mening een goede manier van optimaal afstellen.

Ik hoop dat ik er Dinsdagmiddag nog even aan toe kom om de duo om te draaien zodat ik dan toch eindelijk hd kan kijken, vanavond was het dus niet wat.

Ik laat het nog weten of de omdraai truc het gewenste effect heeft gegeven.

 

André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo was ik weer,

 

Heb de duo verwisseld en ben er ongeveer 2% mee opgeschoten.

Hij staat nu op de 40 maar geen beeld, heel soms wat blokken maar meer ook niet.

De rest is weer als vanouds op beide satellieten.

Ik ben er wel een beetje klaar mee, ladder gaat weer weg en de sab gaat weer terug.

 

Het was het proberen waard maar heb er nu wel zoveel tijd ingestopt dat we het maar even in de kelder zetten.

 

In ieder geval bedankt voor de info allemaal.

 

André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Extreempje, heb je eventueel nog kunnen vaststellen, of de skew, het verdraaien van de lnb, nog verbetering heeft gegeven?

 

Heb je misschien nog een losse lnb liggen, om uit te proberen of het met een enkele lnb wel gaat?

 

Waar is globaal je locatie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ja hoor, alles heb ik gedaan, zelfs helemaal horizontaal, ik heb echt de lnb, schotel, hoek, lnb naar voren/achteren hij komt niet hoger dan 40%.

Ik zit te denken dat de dakkappel misschien roet in het eten gooit, maar dan moeten de regionalen en andere zenders op de astra 3 toch ook niet te krijgen zijn.

De regionalen komen op de dreambox op 87 en 84 %.

Mijn Positie is Lochem.

 

grtn André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is NL1 HD ook een stuk minder, maar ik heb wel beeld. Op mijn DM800 het verschil:

 

Lokale zenders (TV Oost, TV Gelderland etc.):

dB: 13.30

SNR: 25% (DM800 manier, is ongeveer 92% op DM7025)

AGC: 99%

 

NL1 HD:

dB: 9.20

SNR: 17%

AGC: 99%

 

Wat ik ook doe met de schotel, beter dan dit krijg ik hem niet. Ik gebruik een VisioSat G4. Ik heb de Skew ook al geprobeerd, maar niks wordt beter dan dit. Ik klaag er niet over, want ik heb verder prima beeld. Alleen gisteren met een hoosbui viel het beeld even 1 minuut uit.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met een IPbox 9000, Usals opstelling, dish 90 CM, quad lnb.

 

Lokale zenders:

SNR: ~89%

AGC: 99% ~100%

 

NL1 HD:

SNR: ~89%

AGC: 99% ~100%

 

Dan moet ik er wel bijzeggen dat ik de transponder handmatig moet instellen, en (ik zit nu niet achter me box) ik moet e.o.a setting Modulatie: DVB-S2 QPSK (en GEEN 8PSK). Dan moet je signaal krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wel signaal (en beeld), maar net als anderen zie ik dat het een stuk minder signaal is dan de andere zenders op 23.5

 

Als ik op 23.5 voor de rest zo'n 92% ontvang, wat mij uitstekend lijkt, dan snap ik toch niet waarom die HD zender minder is. Beter uitrichten op 23.5 lukt echt niet en de skew aanpassen helpt ook niet, dat heb ik ook getest.

 

Ik ga voor de test morgen nog een keer helemaal opnieuw uitrichten. Kijken of het helpt.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegene die net als ik ook een Kathi UFS910 heeft staan met ontvangst problemen, update naar versie AAF 2.0 ( misschien werkt 1.5 ook )

Ik had nog 1.4a draaien en blijkbaar kan die niet overweg met nederland 1 HD.

 

Geniet nu van voetbal in HD zonder duits geblaat :D

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pendragon1
PS: of je kijkt gezellig BBC HD met AC3, beter beeld, mooier geluid smile


BBC HD brengt helaas niet alle wedstrijden.

Hier met een DM800 + multytenne ook nog geen succes wat Ned1HD betreft. De regionalen komen prima binnen, de themakanalen alleen blokjes en ned1hd helemaal niet. Morgen maar eens proberen wat beter af te stellen. De dreambox geeft bij het signaal-zoek-menu overigens aan dat 'ie geen "lock" kan doen op de 23,5.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Hier met een DM800 + multytenne ook nog geen succes wat Ned1HD betreft. De regionalen komen prima binnen, de themakanalen alleen blokjes en ned1hd helemaal niet. Morgen maar eens proberen wat beter af te stellen. De dreambox geeft bij het signaal-zoek-menu overigens aan dat 'ie geen "lock" kan doen op de 23,5.

Als je al de themakanalen niet goed hebt... dan lijkt het er toch echt wel op dat je de Multytenne beter moet gaan "africhten"
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...